תביעות קטנות - פסקי דין

ביהמ”ש העליון, נגד אי השוויון שנוצר מייצוג של ’מייצגים מקצועיים’ שאינם עורכי דין

0
0

השמאי יהושע סדן, מגיב על פסק הדין; “בזאת מאשש בית המשפט את טענותיי, אשר הועלו זה מכבר, ואשר באו לידי ביטוי גם בהופעותיי בבתי המשפט, וכמו כן במאמר שפורסם לאחרונה, בו טענתי שעקרון השוויון נפגע; “המייצג אמנם לא עורך דין, אבל הוא מנוסה מאוד – ולכן בקיא בסדרי הדין ובדיני ביטוח לא פחות מעורך דין”.
ביהמ
ביהמ”ש העליון, נגד אי השוויון שנוצר מייצוג של ’מייצגים מקצועיים’ שאינם עורכי דין

באחרונה, ניתן פסק דין תקדימי ומהפכני הנוגע ל’ייצוג גופים מוסדיים’ (כגון; חברות גדולות, חברות ביטוח, חברות ממשלתיות וכו’) ב’בית המשפט לתביעות קטנות’. בית המשפט העליון, יצא נגד אי השוויון שנוצר כתוצאה מייצוג של “מייצגים מקצועיים” שאינם עורכי דין. כך נאמר במפורש בפסק הדין (רעא 6892/13); “יש בכך, לכאורה, ייצוג המנוגד להוראות החוק, הפוגע באחת מתכליותיו, שהיא שוויון בין הצדדים להתדיינות. בוודאי אין מקום לנוהג כזה, ככל שהשתרש בבתי המשפט לתביעות קטנות או באיזה מהם”.

השמאי יהושע סדן, מגיב על פסק הדין ואומר, כי; “בזאת מאשש בית המשפט את טענותיי, אשר הועלו זה מכבר, ואשר באו לידי ביטוי גם בהופעותיי בבתי המשפט, וכמו כן במאמר שפורסם לאחרונה באתר YNET, בו טענתי שעקרון השוויון נפגע; “המייצג אמנם לא עורך דין, אבל הוא מנוסה מאוד – ולכן בקיא בסדרי הדין ובדיני ביטוח לא פחות מעורך דין”. למאמר המלא – לחץ כאן.

השמאי יהושע סדן, ממשרד “יהושע סדן שמאים ומהנדסים, שמאות רכוש, שמאות מקרקעין, שמאות ביטוח, בדק בית והערכת נזקים”, הידוע כ’שמאי’ חסר פשרות, אשר חוות הדעת היוצאות תחת ידו הינן מדויקות, מקצועיות, מנומקות ובהירות, מסר לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; “אין זו הפעם הראשונה שבית המשפט העליון “מעתיק” ממני (הוא אומר בהומור, כמובן) והלוואי שיעשה כך גם בעתיד”.

סדן, ממשיך ומצטט; “אביא דברים בשם אומרם; … “לסיכום, ניתן ללמוד מהסעיף על החשיבות בשמירתם של שני עקרונות ב’בית המשפט לתביעות קטנות’; עיקרון העדר ייצוג משפטי של בעלי הדין ועיקרון האיזון והשוויון בין בעלי הדין”…

במלים אחרות, מקום בו חברה נוטלת חלק בהליך ב’בית המשפט לתביעות קטנות’, על בית המשפט לברר, בפתח הדיון, את מיהותו ומהותו של מייצגהּ.

ככל שהמייצג בא בגדר אחת משלוש החלופות שבסיפת סעיף 63(ב) – לא יותר הייצוג. על הדברים להיות מתועדים בפרוטוקול”.

לכן, מבהיר השמאי יהושע סדן, בכל מקרה, אם יש לך תביעה קטנה נגד ’חברת ביטוח’, אל תנסו את מזלכם ב’בית המשפט לתביעות קטנות’. קחו עורך דין, מנוסה והגישו תביעה ב’בית משפט השלום’.

כבר תבעתם בתביעה קטנה? תתכוננו מראש. היעזרו ב’שמאי’, אשר הגיש את חוות הדעת, בסוכן הביטוח שלכם (המוכן להעיד בביהמ”ש) ובמקרה הצורך – אפילו בעורך דין. מוטב לשבת עימו לפני המשפט להתייעצות, שתהיה זולה מייצוג מלא ותאפשר לכם להגיע לביהמ”ש מוכנים יותר.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן