הריון | לידה | תינוקות

בפגיית הלל יפה –חדרה, כעת למעלה מ-50% מכלל התינוקות המאושפזים הם: תאומים

0
0

צוות הפגייה הוותיק לא זוכר נתון מפתיע שכזה: 6 זוגות של פגים תאומים מאושפזים בפגייה בו זמנית ◄ ד”ר מיכאל פלדמן, מנהל יחידת הפגים: מדובר במקריות מפתיעה למדי, שאינה שכיחה כלל וכלל בפגיה. מצבם של הפגים התאומים, טוב
בפגיית הלל יפה –חדרה, כעת למעלה מ-50% מכלל התינוקות המאושפזים הם: תאומים
בפגיית הלל יפה –חדרה, כעת למעלה מ-50% מכלל התינוקות המאושפזים הם: תאומים

במזל תאומים: הפגייה של המרכז הרפואי הלל יפה בעיר חדרה, נמצאת בימים אלו בתפוסה מלאה ומיוחדת במינה. לא רק שלא ניתן למצוא מיטה תינוק אחת בלתי מאוישת, אלא שעל כל זאת, חברי הצוות ביחידת הפגים שמו לב, שכרגע שוהים ביחידה, מיטה ליד מיטה, לא פחות משישה זוגות תאומים פגים. שיא שכמותו לא זוכרים גם ותיקי הפגייה.

ד”ר מיכאל פלדמן, מנהל יחידת הפגים במרכז הרפואי הלל יפה, מציין, כי; “מדובר במקריות מפתיעה למדי, שאינה שכיחה כלל וכלל בפגיה”.

“משקלם של הפגים התאומים, שנולדו בין השבועות ה- 26 עד 33, נע בין 880 גרם לכמעט שני קילוגרם ומצבם טוב” – מסביר ד”ר פלדמן; “הצוות שלנו דואג לטפל בכולם בהקפדה יתרה ומעדכן את ההורים הטריים בכל שינוי והתפתחות. אחד מזוגות התאומים אף אמור להשתחרר כבר השבוע לביתו”.

ד”ר שמואל יורמן, מנהל המחלקה ליילודים ופגים, מציין, כי; “הגדרתו של פג (premature baby) הוא כל תינוק הנולד לפני סוף השבוע ה- 36 להיריון אמו, ללא התייחסות למשקל גופו.

מכיוון שתינוק הנולד לפני הזמן, הוא חשוף לבעיות המחייבות השגחה וטיפול מיוחדים, הוא מאושפז ביחידה ייעודית לכך ושם ניתנים לו תנאים אלו על ידי צוות סיעודי ורפואי ייעודי.

בנוסף, מגיעים לפגיה גם תינוקות בשלים המפתחים מחלה או מצוקה לאחר לידה וזקוקים להשגחה ולטיפול רפואי נוסף”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן