דברי מאפה ט"ו באב ♥ חג האהבה

חגיגת אהבה עם ‘דורות’ מגישה מתכון מפנק: מאפה בצל אישי

המתכון 'מאפה בצל אישי' כל כך פשוט וקל להכנה, שגם אלו שהם לא בשלנים גדולים, יוכלו להכין בקלי קלות ולפנק את בני זוגם/בנות זוגן, שהרי עם 'דורות' זה פשוט לבשל, כי הכל בא מאהבה, כבר אמרנו; ט'ו באב. הכמות במתכון מאפה בצל אישי, היא לכ- 12 מיני קיש, אותם ניתן להגיש ב'ארוחה זוגית מפנקת' לצד סלט רענן.
0
0
חגיגת אהבה עם 'דורות' מגישה מתכון מפנק: מאפה בצל אישי | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
חגיגת אהבה עם ‘דורות’ מגישה מתכון מפנק: מאפה בצל אישי | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

רוצים להפתיע את בן או בת הזוג ב’טו באב’ (חמישה עשר בחודש אב) שלדברי המשנה, “לא היו ימים טובים לישראל כחמישה-עשר באב וכיום הכיפורים” –  עם מתכון מפנק, איך לא? חברת “דורות”, יצרנית מוצרי השום והתיבול הקפוא במגשיות, מגישה לאוהבים, מתכון קל להכנה וטעים מאוד, מאפה בצל אישי, בשימוש טבליות בצל מטוגן מתוצרת דורות.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

בצל הגינה (שום נבוב, Allium cepa) הוא ירק מאכל מסוג שום ממשפחת השומיים, בעל שורש בצלי יבש וגבעולים ירוקים ורכים. בצל הירק מורכב משכבות העוטפות זו את זו, והוא אכיל ובעל טעם חריף.

על פי ויקיפדיה ישנם זנים שונים של בצל הגינה; המוכר ביותר מכונה בצל לבן ובצלו בצבע לבן, עם קליפה חיצונית צהבהבה.

לזן המכונה בצל סגול, יש בצל בגוון סגול. המונח בצל ירוק, מתייחס לבצל גינה צעיר (מסוגים שונים, בדרך-כלל בצל לבן) שהצמיח עלים ירוקים ועליו משמשים למאכל.

בצל הגינה נאכל בפני עצמו וכן משמש כמרכיב בסלטים או כתבלין בסוגי מאכלים רבים ושונים. טיגון או בישול הופכים את הבצל לחריף פחות או אף למתוק.

לבצל מייחסים תכונות בריאותיות שונות, כגון; מניעת הצטננות, מניעת מחלות לב, מניעת סוכרת, טיפול בטפילים בדרכי העיכול (תולעים) ועוד.

טבליות בצל מטוגן מתוצרת דורות | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
טבליות בצל מטוגן מתוצרת דורות | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

על פי החוקר פרופ’ מיכאל אבירם מבית חולים רמב”ם בעיר חיפה, בגלדים החיצוניים של הבצל קיימים חומרים נוגדי חימצון המעכבים התפתחות טרשת עורקים.

בצל הגינה הוא מראשוני הצמחים המתורבתים. הוא תורבת במערב אסיה לפני כ-7,000 שנה. הוא אף מוזכר בתנ”ך בהקשר של גידולו במצרים; זָכַרְנוּ, אֶת-הַדָּגָה, אֲשֶׁר-נֹאכַל בְּמִצְרַיִם, חִנָּם; אֵת הַקִּשֻּׁאִים, וְאֵת הָאֲבַטִּחִים, וְאֶת-הֶחָצִיר וְאֶת-הַבְּצָלִים, וְאֶת-הַשּׁוּמִים” (ספר במדבר, פרק י”א, פסוק ה’).

בלי אף טיפת דמעה, המתכון כל כך פשוט וקל להכנה, שגם אלו שהם לא בשלנים גדולים, יוכלו להכין בקלי קלות ולפנק את בני זוגם/בנות זוגן ולדמוע מאושר, שהרי עם ‘דורות’ זה פשוט לבשל, כי הכל בא מאהבה, כבר אמרנו כבר; ט’ו באב.

הכמות במתכון היא לכ- 12 מיני קיש, אותם ניתן להגיש ב‘ארוחה זוגית מפנקת’ לצד סלט רענן.

 ❤  מצרכים (לכ-12 יחידות);

  • כוס חלב
  • 2 ביצים
  • 2 קוביות בצל מטוגן של דורות
  • כוס קמח
  • כפית מלח
  • גבעולי עירית קצוצים דק (לא חובה)

❤ אופן ההכנה;

  1. לערבב את כל המצרכים יחד ולהכניס לתוך תבנית שקעים (מאפינס).
  2. לאפות בתנור בחום של 200 מעלות למשך 15 דקות או עד השחמה.
  3. מומלץ להגיש חם מיד בתום האפייה, לצד סלט רענן.

║דורות – מוצרי שום ותיבול

‘דורות – מוצרי שום ותיבול’ מתמחה בפיתוח, ייצור ושיווק של מוצרי תיבול קפואים בארץ ובעולם. חברת ‘דורות’ הוקמה בשנת 1992 והיא בבעלות מלאה של קיבוץ דורות.

לקיבוץ דורות שטח של 15,000 דונם של גידולי שדהשום ועשבי תיבול – הנקטפים, נקצצים מיד, נארזים ומוקפאים בתהליך ייחודי של הקפאה מהירה, השומר על טעמם, טריותם וערכם התזונתי לעומת ובניגוד מוצרי תיבול יבשים.

מאז הקמתה של ‘דורות – מוצרי שום ותיבול’ החברה זכתה להצלחה רבה, וכיום ‘דורות – מוצרי שום ותיבול’ הינה הספק הגדול במדינה למוצרי תיבול טריים קפואים.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן