
משרד החקלאות וביטחון המזון, מפרסם נוהל תמיכה ייעודי בהיקף של כ-2 מיליון ש”ח ל’בעלי רישיון דיג מקצועי’ בים התיכון, הפועלים בהתאם להוראות איסור הדיג בתקופת הרבייה והגיוס של הדגה המקומית.
■ רוצים עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל‘ אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה ב’פייסבוק’ או ב’X’.
הנוהל נועד לסייע לדייגים המקצועיים – העוסקים בדיג מסורתי, דיג הקפה ודיג מכמורת ונדרשים להשבית את פעילותם בתקופות אלו.
הצעד נועד לתמוך בהם כלכלית ובמקביל לאפשר את המשך השמירה על משאב הדגה ועל המערכת האקולוגית הימית.
תקופות איסור הדיג, נקבעות מדי שנה כחלק ממדיניות ניהול משאב הדגה בארץ ישראל.
מטרתן היא לאפשר לדגים להתרבות ולהתחדש באופן טבעי, להבטיח שמירה על אוכלוסיות הדגים בים התיכון ולשמור על ענף דיג בר קיימא.
מטעם משרד החקלאות וביטחון המזון, מסרה מנהל תחום תקשורת והסברה אגף בכיר דוברות, תקשורת והסברה מר דניאל מאייר לאתר כאן ישראל, כי בשנת 2026, נקבעה תקופת הרבייה בין החודשים מאי ליוני, ותקופת הגיוס במכמורת במהלך חודשי יולי ואוגוסט.
צעדים אלה נהוגים גם במדינות נוספות באגן הים התיכון ומהווים כלי מרכזי לשימור המערכת האקולוגית הימית ולחיזוק משאב הדגה לטווח הארוך.
▰ ד”ר אסף; נוהל התמיכה הנוכחי נועד לתת מענה ישיר וראוי ל”פגיעה הזמנית” בפרנסת הדייגים.
ד”ר דוד אסף, סמנכ”ל בכיר לניהול נגר ומשאבי סביבה במשרד החקלאות וביטחון המזון, התייחס למהלך ואמר; “אגף הדיג במשרד החקלאות וביטחון המזון, מוביל מדיניות מקצועית ומקיפה לניהול משאב הדגה.
כאשר השבתת הדיג העונתית, מהווה כלי מרכזי אחד מתוך מגוון רחב של כלים מקצועיים. הוסיף ד”ר אסף
מתוך הבנה עמוקה שהצלחת המדיניות תלויה בשותפות ובשטח, נוהל התמיכה הנוכחי נועד לתת מענה ישיר וראוי ל”פגיעה הזמנית” בפרנסת הדייגים.
מתן העוגן הכלכלי בתקופה זו, הוא המפתח שמאפשר לנו להוציא את המדיניות המקצועית אל הפועל, הלכה למעשה, בצורה הוגנת, מאוזנת ומתוך מחויבות משותפת לעתיד הענף“.










