תביעות קטנות - פסקי דין

עונג השבת של בני זוג נפגע כיוון שהאוטובוס לא הגיע – חב’ אגד תפצה

0
0

עקב טעות של מוקד ’אגד’, התובע ואשתו, חששו, כי לא יגיעו ליעדם לפני כניסת השבת, ונאלצו לדאוג למקום חלופי להתארח בו ◄ בית המשפט לתביעות קטנות: אגד תפצה אותם ב- 1,500 שקלים.
עונג השבת של בני זוג נפגע כיוון שהאוטובוס לא הגיע - חב’ אגד תפצה
עונג השבת של בני זוג נפגע כיוון שהאוטובוס לא הגיע – חב’ אגד תפצה

התובע ואשתו, התכוונו לבלות את השבת בבית מלון בעיר ערד, ולצורך כך התקשרו למודיעין אגד, כדי לוודא היכן ניתן למצוא אוטובוס הנוסע מהעיר ירושלים לעיר ערד. ביום שישי המתוכנן, הם הגיעו לתחנה אליה הופנו, אך למרות שהמתינו זמן רב, האוטובוס לא הגיע. התובע, התקשר לאגד, ובעקבות פנייתו אף הגיעו למקום נציגי אגד, אשר מסרו לו, כי המוקד שגה שכן קו האוטובוס המדובר היה אמור להתחיל לפעול רק שבועיים לאחר מכן.

לטענת התובע, בשעה 14:35 הציעו לו נציגי אגד לנסוע לעיר ערד במונית מיוחדת, אך הוא סירב כיוון שחשש שהוא או הנהג היהודי שיסיע אותו, שגם צריך לחזור לעיר ירושלים, יחללו את השבת.

התובע טען, כי בעקבות זאת, נאלצו הוא ואשתו לרכוש אוכל לשבת ב 200 שקלים, וכי החליטו לבלות את השבת בבית אחות אשתו ב-בית”ר עלית ולשם כך הוציאו 200 שקלים עבור נסיעה במונית הלוך וחזור.

לטענתו, כל האירוע גרם להם עוגמת נפש רבה, הן בעקבות ביטול החופשה לה ציפו, והן בגין אי הנוחות שנגרמה להם כתוצאה מהצורך לבלות את השבת בביתה הצר של האחות אשר לא נערכה מבעוד מועד לאירוחם, ומכך שמאכלים שהם נוהגים לאכול בשבת כגון; דגים, מרק, וחמין, לא היו זמינים להם. התובע דרש פיצוי של 17,000 שקלים.

“אגד” לא חלקה על עוגמת נפש שנגרמה לתובע, אך טענה, כי הסכום הנתבע הוא מופרז, בין היתר בהתחשב בעובדה שעבור השהות במלון, היו אמורים התובע ואשתו לשלם 700 שקלים בלבד.

לא נגרמה אי נוחות קיצונית

השופט אברהם רובין מבית המשפט לתביעות קטנות בעיר ירושלים קבע, כי התובע זכאי להחזר ההוצאות שהוציא, וכן לפיצוי בגין עוגמת נפש.

נקבע, כי בנסיבות העניין, יש לתת משקל לחשיבותה של השבת ולחשיבות “עונג השבת” בעיניהם של התובע ואשתו, אך מאידך, לא ניתן לומר, כי נגרמה להם אי נוחות קיצונית.

“בסופו של דבר” – כתב השופט רובין; “הם התארחו בבית אחות האשה וגם אם לא יכלו ליהנות מהמאכלים שהם רגילים אליהם, עדיין אין להניח שהם סבלו סבל קיצוני”.

אגד חויבה להשיב לתובע 400 שקלים שהוציא עבור המוניות והאוכל, וכן לשלם לו פיצוי 1,100 שקלים בגין עגמת הנפש.

בנוסף, חויבה אגד לשלם הוצאות משפט של 200 שקלים.

לפסק הדין בעניין הייזלר נפתלי נגד חברת אגד

________

*הידיעה הועברה באדיבות אתר המשפט הישראלי “פסקדין”

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן