הריון | לידה | תינוקות

בית החולים כרמל, מציג מקרה נדיר: התינוק קרע את הרחם של אמא שלו

0
0

במקרה נדיר במהלך לידה רגילה, קרע התינוק לגמרי את רחם אימו בתוך הבטן קרע של 14 ס”מ הקרע כמעט גרם למותו ולמות האם, כנגד כל הסיכויים ו”בדקה ה 90″, הצליחו רופאי המרכז הרפואי “כרמל” להציל גם את האמא וגם את התינוק.
בית החולים כרמל, מציג מקרה נדיר: התינוק  קרע את הרחם של אמא שלו
בית החולים כרמל, מציג מקרה נדיר: התינוק קרע את הרחם של אמא שלו

בחדרי הלידה של בית החולים כרמל, בחיפה, עברו עד היום כבר עשרות אלפי לידות רגילות ומסובכות, אך במקרה כזה נדיר ומיוחד הם לא נתקלו עד היום. “הכל התחיל כמו בכל לידה רגילה” – מספרת יולדת בשם; לבנה, בת ה-32, תושבת העיר חיפה; “בשעת חצות והרגשתי ירידת מים, זאת הלידה השלישית שלי, כך שלא ממש התרגשתי, לקחתי את התיק ואת בעלי ונסענו לבית החולים כרמל, והכל נראה לי רגיל ובסדר”.

בבית החולים כרמל, קיבל את היולדת לבנה, הצוות המנוסה של חדר הלידה, חיבר אותה למוניטור וחיכה ל”פתיחה” ולתחילת לידה רגילה ושגרתית.

ד”ר מורן פז, שהיה הרופא הכונן בלילה, מתאר את שאירע; “עם תחילת הלידה, הכנסתי יד, כדי לחפש את ראש התינוק, ולראות שהוא ממוקם טוב ומוכן לצאת, פתאום הבחנתי שאיני מוצא את הראש ובמקביל הדופק של התינוק שנשמע עד עכשיו במוניטור נחלש ונעלם, בנוסף על כל הצרות, הללו, התחיל פתאום גם דימום לא רגיל, וזה כבר היה יותר מדי.

היעלמות הראש, והדופק של התינוק בשילוב דימום לא מוסבר, הדליקו מיד מנורות אזהרה בראשם של רופאי חדר הלידה, והם הזעיקו בשעה 01:00 לפנות בוקר, בדחיפות את הכונן הבכיר באותו לילה ד”ר שלומי שגיא, המשמש סגן מנהל מחלקת נשים ויולדות בבית החולים כרמל.

“לא היה לנו זמן להתלבטויות – מספר ד”ר שגיא, “הטסנו” אותה במהירות לחדר ניתוח ותוך דקות היא כבר היתה מורדמת ומוכנה לניתוח קיסרי בהול”.

ד”ר שגיא, שניתח את היולדת לבנה, מספר; “כשפתחנו את הבטן, ראינו את סיבת הדימום והיינו בשוק, ראינו, כי התינוק, קרע את רחם אימו מקצה לקצה קרע של כ-14 ס”מ, ויצא החוצה לתוך חלל הבטן, תוך שהוא מתפתל ונחנק בין כל אברי הבטן; המעיים, הלבלב, והכבד, במצב עניינים שכזה עניין של 2-3 דקות עד שהתינוק היה עלול למות ואף לגרום גם למות אימו.

ד”ר שלומי שגיא, וצוות חדר הניתוח, חילצו מיד את התינוק, אשר לא נשם, מתוך אברי הבטן והתחיל בפעולות הנשמה והחייאה דחופות, התינוק, הועבר ליחידה לטיפול נמרץ פגים, בניהולו של ד”ר אבי רוטשילד, והאם לבנה אשר הורדמה קיבלה תרופות נגד זיהומים, טופלה ו”נתפרה” בהצלחה בחדר הניתוח.

“מדובר במקרה סופר נדיר מסביר, ד”ר רון אוסלנדר, מנהל מחלקת נשים ויולדות בבית החולים כרמל; “אנו צופים במקרים של נשים שעברו כבר ניתוח קיסרי, לסיכוי קטן של “קריעת רחם”, ולכן, מרבית הנשים, אשר ילדו כבר בניתוח קיסרי, הן מוזמנות שוב ללדת בניתוח קיסרי, במקרה של היולדת לבנה היא ילדה שתי לידות רגילות עד עכשיו, ולכן, הסיכוי של קריעת רחם במהלך הלידה הוא נדיר ביותר.

לבנה, שוכבת עכשיו ומתאוששת אט אט במחלקת יולדות בבית החולים כרמל, לא מפסיקה לבכות מהתרגשות ואומרת, בבכי; “אני עדיין מנסה לעכל את מה שעבר עלי ולא מאמינה. בשתי הפעמים הקודמות ילדתי בבית חולים אחר והפעם החלטתי לבוא ללדת ב”כרמל”, אני לא יודעת למה, אבל אין לי מילים להודות לצוות הרפואי כאן ב”כרמל”, הם פשוט הצילו לי את החיים ונתנו לי את הבן שלי במתנה, תודה להם ותודה לאלוהים, ששמר עלי, אני בוכה וצוחקת כל הזמן”.

דר’ מורן פז ד”ר שלומי שגיא וההורים והתינוק, צילום: אלי דדון

ליולדת לבנה, בת ה-32, יש עוד שני בנים בבית, לואי בן ה- 8, ורם בן ה- 4, הם כבר שמעו על הנס הגדול שקרה ומחכים שאימא, כבר תחזור הביתה.

“עוד לא בחרנו שם לתינוק החדש” – אומרת לבנה, אבל חשבתי לקרוא לו מורן או שגיא, ממש כמו הרופאים מבית חולים כרמל, אשר הצילו אותנו, זה נס גדול מאלוהים ואני עוד לא נרגעת מכל מה שעבר עלי עד עכשיו”.

“בספרות הרפואית העולמית, הסיכוי לקריעת הרחם במהלך לידה הוא של 2 לידות מתוך 8,000 לידות בנשים, שכבר עברו ניתוח קיסרי” – מסביר ד”ר שלומי שגיא, המוסיף; “בנשים, כמו במקרה שלנו שלא עברו ניתוח קיסרי הסיכויים הם קלושים ונדירים עוד הרבה יותר, קרה כאן נס גדול ואני שמח, כי עם המיומנות של הצוות הרפואי של כרמל וקצת מזל מאלוהים הכל נגמר בסדר”.

היום לבנה והתינוק מחלימים ומתאוששים, היטב במחלקת יולדות בבית החולים כרמל ובתום הבדיקות והאישפוז, הם צפויים להשתחרר בקרוב הביתה.

ביולדת לבנה, טיפלו במהלך הלידה המיילדת מרינה סטפנסקי, הרופאים; ד”ר מורן פז, ד”ר ניר חייא, והרופא הבכיר ד”ר שלומי שגיא, המשמש סגן מנהל מחלקת נשים ויולדות בבית החולים כרמל.

התינוק, זכר, נולד במשקל 3.300 ק”ג ובשבוע ה-39, בלידה התינוק קיבל ציון 1 במבחן אפגר ולאחר שטופל קיבל את הציון 8 במבחן אפגר.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן