זה רעיון | Tips טיפים

משרד החקלאות מציג: דבר אליי בפרחים מבוקשים לכבוד החג

כיצד להאריך את חיי המדף בשבוע ◄ אילו פרחים הכי פופולאריים בשוק ◄ איפה להעמיד את הפרחים בבית ◄ ומה הקשר לאספרגוס? ◄ בשנים האחרונות הפכו גם ענפי הקישוט הירוקים לפופולאריים במיוחד. ענפי הקישוט המוכרים ביותר הם; פיטוספורום, רוסקוס, ארליה וגם אספרגוס. הם משמשים כתוספת לזרי פרחים, כפי שעושים כבר שנים רבות ה"גיבסנית" וה"סולדיגו", אך משמשים פעמים רבות גם כפרחים בפני עצמם.
0
0
 דבר אליי בפרחים לכבוד החג
דבר אליי בפרחים לכבוד החג

פרחים הם אחת המחוות המשמחות שניתן להעניק לאדם, ובפשטות רבה. הצבעים והריחות ממלאים אותנו בימי שישי, בימי חול, וממש עכשיו הם מתחילים להתהדר לקראתנו, עם בוא החג. אילו פרחים אהודים במיוחד על הישראלים?

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

על פי נתוני משרד החקלאות, ה; וורדים, על גווניהם השונים, יתקבלו בברכה אצל רבים, פרחי ה”גרברה” (Compositae), פרחי ה”שושן” (Madonna Lily) וה”ליזיאנטוס” (Lisianthus), נמצאים גם הם ברשימת המובילים. פרח ה”ציפורן” (Dianthus), לעומת זאת, איבד מהפופולאריות שלו ונחשב לפרח פחות מבוקש (בלשון המעטה) בימים אלו.

מרבית הפרחים המצוינים יחזיקו מעמד בביתכם בין שבוע לשבועיים. על מנת להאריך את חיי המדף של הפרח ולמצות אותם עד תום מומלץ לפעול על פי ההנחיות של מומחי המכון לטכנולוגיה ואחסון תוצרת חקלאית במינהל המחקר (וולקני) אשר ב-משרד החקלאות;

♥ לפני שאתם מכניסים את הפרחים לאגרטל רחצו אותו היטב, הסירו אבק ושאריות של עלים שנותרו מזר הפרחים הקודם.
♥ חתכו את קצוות הפרחים – החיתוך, מעניק להם חיות ומרחיק לכלוכים שדבקו בגבעול. את החיתוך מומלץ לבצע באלכסון, כך שיישאר שטח פנים רחב ככל הניתן לספיגת מים.
♥ הכניסו לאגרטל כפית אקונומיקה וכפית סוכר. אלו יסייעו פלאים בהארכת חיי המדף של הפרחים. האקונומיקה תמנע ריחות לא נעימים מהאגרטל והסוכר משמש כמזון זמין להמשך חייו של הפרח.
♥ הניחו את האגרטל במקום מואר, ללא שמש ישירה וכשהוא מוגן מרוחות.
♥ הימנעו מהעמדת הפרחים בקרבת מאווררים ומזגנים. מאוורר, בדומה לרוח, לא עושה טוב לפרחים ומזגן מייבש אותם ופרחים מעדיפים סביבה לחה.

דבר אליי בפרחים לכבוד החג

משרד החקלאות ופיתוח הכפר פועל גם במישורים נוספים על מנת להבטיח חיי מדף ארוכים לפרחים. במחקר ופיתוח המתבצעים במכון לטכנולוגיה ואחסון תוצרת חקלאית במינהל המחקר (וולקני) ב-משרד החקלאות משפרים את מראה הפרחים וריחם ומאריכים את חיי המדף שלהם.

מדי שנה נכנסים לשוק זנים חדשים של פרחים ואנו מקבלים אותם עמידים יותר ויותר.

אך לא רק בפרחים עסקינן, בשנים האחרונות הפכו גם ענפי הקישוט הירוקים לפופולאריים במיוחד. ענפי הקישוט המוכרים ביותר הם; פיטוספורום, רוסקוס, ארליה וגם אספרגוס. הם משמשים כתוספת לזרי פרחים, כפי שעושים כבר שנים רבות ה”גיבסנית” וה”סולדיגו“, אך משמשים פעמים רבות גם כפרחים בפני עצמם.

הסיבה לכך היא שלענפי הקישוט ולפרחי המילוי יש חיי מדף ארוכים במיוחד, ואנו יכולים ליהנות מהם לפחות שלושה שבועות ולפעמים אפילו עד חודשיים שלמים!

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן