הריון | לידה | תינוקות

סקר מכון ברנדמן: 50% מהנשים ששוכחות לקחת גלולה, ממשיכות לקיים יחסי מין כרגיל

0
0

אין ספק שהמצאת הגלולה למניעת היריון, עשתה מהפכה של ממש, אך טרם פותחה ההמצאה שתשלוט לגמרי בזיכרון של הנשים ליטול אותה בזמן ולא לשכוח ◄ מהסקר עבור על ידי חברת תרופות MSD, עוד עולה, כי; שליש מהנשים שוכחות לקחת את הגלולה למניעת היריון לפחות פעם בחודש!
סקר מכון ברנדמן: 50% מהנשים ששוכחות לקחת גלולה, ממשיכות לקיים יחסי מין כרגיל
סקר מכון ברנדמן: 50% מהנשים ששוכחות לקחת גלולה, ממשיכות לקיים יחסי מין כרגיל

17% מן הנשים המשתמשות כיום ב’גלולות’ מדווחות, כי נכנסו ל’הריון לא מתכונן’, בקרב 300 נשים. משום ש’הגלולה’ נחשבת לאמצעי מניעה בטוח המספקת הגנה של כמעט 100%, את הסיבה להיריון בלתי מתוכנן ניתן להסיק מנתון אחר בסקר לפיו 81% שכחו לקחת גלולה לפחות פעם אחת בשנה האחרונה ו- 29% שוכחות לפחות פעם בחודש. 11% מהנשים ששכחו לקחת גלולה, דיווחו, כי השתמשו בגלולת ’היום שאחרי’. מספרים דומים, נצפו בסקר קודם שנערך בארץ לפני מספר שנים וכן בסקרים במדינות אחרות – כך עולה מסקר חדש שנערך על-ידי מכון ברנדמן בע”מ, והוזמן על ידי חברת תרופות MSD*.

כ- 50% מן הנשים, דיווחו שהמשיכו לקיים יחסי מין כרגיל, ללא ’אמצעי הגנה’ נוסף, למרות ששכחו גלולה. רק 28% השתמשו ב’קונדום’ ו-24% נמנעו מלקיים יחסי מין. זאת על אף שמחצית מן המשתמשות בגלולות מוטרדות במידה רבה או רבה מאוד מ’היריון לא מתוכנן’ במקרה שישכחו לקחת את הגלולה בזמן.

בסקר, ענו הנשים על השאלה מה הם שלושת הדברים שהן נוהגות לשכוח באופן רגיל ביום-יום? שליש מהן ענו; “לקחת גלולה בזמן”, בנוסף הן שוכחות גם להדליק או לכבות את דוד החשמל, להסיר איפור לפני שינה, לטעון את הנייד ולענוד תכשיטים בבוקר.

הדאגה לשכוח לקחת גלולה בזמן הביאה את הנשים לחפש דרכים יצירתיות. כך למשל, אחת מהעונות על הסקר, דיווחה, כי ביקשה מהמורה בתיכון להזכיר לה ב… סוף המבחן.

נשאלת אחרת ענתה, כי; “הכנסתי אותה לתוך הלחמנייה שהייתי אמורה לאכול במהלך טיול…”, ונשאלת נוספת סיפרה, כי שמה פתקים על המקרר עם ציור של תינוק וסימן של אין כניסה.

כמחצית מהנשאלות סיפרו שיש להן תזכורת קבועה בטלפון הנייד אשר עוזרת להן לא לשכוח.

בדיקת הריון לא מתוכנן

“להבדיל מלשכוח להדליק או לכבות את דוד החשמל, לשכוח לקחת גלולה למניע היריון, עלול לגרום לתוצאה העגומה של היריון בלתי מתוכנן ובלתי רצוי” – מסביר ד”ר עמוס בר, חבר ועד וגזבר ’האיגוד הישראלי לאמצעי מניעה ובריאות מינית’”.

לדבריו של ד”ר בר” ;גלולה למניעת היריון, יש יתרונות רבים, אך ההגנה שהיא מספקת יורדת אם לא זוכרים לקחת אותה בזמן ועל אחת כמה וכמה כשמפספסים גלולה.

כיום יש פתרונות יעילים באותה מידה שמנסים לפתור את בעיית השימוש היומיומי והשיכחה הכרוכה בכך, כגון; הטבעת החד חודשית (נובה רינג), המדבקה החד שבועית (אוורה) או ’התקן תוך רחמי’ אותו מחליפים אחת לכמה שנים, שיכולים להתאים בדיוק לאותן נשים שאורח החיים המודרני התובעני והלחוץ גורם להן לשכוח לקחת גלולה”. סיכם ד”ר עמוס בר.

◄ *חברת MSD

MERCK, כיום היא חברת תרופות גלובלית המבוססת על מחקר ופיתוח והמחויבת להעמיד את החולה במקום הראשון. MERCK, אשר נוסדה ב-1891, מגלה, מפתחת, מייצרת ומשווקת חיסונים ותרופות המשפרים שיפור משמעותי את הטיפול בחולים.

Merck Sharp & Dohme) MSD) ישראל, היא חברת בת בבעלות מלאה של חברת MERCK העולמית. בראש חברת MSD, עומד מנכ”ל ונשיא Merck & Co. Inc מר קנט פרייזר.

MSD ישראל, הוקמה ב-1997 ומאז היא מקיימת בארץ קשרים הדוקים של תמיכה ושיתוף פעולה עם המערכת הרפואית ועם התעשייה עתירת הידע.

החברה שותפה לאתגר של שיפור איכות הטיפול הרפואי בישראל, והיא אף עוסקת במחקרים רפואיים ובקידום קשרים בין התעשייה הפרמצבטית והביוטכנולוגית בארץ לבין מעבדות המחקר של חברת MERCK העולמית.

לאתר החברה MSD בארץ.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן