הריון | לידה | תינוקות

המלצות ועדת האתיקה לצמצם טיפולי הפוריות נכונות אך עלולות לפספס הריונות מוצלחים

0
0

ד”ר איליה בר, המרכז הרפואי לפוריות: “לאחר מיצוי כל הבדיקות וההליכים כולל האבחון הגנטי אם סיכויי ההצלחה עדיין נמוכים יש להציג את תמונת המצב המדויקת מול בני הזוג ואת אפשרויות הפעולה החליפיות שעומדות בפניהם כמו תרומת ביצית, שהיא אפשרות מצוינת שהביאה להולדת אלפי ילדים בישראל”.
המלצות ועדת האתיקה לצמצם טיפולי הפוריות נכונות אך עלולות לפספס הריונות מוצלחים
המלצות ועדת האתיקה לצמצם טיפולי הפוריות נכונות אך עלולות לפספס הריונות מוצלחים

בעקבות פרסומן אתמול של המלצת ’ועדת האתיקה של האגודה הישראלית לחקר הפריון’ לצמצם את טיפולי ההפריה לנשים בגילאים גבוליים, עם סיכויי הצלחה נמוכים שהפכו לשיחת היום – אומר ד”ר איליה בר, יו”ר ’המרכז הרפואי לפוריות’ כי היא “נכונה בעיקרה, אולם אם יתייחסו אליה כפשוטה היא עלולה לגרום לוויתור מוקדם ומיותר על האפשרות של בני הזוג להשיג הריון מוצלח”.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

כיום השיטה הנפוצה בישראל, ל’טיפולי פוריות’ היא של ’ניסוי וטעייה’ שהיא למעשה דרך לפתרון בעיה באמצעות ניסוי פתרונות שונים לבעיה עד לקבלת פתרון נאות – כך כאשר בני הזוג נשלחים במהירות להתחיל בטיפולים בטרם נבדקה בצורה מדויקת הסיבה לכשל בפוריות, הוסיף ד”ר בר.

זאת ועוד; “הסיבה העיקרית לנתוני ההצלחה הנמוכים של ישראל, היא, כי מציבים אותה בתחתית הרשימה העולמית מתחת למדינות המערב ואף אחרי מדינות מתפתחות. ’מדע הפוריות’ התפתח רק בשנים האחרונות ומאפשר שורה של בדיקות כולל אבחון גנטי של הזרע, הביצית ושל העובר בטרם השרשתו.

מניסיוננו, יישומן של הבדיקות – מביא להכפלת סיכויי ההצלחה בכל מחזור טיפול, אולם למרבה הצער במרבית המקרים הן לא מיושמות”. אמר ד”ר בר ממרפאת הפוריות “המרכז הרפואי לפוריות”.

“כ’רופאי פוריות’ עלינו ליצור טיפול מותאם אישית לכל בני זוג במקום עבודה בשיטה של “פס ייצור” וויתור מהיר על זוגות שנתקלים בקשיים גדולים מהממוצע, בשיטות אלו” – מבהיר ד”ר בר; “אפשר להעלות את ממוצע ההצלחה הארצי ל-35%-50% לכל מחזור טיפול, וגם שיעורי ההצלחה של המקרים הקשים, יעלו בהתאם ויש לכך הוכחות מספריות”.

“עם זאת, ברמה העקרונית המלצות ’ועדת האתיקה של האגודה הישראלית לחקר הפריון’” – מדגיש ד”ר בר. ומציין, כי; “לאחר מיצוי כל הבדיקות וההליכים כולל ’האבחון הגנטי’ אם סיכויי ההצלחה, עדיין נמוכים, יש להציג את תמונת המצב המדויקת מול בני הזוג ואת אפשרויות הפעולה החליפיות שעומדות בפניהם, כמו; ’תרומת ביצית’, שהיא אפשרות מצוינת שהביאה להולדת אלפי ילדים בישראל. סיכם ד”ר איליה בר, יו”ר המרכז הרפואי לפוריות.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן