הריון | לידה | תינוקות

מרכז רפואי כרמל: ’ילדת המבחנה’, נכנסה להריון גם היא בעזרת הפריית מבחנה

0
0

לפני 23 שנה נולדה; עמל, בת ה- 23 מהעיר נצרת, בהפריית מבחנה מהראשונות שנעשו בארץ, היום אחרי 5 שנות טיפולים בבית החולים כרמל, בעיר חיפה, גם היא נכנסה סוף סוף להריון המיוחל, במהלך רפואי נדיר, וגם היא בעזרת הפריית מבחנה. האישה הצעירה: עמל, נמצאת כבר בחודש השביעי להריונה וצפויה ללדת בן.
מרכז רפואי כרמל: ’ילדת המבחנה’, נכנסה להריון גם היא בעזרת הפריית מבחנה
מרכז רפואי כרמל: ’ילדת המבחנה’, נכנסה להריון גם היא בעזרת הפריית מבחנה

הצוות הבכיר של מחלקת נשים ויולדות בבית החולים כרמל, בעיר חיפה, התרכז כולו מתוח ונרגש בחדר האולטראסאונד, כדי להיות בטוחים ש”הכל בסדר”. ד”ר רון אוסלנדר, מנהל המחלקה עם ניסיון מהגדולים בארץ באבחון תינוקות ועוברים העביר את המכשיר שוב ושוב על ביטנה של עמל בת ה- 23 מהעיר נצרת, והעובר שניבט מן ממסך האולטראסאונד, הראה בברור, יש עובר בריא.

עכשיו, כבר כולם, יכולים לנשום לרווחה, ולחייך בסיפוק רב. הצעירה שנכנסה להריון, עונה לשם; עמל, היא כעת בחודש השביעי להריונה והצפויה ללדת בקרוב, היא עצמה, תינוקת המבחנה הראשונה שנולדה לפני 23 במרכז הרפואי ’כרמל’, ושנכנסה להריון באמצעות הפריית מבחנה בבית החולים כרמל, היא גם מהבודדות והנדירות בארץ.

פרופ’ מרתה דירנפלד, מנהלת יחידת ההפריה IVF בבית החולים כרמל, שטיפלה באישה עמל, מספרת; “היו הרבה ספקות, ולא היה לנו מספיק נסיון בארץ, כדי לדעת האם תינוקות שנולדו ב”הפריית מבחנה”, אכן מסוגלות ללדת בצורה תקינה היא מסבירה, וממשיכה; “לשמחתנו ההריון המוצלח של עמל הוא הוכחה ניצחת לכך שגם תינוקות מבחנה, יכולים ללדת ולהביא ילדים לעולם”.

סאמירה מרעי, אמה של עמל מהעיר נצרת, ניסתה לפני 28 שנה להיכנס להריון ולא הצליחה. בעיות ודלקות חוזרות גרמו לה ל”סתימת החצוצרות” וכל הנסיונות שלה במשך שנים להיכנס להריון, ולהביא תינוק לעולם עלו בתוהו.

בצר לה, היא פנתה לפרופ’ דירנפלד, מנהלת היחידה החדשה שרק נפתחה במרכז רפואי כרמל; ועברה הפריית מבחנה מהראשונות שנעשו.

“הציוד והטכניקה שבה עבדנו לפני כמעט 23 שנה, היו כמעט חלוציים לעומת מה שיש וקיים אצלנו כיום – מסבירה בחיוך פרופ’ דירנפלד; “אז לא היה לנו אולטראסאונד וגינילי, והיינו צריכים להכנס בניתוח לפרוסקופי לראות פיזית ולשאוב את הביציות, ציוד המעבדה היה בחיתולים, וכמובן שזה אמור היה להשפיע גם על התוצאות וההצלחות”.

אבל למרות כל הקשיים והציודים החלוציים מתברר, הצליחה פרופ’ דירנפלד, כבר בניסיון ההפריה הראשון וסאמירה נכנסה להריון וילדה את ביתה היחידה עמל, לאחר הפריית המבחנה בשנת 1986 לקול שמחה גדולה של כל העיר נצרת.

אחרי 18 שנה, התחתנה “עמל, תינוקת המבחנה” שגדלה, ואז שוב התגלו הקשיים ביכולת להכנס להריון.

“היה ברור לי שאני חוזרת שוב לבית החולים כרמל ולפרופ’ דירנפלד, אומרת האם סאמירה, מבחינתי פרופ’ דירנפלד היא הסבתא העתידית של הבת שלי, והיא צריכה לדאוג גם לה”.

פרופ’ דירנפלד, טיפלה בעמל באמצעות טיפולים הורמונליים ובשיטות נוספות, וכשאלה לא הועילו ולאחר מספר נסיונות עברה עמל הפריית מבחנה ביחידת ה- IVF בבית החולים כרמל.

כשנודע לנו שעמל נקלטה והיא בהריון, היינו מאושרים עד הגג מספרת האמא סאמירה.

גם בבית החולים כרמל, נכנסו לכוננות בעקבות ההריון המיוחד, ובתה עמל, הושמה במעקב ופיקוח קפדניים, כדי לשמור על התינוק החדש שטרם הגיח לאוויר העולם.

“כמעט כבר התייאשתי, ולא היה לי כח לטיפולים מספרת עמל, אבל מאוד רציתי שלהורים שלי, יהיה לפחות נכד, אחרי כל מה שעברו איתי, כך שהייתי מוכנה לעבור את הכל כדי להכנס להריון – אומרת עמל, המאושרת”.

“בישראל, יש כיום כ- 20,000 תינוקות מבחנה, אשר נולדו בתחילת שנות ה-80, ורובם עדיין לא התחתן ולא הביא ילדים, מסבירה פרופ’ דירנפלד – כך שאין לנו מספיק נסיון בארץ וגם בעולם – מה קורה עם תינוקות מבחנה בכל מהלך הבאת הילדים שלהם.

עמל, מבחינתנו היא ההוכחה הטובה ביותר, כי גם תינוקות מבחנה, יכולים להביא ילדים לעולם והאושר, והסיפוק שזה נותן לנו הרופאים שעוסקים בתחום ההפרייה הוא אושר ללא גבולות”.

עמל האם בעתיד, נמצאת בחודש השביעי להריונה, והיא צפויה ללדת בן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן