הריון | לידה | תינוקות

דו”ח משרד הבריאות: פעילות אגודת “אפרת” נגד הפלות שאינן הכרחיות יעילה

0
0

יו”ר אגודת “אפרת”, ד”ר אלי שוסהיים; “למרות הירידה המסוימת בשיעור ההפלות, עדיין המלאכה שלפנינו רבה מאד, משום שעדיין מתבצעות בישראל בכל שנה אלפי הפלות שאינן הכרחיות, ולצערי הדבר לא מעניין איש, למעט אותנו”.
דו
דו”ח משרד הבריאות: פעילות אגודת “אפרת” נגד הפלות שאינן הכרחיות יעילה

מספר ההפלות בישראל ירד בשנת 2005 לעומת השנה שקדמה לה. כך עולה מדו”ח של משרד הבריאות שפורסם בימים אלו. יו”ר אגודת “אפרת”, ד”ר אלי שוסהיים, קיבל את הנתונים בקורת רוח רבה ואמר, כי; “אלו נתונים מעודדים המוכיחים בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים, כי הפעילות הרבה וההשקעה של אגודת “אפרת” במניעת הפלות שאינן הכרחיות, נושאת פרי”.

על פי הנתונים שפרסם משרד הבריאות, מספר ההפלות שבוצעו בשנת 2004 עמד על 20,378, ואילו בשנת 2005 בוצעו 19,622 הפלות.

בנוסף, הנתונים מראים על ירידה עקבית, במספר ההפלות המתבצעות בישראל משנת 1990 ועד לשנת 2005. בעוד שבשנת 1990 בוצעו 150 הפלות על כל אלף לידות, בשנת 2005 בוצעו 136 הפלות על כל אלף לידות. דהיינו; ירידה של כ-10 אחוז.

כמו כן, הנתונים מצביעים על כך שבשנת 1990 בוצעו 13.6 הפלות על כל אלף נשים בגיל הפריון, בעוד בשנת 2005 ירד המספר ל-11.7 הפלות בלבד על כך אלף נשים בגיל הפריון.

נתון נוסף שפורסם מצביע על כך, ש-696 בקשות שהוגשו לביצוע הפלה ואושרו על ידי הוועדות הרפואיות העוסקות בכך, לא בוצעו בפועל בסופו של דבר.

ד”ר שוסהיים; “למרות הירידה בשיעור ההפלות, עדיין המלאכה רבה

נשים אלו התחרטו ולא ביצעו הפלה למרות שזו אושרה להם, בעקבות הפעילות של אגודת אפרת. “אין בכך שום ספק”, מדגיש ד”ר שוסהיים.

יחד עם זאת, ד”ר שוסהיים, ציין, כי; “למרות הירידה המסוימת בשיעור ההפלות, עדיין המלאכה שלפנינו רבה מאד, משום שעדיין מתבצעות בישראל בכל שנה אלפי הפלות שאינן הכרחיות, ולצערי הדבר לא מעניין איש, למעט אותנו”.

הפעילות של אגודת “אפרת” מתבצעת בשקט, ללא הפגנות ומבלי לנסות ולשנות חוקים, אלא רק באמצעות פעילות חינוכית והסברתית, וכן מתן סיוע כלכלי לנשים הרות במצוקה כלכלית, שזו הסיבה שהן מבקשות לבצע את ההפלה.

הנתונים דלעיל מפתיעים ביותר, משום שהם חריגים גם ביחס לנעשה במדינות העולם, כיוון שקשה מאד למצוא מדינות מערביות בהן קיימת ירידה עקבית במספר ההפלות.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן