הריון | לידה | תינוקות

משרד הבריאות: לראשונה הקפאת ביציות שלא במסגרת טיפול רפואי לנשים בנות 30-40

0
0

המתנה הכי יפה לשנה החדשה מטעם משרד הבריאות, לנשים הרוצות להרות – זאת בעקבות תקנות חדשות שהותקנו והמאפשרות עד 4 שאיבות או עד 20 ביציות, סך הכל לפי המוקדם.
משרד הבריאות: לראשונה הקפאת ביציות שלא במסגרת טיפול רפואי לנשים בנות 30-40
משרד הבריאות: לראשונה הקפאת ביציות שלא במסגרת טיפול רפואי לנשים בנות 30-40

משרד הבריאות, הודיע היום (שני), כי בראשונה, הותקנו תקנות המאפשרות הקפאת ביציות שלא במסגרת טיפול רפואי לנשים בנות 30-40. יצוין, כי התקנה היא עד 4 שאיבות או עד 20 ביציות, סך הכול לפי המוקדם.

כיום, על פי תקנות בריאות העם (הפריה חוץ גופית) (תיקון) התש”ע 2010, שהוכנו ע”י המועצה הלאומית לביואתיקה, ניתנת לנשים האפשרות לעבור פרוצדורה של נטילת ביציות – רק אם הן עוברות טיפולי פוריות (או מצויות בטיפולים רפואיים אחרים, שהם מסכני פוריות, כמו שרק נשים החולות במחלות סרטן, יכלו ע”פ חוק להקפיא את הביציות שלהן, ולהשתמש בהן, כאשר יבריאו, וירצו להיכנס להריון. טיפולי הכימותרפיה, שמקבלות נשים החולות במחלות סרטן, פוגעים בביציות ובשחלות, ולכן, החוק לטובתן.

התוצאה היא שנשים המעוניינות לשמר פוריות על ידי נטילת ביציות ושמירתן למטרות הולדה עתידית (למשל לעת הקמת משפחה בגיל מתקדם) אינן יכולות, לעשות כן, והדבר פוגע פגיעה קשה בסיכוייהן להרות בגיל מאוחר יותר.

כאמור, לפי התיקון – ניתן יהיה ליטול ביציות מנשים בגיל 30 עד 40 למטרות שימור פריון, וזאת אף אם אינן עוברות טיפולי פוריות. עד 4 שאיבות או עד 20 ביציות, סך הכול לפי המוקדם.

משרד הבריאות, הודיע, כי הפרוצדורה, לכך, תחל מיד עם פרסום הרשימות.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן