דברי מאפה חג שבועות עוגות

עוגת גבינת מסקרפונה עם ופיסטוק מענג ודובדבני אמרנה

חג השבועות, הוכתר כבר מזמן כ’חג עוגות הגבינה’. כרשת שמקפידה תמיד על חדשנות קולינרית, משיקה "קפה גרג", לרגל חג השבועות, אינטרפרטציה משודרגת לעוגת הגבינה המסורתית, עוגת גבינת מסקרפונה ומוס פיסטוק עם דובדבני אמרנה.
0
0
עוגת גבינת מסקרפונה עם ופיסטוק מענג ודובדבני אמרנה
עוגת גבינת מסקרפונה עם ופיסטוק מענג ודובדבני אמרנה

גבינת מסקרפונה (Mascarpone), ניתנת לשימוש במגוון רב של מאכלים אפשר להשתמש בגבינה במנות כגון; לזניה וטירמיסו, ומאכלי גבינה למינהם, וניתן להשתמש בה על מנת להעשיר תבשילי ריזוטו במקום להשתמש בחמאה.

רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן נעיםבפייסבוקאו בטוויטר.

מקורה של המסקרפונה (באיטלקית: Mascarpone) הוא כנראה במאה ה-16, בסביבת העיר מילאנו שבחבל לומברדיה באיטליה. על פי ויקיפדיה היא סוג של גבינת שמנת, המיוצרת משילוב של שמנת ולעתים גם חובצה. לאחר תהליך דנטורציה קצר, מבודדים מוצקי השמנת ממי הגבינה על ידי שימוש בחומצה טרטרית. המוצקים נאספים לגבן אחיד מבלי ליישנה. אחוז השומן בה גבוה מאוד ויכול להגיע ל-50%.

אופן ייצור המסקרפונה שונה ממפעל למפעל. את הגבינה מכינים משמנת וחומצה טרטרית, אך לפעמים בגרסאות מהירות או ביתיות משתמשים במלח לימון (חומצה ציטרית) או מיץ לימון, למרות שלגרסאות אלו יש מרקם וטעם שונה עם חיי מדף מאד קצרים. הגבינה נמצאת בשימוש בשפע מנות. כגון; לזניה וטירמיסו ולעתים ניתן להשתמש בגבינה על מנת להעשיר תבשילי ריזוטו במקום להשתמש בחמאה.

באופן מסורתי, לשם ייצור המסקרפונה משתמשים בחלב פרה.

העוגה, מענגת את החך במרקם מוס קליל ומתקתק. דובדבני האמרנה החבויים בתוך קרם המוס העדין מפתיעים במתיקות נפלאה. העוגה, תימכר בכל סניפי רשת “קפה גרג” במחיר 36 ₪.

עוגת גבינת מסקרפונה עם ופיסטוק מענג ודובדבני אמרנה | רכיבים;

● 900 גרם מסקרפונה
● 1200 גרם שמנת מתוקה
● 310 גרם חלמון
● 260 גרם סוכר
● 10 גרם גלטין+ 40 גר מים
● 1 מקל וניל
● 120 גרם מחית פיסטוק
● 30 גרם ברנדי
● 10 גרם אמרטו

עוגת גבינת מסקרפונה עם ופיסטוק מענג ודובדבני אמרנה | אופן ההכנה;

עוגת גבינת מסקרפונה עם ופיסטוק מענג ודובדבני אמרנהמקציפים שמנת מתוקה להקצפה רכה, מוסיפים מסקרפונה ומקפלים בעדינות עד למסה חלקה.

מקציפים חלמון סוכר ווניל עד לקבלת מסה תפוחה ובהירה, מוסיפים אמרטו וברנדי ומקפלים עם התערובת של השמנת. ממיסים גלטין ומוסיפים למסה.

מחלקים את המסה לשני חצאים. לחצי אחד מוסיפים את מחית הפיסטוק ומערבבים בעדינות. למחצית השנייה מוסיפים 200 גרם דובדבני אמרנה.

מזלפים בכוס את המסה עם הדובדבנים למחצית הכוס ומעל מזלפים את מחית הפיסטוק, משהים במקרר כ-6, שעות.

בתאבון, וחג שבועות שמח!
רשת “קפה גרג“.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן