מחשבון תעריפי ביטוח רכב חובה
ממש בימים אלה, נדרשתי לשלם את ביטוח רכב החובה. על הקו היתה פקידתו של סוכן הביטוח שלי “מוישה, אמרה בקולה הצרחני, מחרתיים, מסתיים לך הביטוח – בוא מהר להסדיר את העניין כאן אין הנחות – אמרה תרתי משמע…
car_insurance _t180k-n_02.jpg
טעות! יש כאן הנחות ועוד איזה! הן גם מגיעות לכדי כמה מאות שקלים. עובדה.
בוא נתערב איתך קורא/ת שורות אלו, שסוכן הביטוח שלך, “עבד עליך”! אם לא? יש לך כאן למטה בסוף הכתבה כפתור “תגובות” שהוא במה לספר להלל ולשבח את סוכן או חברת הביטוח שלך. על הגינותם המופלגת. למה לא, מגיעה להם פרסומת חינם, דבר נדיר באתר זה.
וכך מספרים באתר משרד האוצר; לפני שאתה רץ לעשות ביטוח חובה – למה שלא תשווה מחירים?
האם ידעת שבעקבות הרפורמה בענף הביטוח ההפרש בין תעריפי ביטוח החובה אצל חברות הביטוח השונות עשוי להגיע למאות שקלים?
עכשיו אתה יכול להשוות מחירים ולבחור בחברת הביטוח המתאימה לך. מחשבון תעריפי ביטוח רכב חובה חדש של משרד האוצר, יסייע לך בבחירת חברת הביטוח הזולה ביותר.
למה צריך לשים לב כשבוחרים חברת ביטוח?
גובה פרמיית הביטוח אותה דורשת חברת הביטוח
הניסיון שלך עם חברת הביטוח
מדיניות ניהול התביעות של חברת הביטוח
לידיעתך – ניתן לרכוש ביטוח חובה לרכב אצל סוכן ו/או חברת ביטוח אחרים מאלו שמהם הינך רוכש ביטוח רכב מקיף (רכוש).
חברת ביטוח רשאית להציע לצי רכב מעל 40 כלי רכב ולקולקטיב המונה מעל 100 כלי רכב, תעריפים שונים מהתעריפים השונים מהתעריפים המאושרים.
חשוב לדעת!
car_insurance _t180k-n_01.jpg
התעריפים המחושבים בעזרת המחשבון הם אלה המאושרים לחברות הביטוח היום.
אם התעריפים שהוצעו לך על ידי חברת הביטוח גבוהים מן התעריפים המוצגים באתר, אנא פנה ל ליחידה לפניות ציבור של הפיקוח על הביטוח ודווח על כך.
ביטוח חובה – ביטוח על-פי פקודת ביטוח רכב מנועי, נועד לכסות נזקי גוף של הנוסעים בכלי הרכב של המבוטח והולכי רגל שנפגעו עקב השימוש ברכב (תאונת דרכים). הכיסוי הביטוחי כולל את כל ההוצאות הרפואיות, פיצוי בגין אובדן השתכרות עד תקרה של שלוש פעמים השכר הממוצע במשק ופיצוי בגין כאב וסבל.
ביטוח רכב מקיף (רכוש) – ביטוח מקיף וביטוח צד ג’ לרכב, מכסה נזקי רכוש בלבד. הפוליסות לביטוח רכב רכוש מבוססות על נוסח פוליסה תקנית שמופיע בתקנות, חברת ביטוח רשאית לשנות מהנוסח של הפוליסה התקנית אך ורק שינויים שהם לטובת המבוטח. ביטוח צד ג’ מכסי נזקי רכוש שנגרמו לצד ג’, עד לסכום הנקוב בפוליסה.
צי רכב – כלי רכב בבעלות אחת
קולקטיב – קבוצה של 100 כלי רכב לפחות המבוטחים אצל אותו מבטח, במסגרת הסכם לעריכת ביטוח לחברי הקבוצה, ובלבד שמטרתה העיקרית של ההתארגנות כקבוצה אינה לשם עשיית ביטוח בלבד.<!–insurance_02.htm–>ביולי 1997, נכנסה הרפורמה בביטוח רכב חובה לתוקף והחלה פתיחתו של ענף ביטוח רכב חובה לתחרות.
היעדים המרכזיים של הרפורמה הם אלה:
1. הסדרת מבנה תחרותי לענף כדי לייעלו מבחינה כלכלית וכדי להוזיל את פרמיות הביטוח בענף, ובתוך כך להעביר את האחריות על התוצאות הכספיות בענף מהציבור אל חברות הביטוח.
2. עידוד נהיגה זהירה באמצעות שימוש בפרמטרים המשקפים סיכון ביטוחי לצורך קביעת פרמיות הביטוח ומניעת סבסוד, וכך כל מבוטח ישלם בהתאם לפרמיית הסיכון שלו.
באפריל 2001 בוטל התעריף האחיד שהיה נהוג עד אז. כיום, התעריפים נקבעים על ידי חברות הביטוח, בהסתמך על המלצות מפעיל מאגר המידע ובאישור המפקח על הביטוח.
התעריפים של מרבית החברות לוקחים בחשבון את מאפייני הרכב והנהג, כך שמבוטחים זהירים משלמים פחות ממבוטחים מסוכנים. קיימת שונות רבה בתעריפי ביטוח חובה לרכב, בהתאם למאפייני הרכב והנהג והתעריפים שונים בין חברות הביטוח השונות.
כחלק מהעברת האחריות על תוצאות עסקי ביטוח רכב החובה הופחת חלקו של תאגיד ’אבנר’, ששימש כמבטח משותף בענף ביטוח רכב חובה, בפוליסות הביטוח בצורה הדרגתית מ-70% עד ל-0% בשנת 2003.
השוואת תעריפים יולי 2004
buttoning account_430k-n_01.jpg
Add Comment