קנין רוחני - פסקי דין

מרצ, פרסמה ללא אישור את ’תמונת המשקפת’ של עמיר פרץ ותפצה לצלם עיתונות

0
0

כב’ השופטת שאדן נאשף-אבו אחמד; “לצלם אפי שריר, נגרם נזק לשמו ולכבודו המקצועי מאחר שמדובר בשימוש שנעשה בתמונה במסגרת קמפיין פוליטי שאיש לא טרח לבדוק איתו אם הוא מוכן שתמונתו תהיה חלק ממנו” ◄ מפלגת מרצ על ’צילום המשקפת’ של עמיר פרץ; “הזדרזה להסיר את התמונה בתוך יומיים ועשתה זאת עוד לפני שהגיע מכתבו של עו”ד הירש בשם הצלם”.
מרצ, פרסמה ללא אישור את ’תמונת המשקפת’ של עמיר פרץ ותפצה לצלם עיתונות
מרצ, פרסמה ללא אישור את ’תמונת המשקפת’ של עמיר פרץ ותפצה לצלם עיתונות

מפלגת מרצ, תשלם פיצויים בסך 14 אלף שקל (ועוד 3,000 שקל שכ”ט עו”ד) לצלם אפי שריר, לאחר שהשתמשה בבחירות הקודמות בתמונה שצילם שריר ובה נראה ח”כ עמיר פרץ, כאשר היה שר הביטחון, כשהוא מתבונן בתרגיל צבאי באמצעות משקפת שהעדשות שלה מכוסות. מרצ, עשתה שימוש בתמונה במגוון פרסומים – אך לא טרחה לבקש את אישורו של הצלם ולא הקפידה על מתן קרדיט בכל אחד מהשימושים.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

עו”ד דב הירש, ממשרד עורך דין הירש בעיר עפולה, תבע בשמו של הצלם אפי שריר את המפלגה בגין הפרה של זכויות היוצרים. עו”ד הירש, טען, כי השימוש שנעשה, מבלי לקבל את אישורו של הצלם ומבלי להעניק לו קרדיט, פוגע בזכות המוסרית שיש לו על התמונה.

בין היתר טען עו”ד הירש, כי; “השימוש בתמונה של מרשו עלול להציגו כמי שהעניק אישור למפלגה וכמי שמזדהה עם המסר העולה מהפרסומים. אפשרות זו, עלולה לפגוע בעיסוקו ובמקורות הפרנסה שלו”, כך נטען.

מרצ, הדגישה בכתב ההגנה שלה, כי הזדרזה להסיר את התמונה בתוך יומיים ועשתה זאת עוד לפני שהגיע מכתבו של עו”ד הירש בשם הצלם שריר.

אנשי מפלגת מרצ, ניסו להגיע לפשרה עם הצלם, אולם בין הצדדים היה פער שלא הצליחו לגשר עליו ומשום כך נתבקשה כב’ השופטת שאדן נאשף-אבו אחמד לפסוק בנושא.

כב’ השופטת שאדן נאשף-אבו אחמד, בי”מש השלום עפולה; “לצלם אפי שריר, נגרם נזק לשמו ולכבודו המקצועי…” | צילום: הרשות השופטת בישראל | עיבוד צילום: שולי סונגו

בפסק הדין, קבעה כב’ השופטת נאשף-אבו אחמד, כי ה”מפלגה לא העניקה לצלם את האזכור שהוא ראוי לו כמי שיצר את התמונה. מעבר לכך, היא עברה על זכותו המוסרית של הצלם’ כי היצירה שלו תוצג מבלי לשנות אותה או לפגוע בה והכל בלא שביקשה את אישורו…”.

בנוסף הדגישה, כב’ השופטת, כי לצלם אפי שריר, נגרם נזק לשמו ולכבודו המקצועי, מאחר שמדובר בשימוש שנעשה בתמונה במסגרת ’קמפיין פוליטי’ שאיש לא טרח לבדוק איתו אם הוא מוכן שתמונתו תהיה חלק ממנו.

עו”ד דב הירש, אמר בעקבות פסיקת כב’ בית המשפט; “מדובר בצילום שהפך, בצדק, ל’אייקון’ בשפה הפוליטית והתקשורתית בישראל – אבל אני מוצא לנכון לשוב ולהדגיש את מה שקבעה כב’ השופטת שאדן נאשף-אבו אחמד; “לאיש אין רשות לפגוע ב’זכויות היוצרים’ של הצלם אפי שריר על התמונה. כל הפרה כזו, תטופל”.

אל פסק הדין של כבוד השופטת שאדן נאשף-אבו אחמד מבית משפט השלום בעפולה על הפרת הזכות המוסרית שיש לצלם על התמונה וחייבה את מפלגת מרצ לשלם פיצויים.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן