מדריך לצרכן

תנור המיקרוגל מסובך מדי להפעלה

0
0

רוב התנורים המוצעים בשוק כוללים אפשרויות תכנות מתוחכמות, שפוגעות ביכולת אנשים רבים להשתמש בהם. זאת ועוד יתברר בכנס הלאומי הרביעי של האיגוד הישראלי להנדסת מערכות – INCOSE IL יתקיים ב- 20-21 במרץ 2007 במלון דניאל בהרצליה ובתאריך 22 למרץ בטכניון בחיפה
תנור המיקרוגל מסובך מדי להפעלה
תנור המיקרוגל מסובך מדי להפעלה. הראל

האם תנור המיקרוגל מסובך מדי להפעלה? מתברר שכן, כך לפחות עולה מהרצאתו המתוכננת של אבי הראל, חבר INCOSE IL ומרכז התקינה בארגון מומחי השימושיות בישראל (UPA), בכנס בנושא אינטראקציה בין אנשים למכשירים במסגרתו יוצגו הכשלים בעיצוב ותכנון מוצרים ביתיים רבים המביאים רבים לידי תסכול יומיומי והשיטות למניעתן, זאת במסגרת הכנס הלאומי הרביעי של האיגוד הישראלי להנדסת מערכות – INCOSE IL, יתקיים ב-20-21 במרץ 2007 במלון דניאל בהרצליה ובתאריך 22 למרץ בטכניון בחיפה יעמוד בסימן הנדסת מערכות – חדשנות וחידושים.

בין הנושאים בהם יעסוק הכינוס: אינטגרציית מערכות, תכן מערכתי, הגורם האנושי בהנדסת מערכות, ניהול סיכונים, ניתוח וניהול דרישות, שילוב הנדסת מערכות והנדסה אחרות, חקר ביצועים בהנדסת מערכות, מחקרים בהנדסת מערכות, פיתוח איטרטיבי (תהליך חזרור) וזריז (Agile) והנדסת מערכת שייכת לצעירים.

אחת הדוגמאות שיביא הראל בהרצאתו היא בעיות ההפעלה של המיקרוגלים החדשים;

למיקרוגלים הישנים היו שני פקדים סיבוביים: אחד לעוצמה ואחד לכיוון הזמן וההפעלה הייתה פשוטה. המיקרוגלים החדשים מגיעים ברובם עם בקרה דיגיטאלית, ותפריט לחצנים מכובד וכפתורים שונים דוגמת; AUTO COOK, MORE ו-LESS.

למה הכוונה בישול אוטומטי? האם המיקרוגל יודע לזהות באופן אוטומטי, מה יש בפנים, והוא בוחר בעצמו את העוצמה והזמן? מתחת לאזור התפריט ישנם מקשים נוספים; זכרון, הפשרה, שעון, גריל, מיקרו, קומבו. אבל איפה מקש ההפעלה? מתחת לששת המקשים, ניתן להבחין במערך של תשעה מקשי הספרות 1-9 ומתחתיהם המקש 0, בליווי מכובד של שני מקשים חשובים.

עוצמה וזמן. בתחתית הפאנל הדיגיטאלי, ניתן למצוא, בסופו של המסע, את המקש SECS30 שניות, ובחלקו התחתון START.

אפשרויות תכנות מתוחכמות, שפוגעות ביכולת אנשים רבים להשתמש בהם

כעת נשאלת השאלה, אם המקש השימושי ביותר בפאנל ההפעלה של תנור המיקרו זהו המקש של חימום מלא למשך שלושים שניות, למה הוא האחרון ביותר בפאנל, למטה מימין? התשובות האפשריות העולות במוחי הן או שאנשי הפיתוח בכלל חשבו שהוא לא שימושי, והוסיפו אותו, כי נשאר להם מקום מיותר על הפאנל, כי גם למתחרים היה מין מקש מיותר כזה, או שאנשי הפיתוח רצו מאוד שנלמד להכיר את כל המקשים שהם טרחו להוסיף לפאנל ההפעלה, ועמלו עמל רב לתכנת אותם, ולכן מין הראוי שלפחות נעבור עליהם פעם אחת לפני שנגיע למקש היחיד שהוא באמת שימושי.

האם אנחנו משתמשים בכל הפונקציות של תנור המיקרוגל? בכמה פונקציות אנחנו משתמשים?

בשנת 1996 התכנס פורום צרכנים בנושא “נגישות של ציוד ביתי ועיצוב אוניברסלי” בחסות “הארגון למוצרים בטוחים ונגישים”.

בהיבט של התאמה למגוון אוכלוסיות, כולל אנשים עם מוגבלויות. מסקנות הפורום לגבי המיקרוגל היו שרוב התנורים המוצעים בשוק כוללים אפשרויות תכנות מתוחכמות, שפוגעות ביכולת של אנשים רבים להשתמש בהם. בנוסף, הפורום קבע שפישוט התכנות משפר את התפעול בהרבה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן