חינוך

משרד החינוך, יפעיל תכנית לימודים חדשה: ’תרבות יהודית – ישראלית’

שר החינוך, מר נפתלי בנט; "לדעת מי אנחנו, להכיר את אבות האומה, את הרמב״ם, את שירי יהודה הלוי, וגם את חיים נחמן ביאליק וכתבי אחד העם, להבין את עניינו של ליל הסדר, ומה זה צום י״ז בתמוז - כל אלו חשובים לא פחות ממתמטיקה. את זה נעשה. עיקרון אחד דרשתי ועליו אעמוד - לא אאפשר כפייה דתית. לא תהיה כפייה, כי היהדות היא של כולם".
0
0
נפתלי בנט שר החינוך, משרד החינוך יפעיל בשנה הבאה תכנית לימודים חדשה: ’תרבות יהודית – ישראלית’
נפתלי בנט

משרד החינוך, יפעיל בשנה הבאה תכנית לימודים חדשה: “תרבות יהודית-ישראלית” זאת נודע, אתמול (רביעי) לאחר ש’ועדת המקצוע לתרבות ישראל’, בראשותו של פרופ’ רון מורגולין, הגישה למנכ”לית משרד החינוך, הגב’ מיכל כהן, את תכנית הלימודים החדשה בנושא “תרבות יהודית-ישראלית”.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

התכנית הלימודים החדשה; ’תרבות יהודית – ישראלית’ שמה דגש על ערכים יהודיים-ציוניים ואוניברסאליים.

התכנית תכלול את תלמידי כיתות ג’-ט’, הוגשה למנכ”לית הגב’ כהן במסגרת מפגש של “שולחן עגול“, אשר יתקיים עם נציגי גופים אשר עוסקים בתחומי היהדות בחינוך הממלכתי.

כמו כן עם נציגות של מנהלים מבתי ספר ממלכתיים. יצוין, כי ש’ועדת המקצוע לתרבות ישראל’ שקדה על התכנית במשך השנתיים האחרונות (20142016).

התכנית נועדה לחשוף את התלמידים ל’עולם היהדות’ רב-הפנים, תוך התאמתו לרלוונטיות של חייהם בתוך ההקשר הישראלי הרחב.

שר החינוך, מר נפתלי בנט, ציין, כי; “את הסיפור היהודי שעבר מדור לדור צריך להמשיך ולספר. אסור לנתק את השרשרת.

זה מה שנעשה. לדעת מי אנחנו, להכיר את אבות האומה, את הרמב״ם, את שירי יהודה הלוי, וגם את חיים נחמן ביאליק וכתבי אחד העם, להבין את עניינו של ליל הסדר, ומה זה צום י״ז בתמוז – כל אלו חשובים לא פחות ממתמטיקה. את זה נעשה.

עיקרון אחד דרשתי ועליו אעמוד – לא אאפשר כפייה דתית. לא תהיה כפייה, כי היהדות היא של כולם”.

מינהל דוברות והסברה, משרד החינוך, מסר באמצעות תומר ולמר לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’ | סקירת חדשות ואירועים ב’רשויות מקומיות’ כי; התכנית, תעניק ידע נרחב ומעמיק, חוויות עשירות וכלים מגוונים וחדשניים לפיתוח אישיותם וזהותם של התלמידים כיהודים, כישראלים וכבני-אדם.

כמו כן, היא תעמיק את יכולתם לקיים דיאלוג קשוב ומכבד בין הזהויות השונות והמגוונות אשר קיימות בחברה הישראלית.

תכנית הלימודים החדשה; ’תרבות יהודית – ישראלית’ כוללת היכרות עם ארון הספרים היהודי, תוך עיסוק ביחיד (כבוד האדם והחיים כערך עליון), במשפחה (טיפוח היחס לתא המשפחתי וחשיבות הקשר שבין הילד להוריו), בקהילה (הקהילה מהווה תשתית לטיפוח של ערכים, בהם דאגה לכלל, נתינה וערבות הדדית), במדינת ישראל (הכרה בכבודן ובזכותן של קהילות אחרות ושונות), בעם היהודי בתפוצות (שימור הקשר עם יהודי העולם וחיזוק המודעות לתרבות היהדות לאורך ההיסטוריה) ובאנושות כולה (רעיונות סוציאל-דמוקרטיים ביחס הראוי שיש להעניק לגר ולשונה).

יו”ר ’ועדת המקצוע לתרבות ישראל’, פרופ’ מרגולין, ציין, כי התכנית ’תרבות יהודית – ישראלית’ מדגישה ומחזקת את התרומה של הערכים היהודיים לערכים האוניברסאליים ואת השילוב אשר מתקיים בין שני עולמות הערכים, כמו; השמירה על זכויות האדם, כבוד האדם וחירותו.

עוד כוללת התכנית; היכרות עם פתגמים, אגדות, שירה ופיוט, חגי ישראל, גיל הבר/בת מצווה, היכרות עם ביוגרפיות ודמויות מופת של החברה היהודית-ישראלית בהן; הרמב”ם, אבן גבירול, אגדות חז”ל, המשוררת רחל והמשורר חיים נחמן ביאליק.

במשרד החינוך, מציינים, כי בנוסף לחידוש התכנים, התכנית תורחב לכיתות ג’-ט’, כאשר ביסודי היא תכלול 5 שעות לימוד על פני 4 שנים, וכן 5 שעות בחטיבת הביניים על פני שלוש שנים. יצוין, כי כיום התכנית נלמדת בכיתות ד’-ח’.

לימוד התכנית בכיתות א’-ב’ תהיה על פי בחירת מנהלי בתי הספר.

הרחבת התכנית נועדה לטפח ולהעמיק את הזהות היהודית-ציונית-ישראלית של תלמידי ובוגרי מערכת החינוך הממלכתית, אחריותם ומחויבותם לעמם, למורשתם ולתרבותם.

להלן הערכים המובילים בתכנית על פי שכבות הגיל;

● בכיתות א’- ואהבת לרעך כמוך,
● בכיתות ב’- ערך הלימוד כיבוד הורים ערך המשפחה,
● בכיתות ג’ – חברות ומנהיגות,
● בכיתות ד’ – ערבות הדדית,
● בכיתות ה – זיקה לעם ולארץ,
● בכיתות ו’ – מסורת וחידוש,
● בכיתות ז’ – אחריות ומעורבות,
● בכיתות ח’ – תיקון עולם,
● בכיתות ט’ – ערך החיים, חירות האדם וכבוד האדם.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן