לשון הרע

חברה קדישא תל אביב, תובעת מיליון ₪ מגיא מרוז ואורלי וילנאי בגין לשון הרע

0
0

התביעה של חב’ קדישא, בגין כתבה ששודרה ביולי 2010, תחת הכותרת; “תעשיית המוות” ◄ לטענת חברה קדישא; “הנתבעים היו החוקרים, השופטים והתליינים ומשביקשו להעביר את המסר המכפיש והשקרי לקהל הצופים לא היה ניתן לעצור מבעדם”.
חברה קדישא תל אביב, תובעת מיליון ₪ מגיא מרוז ואורלי וילנאי בגין לשון הרע
חברה קדישא תל אביב, תובעת מיליון ₪ מגיא מרוז ואורלי וילנאי בגין לשון הרע

חברה קדישא תל אביב, הגישה תביעת לשון הרע, כנגד העיתונאים אורלי וילנאי ועמיתה גיא מרוז, ותוכניתם “אורלי וגיא בע”מ”. החברה, תובעת מיליון שקל, בגין תחקיר ששודר בתוכניתם “אורלי וגיא בע”מ” שקיבל את השם “תעשיית המוות” (או “כסף וקבורה נפגשים”) ואשר נועד להציג את חברה קדישא כחברה אשר מנצלת את אלו שאיבדו את יקיריהם למטרות רווח. במהלך התוכנית אשר שודרה בערוץ 10, ביולי 2010, יצאו העיתונאים אורלי וילנאי ועמיתה גיא מרוז “לחקור” את שירותי הקבורה הניתנים במדינת ישראל.

חברה קדישא, באמצעות עורך דינם אשר אקסלרד, טוענת, כי היא מוצגת בתוכנית כ”חברה רודפת בצע אשר כל מטרתה ניצול משפחות שזה הרגע שכלו את יקיריהם על מנת להרוויח את כספן שלא ביושר”. על פי הטענה, הכתבה נערכה בצורה מגמתית באמצעות זיוף העובדות ושיבושם הנתבעים היו החוקרים, השופטים והתליינים ומשביקשו להעביר את המסר המכפיש והשקרי לקהל הצופים לא היה ניתן לעצור מבעדם”, נכתב בכתב התביעה.

בכתב התביעה, עונה חברה קדישא לכל הטענות, אשר עלו בכתבה, ומעל הכול מפריכה (לטענתה) את הניסיון להציגה כמי שמייצרת לעצמה רווח על גבן של משפחות הנפטרים תוך ציון מצוקת המקום בבתי הקברות ברחבי המדינה.

כך למשל, נטען, בכתבה, כי ב’בית העלמין ירקון’, מקומות קבורה רבים וכי החברה קדישא, הדורשת 12,241 ₪, לקבר באדמה, בטענה למצוקת מקומות קבורה, דוחפת לקבורה בקיר במקום באדמה, וזאת כדי לייצר רווח על גבן של משפחות הנפטרים.

בעניין זה, טוענת החברה קדישא, כי בבית העלמין ירקון, ישנה מצוקת שטחי קבורה גדולה ביותר, וכל השטחים שצולמו בכתבה כניתנים, לכאורה, להקצאה לצרכי קבורת קרקע ללא תשלום, הינם שטחים המיועדים לקבורה רוויה ואסורים בקבורת שדה, זאת מכוח הוראות התב”ע החלות על המתחם.

חברה קדישא תל אביב

באופן כללי התובעת, טוענת, כי הכתבה, נערכה בצורה מגמתית, באמצעות זיוף העובדות ושיבושם, הכול מתוך אינטרס כלכלי גרידא. התגובות שנמסרו מטעם חברה קדישא, “נחתכו” ועוותו, לא הובאו במלואן, אם בכוונת מכוון ואם מתוך רשלנות רבתי.

חברה קדישא, דורשת, כי מערכת התוכנית, תתנצל בפניה על פרסום הדברים, וכן תפצה אותה מבחינה כספית מיליון שקל, בגין עוגמת הנפש אשר נגרמה לה בעקבות פרסום הכתבה.

חברה קדישא, מבקשת מבית המשפט ש”יביא בהחלטתו מסר ברור כלפי עורכי תוכניות תחקירים אשר במסווה של עיתונאות “נושכת וחוקרת” פוגעות בכוונה תחילה במושאי השידור, תוך יצירת הרתעה ברורה מפני פגיעה דומה באחרים בעתיד”.

טרם התקבלה תגובת הנתבעים.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן