הריון | לידה | תינוקות

מרכז רפואי כרמל: צוות המיון, הצליח להחיות תינוקת שנחנקה לאחר שנמחצה תחת אמה

0
0

היולדת כרמית מצפון הארץ, לא הספיקה להגיע ברכב לבית החולים כרמל, והתינוקת נולדה ללא רוח חיים במושב הרכב. התינוקת שרק נולדה נחנקה מלחץ האם שישבה עליה, ובנוסף חבל הטבור נכרך סביב צווארה פעמיים. רק אחרי דקות ארוכות של דרמה, הנשמה ועיסויים בחניון. צוות המיון של ביה”ח “כרמל”, הצליח להחיות את התינוקת. מזל טוב.
מרכז רפואי כרמל: צוות המיון, הצליח להחיות תינוקת שנחנקה לאחר שנמחצה תחת אמה
מרכז רפואי כרמל: צוות המיון, הצליח להחיות תינוקת שנחנקה לאחר שנמחצה תחת אמה

“אני רק חושבת מה היה קורה, אם היינו נתקעים ברמזור נוסף בדרך, והלידה, הייתה לא ליד בית החולים מרכז רפואי כרמל, אלא באמצע פקק תנועה, חלילה. או אז התינוקת המקסימה הזאת לא הייתה איתנו היום…”. כך מסבירה בהתרגשות היולדת הטרייה כרמית אבירם, בת ה 33, מצפון הארץ, שקיבלה השבוע את התינוקת החדשה שלה במתנה.

הכול התחיל בשעה 9 בבוקר. כרמית, שהייתה בשבוע ה-39 להריונה ושזו לה הלידה השנייה, הרגישה את “ירידת המים”, היא קראה לבעל אורי, ויחד הם נסעו לכיוון בית החולים כרמל לקראת לידה מסודרת.

מה שמתברר בדיעבד הוא, כי תהליך הלידה אצל כרמית התרחש מהר מידי מהרגיל. ותוך 45 דקות מהרגע שהם יצאו מהבית כבר התחיל ראשה של התינוקת הקטנה לבצבץ החוצה.

“כבר באמצע הדרך, ראיתי שהלידה רצה מהר מדי, אבל לא היה לי מה לעשות מספרת כרמית, לחצנו על הגז באוטו, וטסנו לבית החולים כרמל, חיפה”.

כאשר כרמית ובעלה, עברו את שער הכניסה לחניון בית החולים כרמל, החלה הלידה והתינוקת יצאה לאוויר העולם. כרמית, מטושטשת וכואבת אשר ישבה בתנוחה לא נוחה במושב ליד הנהג, ילדה את התינוקת, אבל בגלל זווית הישיבה שלה באוטו היא פשוט ישבה על התינוקת, ומחצה אותה. הפעוטה, הייתה כבר ללא דופק, וללא נשימה.

מי שזיהה את הדרמה ברכב היה המאבטח בכניסה לחניון בית החולים שהתקשר מיד ל’חדר המיון’, והזעיק את צוות החירום.

ד”ר דניאל בן דוב, מנהל מיון הטראומה של בית החולים כרמל שהציל את התינוקת מספר; “בדיוק סיימתי החייאה של חולה מבוגר בן 88 במיון וחזרתי לכיוון השולחן שלי, כדי לרשום פרטים בתיק החולה. פתאום מגיע הטלפון הבהול מהמאבטח בכניסה על לידה בחניון, לקחתי מיד ערכת לידה, ויחד עם האחות ילנה קליגמן, רצנו מחדר המיון כל הדרך לחניון”.

כרמית, אומרת בחיוך: רק עכשיו אני קולטת את גודל הנס…

ד”ר בן דוב, מגלה בחניון את כרמית מפרכסת מלחץ הלידה, ומחזיקה בידיים רועדות את התינוקת כשהיא כחולה, ולא נושמת.

“ראיתי את חבל הטבור, מגולגל פעמיים על הצוואר של התינוקת והיא כולה כחולה ללא דופק וללא נשימה, מיד התחלתי בעיסוי לב, והנשמות לפעוטה שרק נולדה – מספר ד”ר בן דוב.

תוך כדי הנשמות ועיסויים של התינוקת בחניון בית החולים, מוזעק צוות החירום של הפגייה וטיפול נמרץ יילודים, ומכניס את התינוקת לחדר קרוב כדי לבצע החייאה.

רק אחרי כ-10 דקות של הנשמות ועיסויי לב מתחילה התינוקת לנשום בכוחות עצמה. אז היא מועלת באינקובאטור ובהשגחת הצוות הרפואי ל’פגיית טיפול הנמרץ’ להמשך טיפול.

“כבר 30 שנה אני בחדר מיון, וקיבלתי עשרות לידות עד היום אומר ד”ר בן דוב, אבל בתינוקת במצב קשה כזה ובסכנת חיים, טרם נתקלתי”.

התינוקת שנולדה במשקל של 3.200 ק”ג, עברה בדיקות מקיפות טופלה והיא מתאוששת יפה במחלקת יילודים בבית החולים כרמל.

“רק עכשיו אני קולטת את גודל הנס – אומרת בחיוך כרמית. כשהיא לא נשמה ראיתי את הרע מכל מול העיניים. אני מודה לאלוהים ולכל הצוות הנפלא של בית החולים כרמל, שהחזירו לי אותה לחיים. עכשיו, אני הכי מאושרת שבעולם”. מסכמת כרמית כשהיא מחבקת את התינוקת החדשה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן