תביעות קטנות תביעות קטנות - פסקי דין

קיבלו ארון שעשוי מ-MDF במקום מעץ ליבנה ויפוצו ע”י סטודיו בית העץ של פילפילון

0
0

הורים הזמינו חדר ילדים שכלל ארון מעץ ליבנה, אך גילו להפתעתם, כי הארון עשוי מאם. די. אף ◄ בימ”ש של תביעות קטנות: “נפגע האמון הבסיסי בין הלקוח והספק” ◄ הסטודיו חויב להשיב לתובעים את כספם ולפצותם.
קיבלו ארון שעשוי מ-MDF במקום מעץ ליבנה ויפוצו ע
קיבלו ארון שעשוי מ-MDF במקום מעץ ליבנה ויפוצו ע”י סטודיו בית העץ של פילפילון

הורים הזמינו מסטודיו המתמחה בחדרי ילדים, בשם “בית העץ של פילפילון”, חדר ילדים אשר כלל ארון מעץ ליבנה בעלות של 15,900 שקלים. לאחר שהסטודיו סיפק את חדר הילדים היה בחדר ריח לא נעים.

מטעם הסטודיו, נאמר לתובעים, במסגרת הגשת תביעה בביהמ”ש תביעות קטנות, כי מקור הריח הוא בדלתות הארון העשויות מחומר אם. די. אף. (*MDF), לאחר זמן התברר, שלא רק הדלתות עשויות מאם. די. אף. אלא כל הארון עשוי מחומר זה. רק לאחר שהתובעים, גילו עובדה זו, החלו נציגי הסטודיו “בית העץ של פילפילון”, לבוא בדרישות לתקן את הליקוי. התובעים, סירבו לאפשר לסטודיו לתקן את הליקוי.

האמון הבסיסי נפגע

השופט זכריה ימיני מביהמ”ש ל-תביעות קטנות בעיר רמלה, קבע, כי התובעים צדקו בסירובם; “כאשר לקוח מזמין מספק מוצר אשר אמור להיות מיוצר מחומרים מסוימים, והספק מספק לו מוצר דומה, אך מחומר שונה זול יותר, ועקב הציפוי החיצוני של המוצר לא ניתן לגלות זאת במבט ראשון, פוגע הדבר באמון הבסיסי שבין הלקוח והספק” – כתב השופט בפסק הדין.

לפיכך, נקבע, כי ביטול החוזה היה כדין, וכי הסטודיו איבד את זכותו לתקן את הליקויים.

כב’ השופט ימיני, ציין, כי; “אין מדובר בליקויים, אלא בהספקה של מוצר זול יותר מזה שהוזמן”.

נפסק, כי הסטודיו “בית העץ של פילפילון”, ישלם לתובעים סך של 16,850 שקלים, המורכב מהחזר סכום העסקה והוצאות נוספות בגין הארון, וכן סך של 2000 שקלים בגין הוצאות משפט, בכללן הוצאות בדיקת ניטור, לפיה פלטות ה-אם. די. אף. MDF, מהן היה עשוי הארון אינן עונות על כל דרישות התקן.

ה-אם. די. אף. MDF*, הוא חומר נגרות מלאכותי העשוי משאריות נסורת ואבק שיוף ו/או מסיבי תאית, הנותרים לאחר ניסור גזע העץ העיקרי, והוא משמש על פי רוב לייצור רהיטי פנים כארונות, מטבחים ודלתות ולריצוף בתי מגורים. MDF יוצר לראשונה בארצות הברית בשנת 1966. השם MDF מקורו בראשי תיבות בשפה האנגלית; Medium Density Fiberboard.

לפסק הדין בעניין בן יעקב קרן נ’ בית העץ של פילפילון

________

*הידיעה הועברה באדיבות אתר המשפט הישראלי “פסקדין”

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן