דת | יהדות

התנועה למען איכות השלטון, נפנה לבג”צ להחיל דיני משמעת על עובדי מועצות הדתיות

0
0

תקדים ב’משרד לשירותי דת’ המשרד הממשלתי הממונה על שירותי הדת ליהודים בישראל, ייאלץ להחיל דיני המשמעת על עובדי המועצות הדתיות, בעקבות עתירת ’התנועה לאיכות השלטון’ כנגד המשרד לשירותי דת, וראש הממשלה, 6 שנים לאחר הגשת העתירה, עדיין נמנעים מלהחיל דיני המשמעת על עובדי המועצות הדתיות ◄ התנועה למען איכות השלטון בישראל, מאיימת; הגיע זמן בג”צ!
התנועה למען איכות השלטון, נפנה לבג
התנועה למען איכות השלטון, נפנה לבג”צ להחיל דיני משמעת על עובדי מועצות הדתיות

בתשובה להחלטת בית המשפט מספטמבר האחרון, פרקליטות המדינה, עדכנה, כי “הנהלים להסדרת תחום ניהול כוח האדם במועצות הדתיות, הוסדרו, לראשונה, בחוק שירות המדינה והם נכללים בחוזר מנכ”ל המשרד לשירותי דת.

עם זאת, במקביל להחלטה תקדימית זו, ראש הממשלה ו-המשרד לשירותי דת, עדיין נמנעו מקבלת החלטה ברורה המחילה את דיני המשמעת על עובדי מועצות דתיות, בדומה לעובדי רשויות מקומיות, ו-עובדי מדינה. מתשובת הפרקליטות בנושא; ראש הממשלה עתיד להידרש לנושא כבר בששת החודשים הקרובים”.

רות מרגולין, דוברת התנועה למען איכות השלטון, מסרה לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי כזכור; “התנועה למען איכות השלטון בישראל, עתרה לבג”ץ עוד בשנת 2007, בדרישה, כי ראש הממשלה, ו’הרשות לענייני דתות’, יחילו על המועצות הדתיות את דיני המשמעת של שירות המדינה, וכן את חוק שירות המדינה (מינויים), כפי שהוסמכו על פי הוראות חוק שירותי הדת.

זאת לאור כך שהימנעותם ארוכת השנים, בלא נימוק ראוי, מביאה להעדר תחולת דיני המשמעת כמו גם העדר מערכת אכיפה משמעתית או דיני המינויים על עובדי המועצות הדתיות, חרף היותם עובדי ציבור, וחרף לשונו ורוחו של ’חוק שירותי הדת’, כמעט כ-40 שנה, מיום חקיקתו”.

בניין בית הדין האזורי והמועצה הדתית בשדרות דוד המלך בתל אביב

132 מועצות דתיות, פועלות כיום בישראל, בהן 3,000 עובדים, כאשר תקציב המועצות עומד על 201 מיליון ₪. המועצות הדתיות, אחראיות על הספקת שירותי דת לתושבים אך אין לעובדי המועצות הדתיות דין משמעתי מחייב כפי שיש לכלל עובדי המדינה.

עו”ד דפנה קירו-כהן, מנהלת המחלקה המשפטית ב’תנועה לאיכות השלטון’, התנועה אשר שמה לה למטרה קידום ממשל איכותי יותר עבור אזרחי ישראל, אומרת, כי; “כעת 6 שנים לאחר הגשת העתירה ואין ספור תירוצים של המדינה, ותרגילים במשיכת זמן, הגיעה זמן בג”צ, הכשירה השעה לקבלת צו מוחלט אשר יורה לראש הממשלה ו’המשרד לשירותי דת’ לעשות את שהיו אמורים לעשות בעצמם כבר לפני 30 שנה – החלת ’חוק המשמעת’ גם על ’עובדי המועצות הדתיות’, וכי התנועה, תאלץ אם לא יושם ’חוק המשמעת’ לפנות אל בג”צ!”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן