הריון | לידה | תינוקות

מרכז רפואי זיו; שנה ממלחמת לבנון השנייה נרשם שיא של 21 לידות ביממה

0
0

שנה לאחר מלחמת לבנון השנייה “בייבי בום” כשהוזעקו מיילדות ואחיות מבתיהם ובוטלו חופשות למלא משמרות בחדרי הלידה ובמחלקת היולדות העמוסה ■ קופות החולים ישנה עליה של 35% במספר ההריונות ביחס לשנה שעברה
מרכז רפואי זיו; שנה ממלחמת לבנון השנייה נרשם שיא של 21 לידות ביממה
מרכז רפואי זיו; שנה ממלחמת לבנון השנייה נרשם שיא של 21 לידות ביממה

שיא לידות חדש במרכז רפואי זיו; 21 לידות בתוך 24 שעות! 11 בנים ו-10 בנות, פי 3 מיום רגיל! במרכז רפואי זיו בעיר צפת נאלצו להזעיק מיילדות נוספות למשמרות לאורך היממה וכן לבטל חופשות של מיילדות ואחיות ביממה אינטנסיבית שעברה על הצוות הרפואי!

דליה דהן האחות האחראית במחלקת היולדות במרכז רפואי זיו אמרה, כי לא היו סימנים מיוחדים לכך שזו עומדת להיות יממה אינטנסיבית, והכל החל ביום רגיל, אך ככל שחלף הזמן החלו להגיע עוד ועוד יולדות לחדרי הלידה.

“היה לנו ברור שמדובר בגל גדול ומבורך של יולדות ותינוקות חדשים. התחלנו להתקשר ולגייס את כל כוח האדם הדרוש, כולל החזרת מיילדות מחופשה וביטול חופשות מתוכננות ונערכנו כראוי לקליטת היולדות והתינוקות.

זו הייתה יממה מאוד אינטנסיבית ומעייפת, אך מאוד מרגשת וטובה! אנחנו כאן בכדי לסייע באהבה ליולדות ולטפל בתינוקות החדשים שבאים לעולם וזה תמיד תמיד מרגש להחזיק עולל חדש שבא לעולם וכל לידה מרגשת מחדש!” סיפרה דליה דהן האחות האחראית במחלקת היולדות.

כאמור נולדו ביממה האחרונה 11 בנים ו- 10 בנות בהן- 19 לידות רגילות ושני ניתוחים קיסריים. מנתונים שנמסרו מבית החולים עולה עוד כי היילוד בעל המשקל הגדול ביותר הגיע ל- 4,400 ק”ג, ושאר התינוקות נולדו במשקל ממוצע של 3,600 ק”ג.

כמות הלידות ליום במחלקת היולדות במרכז רפואי זיו בצפת עומדת על שמונה לידות בממוצע. הממוצע החודשי עומד על 240 לידות. השיא השנתי של בית החולים נרשם בשנת 2005, אז נולדו בבית החולים 2,870 תינוקות.

על פי דיווחי קופות החולים קיימת עלייה של 35% במספר ההריונות ביחס לשנה שעברה ומסבירים זאת כ”בייבי בום”, של מלחמת לבנון השנייה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן