הריון | לידה | תינוקות

בית חולים כרמל: נולדה פגה וניצלה בנס, כיום ילדה בת בריאה עם אותו רופא שיילד אותה

0
0

לפני 28 שנה נולדה גנית צנר בבית החולים כרמל, חיפה, במשקל 500 גרם ואף אחד לא האמין שתחיה היום היא סגרה מעגל עם אותו רופא שיילד אותה, וילדה בבית חולים כרמל, חיפה, תינוקת בריאה במשקל 3,200.
בית חולים כרמל: נולדה פגה וניצלה בנס, כיום ילדה בת בריאה עם אותו רופא שיילד אותה
בית חולים כרמל: נולדה פגה וניצלה בנס, כיום ילדה בת בריאה עם אותו רופא שיילד אותה

“הטיפול שלנו היום בפגים, זה לא מה שהיה לפני 28 שנה ממשיך ונזכר ד”ר רון אוסלנדר, מנהל מחלקת נשים ויולדות בבית החולים כרמל; “אז פגה במשקל 500 גרם, זה היה ממש סכנת חיים לפג, כיום אנחנו מתקדמים ולפגים, יש סיכויי הישרדות טובים הרבה יותר, בעקבות הציוד הטיפולים הרפואיים”.

ד”ר אוסלנדר, יודע על מה הוא מדבר. לפני 28 שנה הוא היה הרופא שיילד בניתוח קיסרי את הפגה גנית צנר כשאף אחד לא ידע מה יהיה איתה, אז הוא היה רופא צעיר ובתחילת דרכו. היום הוא מחבק את הפגה שלו שכבר גדלה והפכה להיות אמא, הוא דואג לה כמו לבת שלו, היום הוא מנהל המחלקה ב-“בית החולים כרמל- ליידי דיווס” עם רקורד ונסיון של עשרות אלפי לידות מאחריו.

את אמא של גנית הגב’ בלהה בן רואי, הלידה של הנכדה החדשה ממש מרגשת; “אני זוכרת את הלידה של גנית כאילו זה היה היום היא מספרת; “הייתי בשבוע 27, עשינו בדיקת אולטראסאונד וד”ר אוסלנדר, ראה שהעובר מאוד קטן ובסכנה, ומיד התחיל באלגן בבית החולים”.

“גודל העובר לא תאם לנו לשבוע הלידה” – מסביר ד”ר אוסלנדר; “כשהתינוק לא גדל ומתפתח בתוך הרחם יש דאגה שהוא לא ישרוד, במקרים כאלה אנחנו חוששים לחיי התינוק,לא מחכים יותר מידי ומיילדים אותו מייד”.

ואכן גנית, נולדה בניתוח קסרי בבית החולים כרמל, ביולי 1982 במשקל של 520 גרם ובגודל של 28 ס”מ בלבד. היא נראתה יותר כמו “גור קטן” ומסכן שלא בטוח אם ישרוד ולא כמו תינוק.

רק אחרי טיפול מסור של 3 חודשים בפגיה בביה”ח כרמל, וכנגד כל הסיכויים הצליחה גנית, לשרוד ולגדול לגודל של קילו ו- 600 גרם ולהשתחרר בשלום הביתה.

“מבחינתי זה סגירת מעגל אומרת בחיוך גנית, אני נולדתי בכרמל, ניצלתי בכרמל, ואני שמחה לחזור ללדת כאן את ביתי הראשונה, היא כבר נולדה במשקל נורמלי של שלוש ק”ג ו 200 ג”ר אני מרגישה כאילו העולם מחייך אליי וזה בשבילי האושר הכי גדול “.

שותפים בתהליך הלידה של גנית היו; ד”ר ניר חיא, ד”ר גרייס יונס וד”ר שלומי שגיא מבית החולים כרמל.

מי שעוד זיהתה את בלהה אימה של גנית, היא האחות שולה שמיר, שטיפלה בבלהה ובגנית בפגיה לפני 28 שנה,החיבוקים והנשיקות של האחות שולה עם גנית ואמא שלה לא הפסיקו במחלקת יולדות.

מתברר, כי גם אחרי כמעט 30 שנה האחות שולה זוכרת את הפנים של כל האמהות שעברו וילדו בפגיה של כרמל.

“אנחנו מתכננים לקרוא לתינוקת החדש ליאן, אומרת בהתרגשות האם גנית, אנחנו מקווים שהיא תדריך אותנו בדרך חדשה לאן ללכת ושיהיו לה חיים מאושרים, אני בטוה שגם ליאן תבוא ללדת בכרמל יש לנו מזל גדול וטוב בבית החולים הזה”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן