הריון | לידה | תינוקות

הריון מתקדם בקיץ? היזהרו מהתייבשות!

0
0

פרופ’ אייל שיינר, רופא בכיר בפקולטה למדעי הבריאות באוניברסיטה בן-גוריון ובחטיבה למיילדות וגינקולוגיה ב’סורוקה’, שהיה החוקר האחראי למחקר חדש המשותף של האוניברסיטה עם המרכז הרפואי ’סורוקה’, קובע, כי הריון מתקדם בקיץ הינו בסיכון מוגבר למיעוט מי שפיר
הריון מתקדם בקיץ? היזהרו מהתייבשות!
היריון מתקדם בקיץ? היזהרו מהתייבשות!

מחקר חדש המשותף של אוניברסיטת בן-גוריון עם המרכז הרפואי ’סורוקה’, קובע, כי הריון מתקדם בקיץ הינו בסיכון מוגבר למיעוט מי שפיר. העובר בתוך הרחם מוקף בנוזל מי השפיר. מי השפיר מספקים חומרים נחוצים להתפתחות תקינה של העובר ובנוסף מעניקים לעובר הגנה פיזית.

מיעוט מי שפיר, הינו מצב של מחסור בנוזל מי השפיר שיכול להיגרם כתוצאה ממספר גורמים, כגון; דליפת מי שפיר מוקדמת, ירידה בייצור עקב בעיה כילייתית בעובר, ירידת תפקוד שילייה, הריון אשר נמשך מעבר לשבוע המקובל (מעל 41 שבועות) וכנראה גם כתוצאה מ-התייבשות!

המחקר, שפורסם החודש בכתב העת “ARCH GYNECOL OBSTET”, בחן את שכיחות התופעה בחודשי הקיץ לעומת יתר חודשי השנה.

מספר פרופ’ אייל שיינר, רופא בכיר בפקולטה למדעי הבריאות באוניברסיטה ובחטיבה למיילדות וגינקולוגיה ב’סורוקה’, שהיה החוקר האחראי: מתוך כ-200,000 לידות, מעל 4000, היו עם מיעוט מי שפיר, 1533 מהן התרחשו בחודשי הקיץ! הסיכון היה פי 1.2 גבוה יותר לפתח מיעוט מי שפיר בחודשי הקיץ לעומת יתר חודשי השנה, והתוצאה נמצאה בעלת מובהקות סטטיסטית.

“מעניין לציין, כי התופעה הייתה ברורה וחזקה יותר בקרב היולדות הבדואיות. כפי הנראה, החום משפיע עליהן יותר מאשר על האוכלוסייה היהודית. גם לאחר נטרול גורמים מערפלים, כמו מוצא, עונת הקיץ נמצאה כגורם סיכון עצמאי מובהק למיעוט מי שפיר.

תוצאות המחקר מדגישות את חשיבות השתייה המותאמת לתקופת הקיץ (כ-10 כוסות ביום) והימנעות מחשיפה ממושכת לשמש בחודשי הקיץ”, אומר פרופ’ שיינר.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן