זה רעיון | Tips

מיכל האן על צרות של עשירים – כל הפתרונות לבעיות בתחזוקת הבית

0
0

הצטברות שיער בפתח הניקוז של המקלחון והאמבט היא מפגע אסתטי קשה, אשר רבים חרדים מלהתעמת עימו פנים אל פנים. גיבוב של שיער בפתח הניקוז עלול לפגוע לא רק במראה היוקרתי, אלא גם לסתום את מערכת הניקוז של הווילה המפוארת ביותר ולמלא את החלל בריחות לא סימפטיים
מיכל האן על צרות של עשירים - כל הפתרונות לבעיות בתחזוקת הבית
מיכל האן על צרות של עשירים – כל הפתרונות לבעיות בתחזוקת הבית

סכומי כסף נכבדים ויצירתיות אין קץ, מושקעים בעיצוב בתי היוקרה בישראל. אך גם הבית האקסקלוסיבי ביותר סובל מפגעים קטנים, מעצבנים ומכוערים העלולים לפקוד כל בית באשר הוא. מיכל האן, מעצבת פנים של בתי יוקרה, מספקת פתרונות יצירתיים שלא רק העשירים בינינו ישמחו לאמץ. כתבה ראשונה בסדרה.

ההשקעה הממוצעת בעיצוב פנים של בית יוקרה בישראל נעה בטווח של בין 100 אלף ל-200 אלף דולר. סלוני ענק, מטבחים מפוארים, חדרי קולנוע, ספא פרטי ומקלחות דקורטיביות הם רק חלק מהפינוקים אותם ניתן למצוא בבתי היוקרה של ישראל.

אך מספר שאלות טריוויאליות ממשיכות לנקר בראשם של כל אלה שהשקיעו ממיטב כספם בבית יוקרה, כמו למשל: איזה פאר נותר ממקלחון מפואר שפתח הניקוז שלו מתלכלך ומשחיר לאחר כמה חודשי שימוש? כיצד ניתן לשמור על מראה יוקרתי אל מול פגעים אסתטיים המאיימים על כל בית באשר הוא? – “בבתי יוקרה, הניגוד שבין המפואר לעלוב הופך לצורם הרבה יותר, מאשר בבתים רגילים, אליהם נתייחס ביתר סלחנות” – אומרת מעצבת הפנים מיכל האן; “בעזרת שורה של פתרונות קלים לביצוע, ניתן לשמר את היוקרה גם בפינות הבית המועדות לפורענות, וזאת לאורך שנים רבות”.

▼ ניקוז ויוקרה הולכים ביחד? – בעיות ופתרונן

אחד מהטרנדים החזקים ביותר בעיצוב של בתי יוקרה, הוא ללא ספק חדר הרחצה. כאשר משקיעים סכומים כה גדולים בעיצוב, חשוב למצוא דרכים יצירתיות לתחזוק שוטף של החלל, אשר יאפשרו את תחושת היוקרה והפינוק לאורך זמן.

הנה מספר בעיות קשורות בניקוז וביוב, ומספר פתרונות אפשריים:

צרות של עשירים. אילוסטרציה

● הבעיה: קופסאות ביקורת מכוערות – מכסי הפלסטיק המכסים את פתח הביוב והניקוז בחדרי הרחצה, ידועים גם בשמם המקצועי ’קופסאות ביקורת’. מכסים אלה יוצרים בכל מרחב מפואר, כתם פלסטי בולט, שרירותי ומכוער. הדבר פוגם קשות במראה המעוצב של המקלחונים, במשטחי רצפות הספא וחדר האמבטיה, ובמראה הכללי של חדר הרחצה. כאמור, ככל שהפאר רב יותר, הופכות קופסאות הביקורת לפיגוע אסתטי צורם הרבה יותר.

● הפתרון – חיתוך לייזר: על-מנת לשמור על אחידות העיצוב והמראה הנקי הכללי, מציעה המעצבת מיכל האן לפנות אל אחת מהחברות העוסקות בחיתוך בלייזר (למשל חברת ’מפה’) ולהעביר להן אריח של חדר האמבטיה ואת המידות המדויקות של קופסת הביקורת.

“את האריח חותכים בצורה ובמידה המדויקות של הקופסא, ועל ידי כך יכול להפוך המכסה לחלק אינטגראלי ואסתטי מהריצוף. הפתרון הזה הוא פרקטי וקל לתפעול אף יותר ממכסה הפלסטיק שהוחלף.

● הבעיה: פתח הניקוז מהווה מפגע אסתטי – לפתח הניקוז במקלחון יש את הנטייה לאגור לכלוך, להשחיר ולפגום קשות באסתטיות של סביבותיו.

לאחר שמשקיעים סכומי כסף אדירים על-מנת לייצר תחושה יוקרתית, מבט אחד כלפי מטה אל פתח הניקוז המרושת, עלול להחזיר את המתרחץ אל המציאות הקשה והמאכזבת.

● הפתרון היצירתי לניקוז יוקרתי הוא שימוש בתעלת פליז מפוארת: “מניחים תעלת פליז לאורך רצפת המקלחון, ובאמצעות הגבהת הרצפה מקבלים מקור ניקוז ארוך ומהודר” – מסבירה מעצבת הפנים מיכל האן; “היתרון הגדול במרכיב זה הוא בשמירה על קווים אסתטיים במקלחון ושמירת האופי המהודר של חדר הרחצה כולו”.

● הבעיה: פתח ניקוז שעיר – הצטברות שיער בפתח הניקוז של המקלחון והאמבט היא מפגע אסתטי קשה, אשר רבים חרדים מלהתעמת עימו פנים אל פנים.

גיבוב של שיער בפתח הניקוז עלול לפגוע לא רק במראה היוקרתי, אלא גם לסתום את מערכת הניקוז של הווילה המפוארת ביותר, ולמלא את החלל בריחות לא סימפטיים.

ניתן לשמר את היוקרה גם בפינות הבית המועדות לפורענות

● הפתרון: פטנט ישראלי ייחודי – הפתרון לבעיית שיעור פתח הניקוז, נמצא בפטנט מעניין שפותח על ידי ממציא ישראלי – גיל פארי.

פארי, המציא מספר מכסי פטנט רב שימושיים, האוגרים את השיער בתחתית כפולה הנסתרת מעין המתרחץ, ומאפשרים ריקון מהיר ונוח. המכסים הללו משמשים כמסננת המונעת סתימת הניקוז, תוך הקרנה של ניקיון ואסתטיות על סביבתם.

● הברז המעוצב לא מתאים במידותיו – במקרים רבים, מבקשים בעלי בתים להשתמש בברזים מעוצבים אשר יובאו מחו”ל. אולם, בבואם לעשות זאת מגלים היבואנים האישיים, כי אורך צינור הברז לא תמיד תואם את מידות הכיור.

● “הארכה של הצינור בריתוך רגיל היא בלתי אפשרית, כיוון שהיא תפגום במראה לחלוטין” – אומרת האן; “ניסיון להשתמש בריתוך, יכער את הברז וייתכן, כי הדבר, יאלץ את הרוכש לוותר על התקנתו לחלוטין.

הפתרון המומלץ מבחינתי, הוא לייצר הארכה באמצעות אביזר הארכה מעוצב, התואם מבחינת חומר, מרקם וצבע לברז המהודר. אביזרים כאלה נקראים XXX והם נמכרים ב-YYY”.

__________

* מיכל האן מסטודיו Han’s Design, מתמחה בתכנון, אדריכלות ועיצוב פנים לבתי יוקרה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן