נדל"ן קריית ביאליק

קריית ביאליק: אושרה לבנייה תכנית ר.מ.י להקמת 1,917 יחידות דיור

תכנית רשות מקרקעי ישראל במסגרת הסכם הגג עם קריית ביאליק, תאפשר בניה של 1,917 יחידות דיור, מתוכן 25% המיועדות ל’דיור בר השגה’, שטחי מסחר ותעסוקה. התכנית משתרעת על שטח של כ- 521 דונם, מתוכם כ- 100 דונם המיועדים למגורים בבניינים בני 6 עד 14 קומות, כ- 17 דונם למגורים משולבים במסחר ובתעסוקה, כ- 23 דונם למוסדות ציבור וקהילה וכ- 185 דונם שטחים ציבוריים פתוחים וחורשת עצי אקליפטוס המיועדים לשימור ולטיפוח.
0
0
עדיאל שמרון עם אלי דוקורסקי, ברקע תכנית רשות מקרקעי ישראל להקמת 1,917 יחידות דיור
עדיאל שמרון עם אלי דוקורסקי

תכנית של רשות מקרקעי ישראל (ר.מ.י) להקמת שכונת מגורים חדשה הנמצאת בחלקה הדרומי של קריית ביאליק בין רחוב העמקים לכביש עוקף קריות ובצמוד לנחל הגדורה ושכונת המגורים הקיימת הצמודה לו פורסמה הבוקר (חמישי, י”ח בשבט תשע”ו), בעקבות הפרסום אמר מ”מ מנהל רשות מקרקעי ישראל, מר עדיאל שמרון, כי; “שיתוף הפעולה של רשות מקרקעי ישראל עם קרית ביאליק שבראשה מר אלי דוקורסקי, במסגרת הסכמי הגג וב’מסלול מחיר למשתכן’, מבטיחים שיווק של אלפי יחידות דיור במחירים מופחתים לציבור והופך את השכונה להזדמנות אטרקטיבית עבור מבקשי דיור איכותי בצפון”.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

עולה, כי התכנית תאפשר בניה של 1,917 יחידות דיור, מתוכן 25% המיועדות ל’דיור בר השגה’, שטחי מסחר ותעסוקה. יוזמת התכנית היא רשות מקרקעי ישראל שהמחזיקה ברוב הקרקעות שבעבר הוחכרו ל-מושב כפר ביאליק ונפדו.

אורטל צבר, דוברת המינהל וממונה על יחסי ציבור, מסרה לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; כ-10% מהשטח, הינו בבעלות פרטית, עליו חלו תכניות שאושרו לבניה עוד בתקופת ’המנדט הבריטי’.

בגלל עירוב הבעלויות וצורת החלקות שבבעלות הפרטית, התכנית נערכה כתכנית ל-חלוקה מחדש תוך הקצאת זכויות לבעלים.

התכנית קודמה בהליך מואץ במסגרת הוועדה ל’דיור לאומי’ ע”י המהנדס מר אורי הורוביץ, מנהל החברה המתכננת מטעם רשות מקרקעי ישראל והיא נערכה ע”י משרד יצחק פרוינד, וצוות יועצים רב תחומי.

▼ היסטוריה;

קריית ביאליק היא כיום עיר במחוז חיפה בישראל, אחת מהערים המרכיבות את אזור הקריות. בשנת 1950 הוכרה קריית ביאליק כמועצה מקומית, ובשנת 1976 כעיר.

הקרקעות עליהן חלה התכנית של רשות מקרקעי ישראל להקמת 1,917 יחידות דיור, היו בעבר באחזקת המושב כפר ביאליק, בתחום השיפוט של המועצה האזורית זבולון. את תכנון השטח קידמה רשות מקרקעי ישראל, תוך העברתו במקביל לתחום השיפוט של עיריית קריית ביאליק בשיתוף ותיאום מלא עם הרשויות המקומיות הנוגעות בדבר.

▼ תכנון ובניה;

התכנית משתרעת על שטח של כ-521 דונם, מתוכם כ-100 דונם המיועדים למגורים בבניינים בני 6 עד 14 קומות, כ-17 דונם למגורים משולבים במסחר ובתעסוקה, כ-23 דונם למוסדות ציבור וקהילה וכ-185 דונם שטחים ציבוריים פתוחים וחורשת עצי אקליפטוס המיועדים לשימור ולטיפוח.

היקף השטחים הציבוריים הפתוחים גדול במיוחד בהתחשב בכך שהתכנית ייעדה שטח לפיתוח פארק נחל גדורה ולמערכת שבילים המובילים אליו מתוך השכונה וכן יצירת חייץ “ירוק” וקיר אקוסטי בין ’כביש עוקף קריות’ לשטחי המגורים.

השטחים הציבוריים שבשכונה, ישמשו הן את תושביה והן את הציבור הרחב אשר ייהנה מ’פארק הנחל’ המפותח אשר קווי המתח העליון החולפים כיום לאורכו יוטמנו במסגרת מטלות התכנית.

הגישה לשכונה, הינה מרחוב העמקים בו עוברת ה”מטרונית” וכן ע”י דרכים משניות המקשרות אותה הן ל-כפר ביאליק והן לאזור התעסוקה של העיר חיפה. במרכז השכונה דרך היקפית המזינה את אזורי המגורים, המסחר והתעסוקה, אשר מלווה במערך שבילים להולכי רגל ולרוכבי אופניים.

▼ מוסדות ציבור;

לתכנית נערכה פרוגרמה מפורטת, בתיאום עם עירית קריית ביאליק ו-משרד החינוך, אשר נותנת מענה מלא לצרכי השכונה כולל בתי ספר, גני ילדים, מעונות יום, מועדון קהילתי, בית כנסת ושירותי קהילה.

הסכם הגג בעיר קרית ביאליק, כולל; בניית 7253 יח”ד, מתוכן שווקו עד כה בהצלחה ב-שכונת אפק ובשכונת הרקפות סך של 682 יח”ד. עוד 86 יח”ד ב’בנייה טורית’, פורסמו על ידי רשות מקרקעי ישראל ותאריך הסגירה של המכרז הוא 7 במרץ 2016.

העיקרון המנחה בהסכמי הגג מבטיח, העמדת קדם מימון על ידי הממשלה לפיתוח תשתיות, מוסדות חינוך ומבני ציבור, פארקים ומחלפי תחבורה נדרשים, עוד משלב שיווק הפרויקט.

הסכם הגג, מבטיח ליזמים קבלת היתרי בנייה תוך 90 יום ומקצר באופן דרמטי את זמן פיתוח השכונות החדשות והקמתן. בנוסף, יקבע לוח זמנים מדויק לביצוע וקידום כל שלב בפרויקט.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן