כנסת ישראל תחבורה | רכב | תעופה

הינשופים מהדגם המשופר, ייכנסו לשימוש עד סוף השנה

יו"ר הוועדה למאבק בסמים והאלכוהול בראשות ח"כ זנדברג (מרצ): "בלתי מתקבל על הדעת שבדיקת המכשיר אורכת יותר מ-5 שנים" ◄ ח"כ זנדברג, קבעה דיון נוסף לעוד חודשיים, על מנת לוודא, כי התקן המתאים התקבל ◄ עו"ד יניב יעקב מעמותת "אור ירוק": "מדובר במחדל של ממש בשעה שיש למעלה מ-500 נפגעים בשנה, כתוצאה מנהיגה תחת השפעת אלכוהול... אנחנו נערכים לפנייה אל בג"ץ, אם החוק לא ייושם בהקדם".
0
0
משטרת ישראל: הינשופים מהדגם המשופר, ייכנסו לשימוש עד סוף השנה
משטרת ישראל: הינשופים מהדגם המשופר, ייכנסו לשימוש עד סוף השנה

על אף שעברו למעלה מ-5 שנים, מאז חוקק החוק החדש ל’הורדת אחוז האלכוהול בדם הנהגים הצעירים’ ה”ינשופים” המשופרים שבידי משטרת ישראל, טרם נכנסו לפעולה – כך התברר אתמול (שני, ד’ באדר ב תשע”ו) בדיון ב’ועדת הכנסת למאבק בנגעי הסמים והאלכוהול’ בראשות ח”כ תמר זנדברג, חברת כנסת מטעם סיעת מרצ.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

“בלתי מתקבל על הדעת שהמכשיר (“ינשוף החדש“) נמצא בבדיקה כבר למעלה מחמש חצי שנים. זה פשוט לא סביר, לא הגיוני ולחלוטין לא מקובל אלינו. מדינה שלמה, יושבת וממתינה זמן לא סביר ואף אחד לא נותן על כך את הדעת.

חייבים לקבוע לוח זמנים, כדי להתחיל ללחוץ על כל מי שקשור בתהליך האישור” – תקפה את הסחבת המתמשכת והאשימה, יו”ר הוועדה, ח”כ זנדברג.

כזכור, במסגרת מהמלחמה בנהיגה תחת השפעת אלכוהול, חוקקה כנסת ישראל בשנת 2010, חוק אשר הוריד משמעותית את אחוז האלכוהול המותר בדמם של נהגים צעירים, נהגים על רכב כבד ונהגים ברכב מקצועי.

כדי לאכוף את החוק החדש, נדרשה משטרת ישראל, לרכוש מכשירים אלקטרוניים חדשים, המאפשרים בדיקה ואיתור של ריכוז אלכוהול באוויר נשוף, במינונים נמוכים, המכונים בשפת העם; “ינשופים”.

עד עתה, ידוע השימוש במכשיר מכשיר מדגם “Drager Alcotest 7110” מתוצרת גרמנית, עליו קמו רבים בהם; נהגים, עורכי דין ומדענים, אשר טוענים, כי המכשיר, אינו מדויק ועלול לזהות חומרים אחרים כאלכוהול ובכך לגרום להרשעה של אדם חף מפשע.

נכון להיום, המכשיר קביל הנ”ל בבית משפט בארץ וניתן להרשיע על-פיו אנשים בגין נהיגה תחת השפעת אלכוהול.

נציג עמותת “אור ירוק” העמותה לשינוי תרבות הנהיגה בישראל, עו”ד יניב יעקב, אמר, כי; “משטרת ישראל, למעשה לא מסוגלת לאכוף את החוק החדש מאחר ואין ברשותה את “הינשוף” החדש”.

עו”ד יעקב; “מדובר במחדל של ממש בשעה שיש למעלה מ-500 נפגעים בשנה, כתוצאה מ’נהיגה תחת השפעת אלכוהול’”. עו”ד יעקב, התריע, כי במידה ולא תהיה התקדמות עמותת “אור ירוק” כבר ערוכה לפנייה לבג”ץ בנושא.

ח”כ חמד עמאר (סיעת ישראל ביתנו) שהיה בין יוזמי הצעת החוק להורדת אחוז האלכוהול בדמם של נהגים צעירים, אמר, כי; “בזמנו, כשחוקקנו את החוק בשנת 2010, אמרה המשטרה במפורש שיהיה לה את הכלים המתאימים לאכוף את החוק. בפועל, יש חוק, אבל אין אכיפה.

אין מה להתפלא שזה המצב כאשר ’משטרת התנועה’ נמצאת במצוקה תקציבית קשה ואין ניידות על הכבישים”.

ח"כ תמר זנדברג, יו"ר ועדת הכנסת למאבק בנגעי הסמים והאלכוהול | ברקע: מכשיר ינשוף מדגם Drager Alcotest 7110 | צילום: ויקיפדיה, אתר הכנסת | עיבוד: שולי סונגו ©
תמר זנדברג

ראש, תחום יעוץ וחקיקה באגף התנועה של משטרת ישראל, רפ”ק סימונה זילבר, טענה, כי מאז שחוקק החוק ועד היום משטרת ישראל מקיימת סידרה ארוכה מאוד של בדיקות, כדי לבחון את ה”ינשוף” החדש בכדי לוודא שהוא כן עומד בדרישות התקן;

“אנחנו עושים הרבה מאוד פעולות באופן המיטבי ביותר, כדי לזרז את התהליך תוך הבטחה שנעמוד בדרישות הקבועות בחוק.

חשוב להדגיש, כי מבחינתנו, גם אם המכשיר החדש, עוד לא נכנס לפעולה בשטח אנחנו ממשיכים לאכוף וכל ’נהג צעיר’ שעולה חשד שהוא ’נוהג תחת השפעת אלכוהול’ הוא יישלח ל’בדיקת דם’”.

רפ”ק זילבר, ציינה, כי; “להערכתנו, אנחנו נוכל לסיים את הבדיקות לאישור המכשיר עד סוף השבוע ואז המכשיר, יעבור לאישור אחרון ב’מכון התקנים’.

אם הכול ילך כשורה, עד סוף השנה, אני מעריכה שהמכשיר יהיה כבר פרוס בכבישים”.

לדברי ד”ר שלמה אלמוג מבית חולים ע”ש שיבא; “מדובר במכשיר מאוד מתקדם ומדויק שמקובל להשתמש בו בכל העולם.

ולמרות זאת היו עורכי דין שהצליחו לערער את האמינות של המכשיר בבתי המשפט.

לכן, מצאנו שנכון לקבוע תקן ישראלי והתהליך הזה של קביעת התקן החדש לוקח זמן. אני לא בא להגן על המשטרה אבל היא עושה בדיוק את מה שנדרש ממנה, כדי שהבדיקה לא תיפול שוב בבית המשפט ומאות דוחות יבוטלו”.

יו”ר ועדת הכנסת למאבק בנגעי הסמים והאלכוהול, ח”כ זנדברג, אמרה בסיכום הדיון; “אני שמחה שהתעדכנו במהלך הדיון שעלינו על דרך המלך.

זה הוא אינטרס ציבורי במדרגה ראשונה כחלק מהמאבק ב’תאונות הדרכים’. נתכנס כאן שוב בעוד חודשיים כדי לוודא שאכן, תהליך קביעת התקן ואישור המכשירים הסתיים והמכשירים החדשים של ה”ינשופים” אכן פרוסים בכבישים”.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן