קנין רוחני - פסקי דין

העליון: לוחות המשחקים של הליגות בבריטניה אינם מוגנים בזכויות יוצרים

0
0

חברות המנהלות ליגות הכדורגל בבריטניה והמוכרות משחקים וזכויות שידור, טענו, בערעורן, כי יש להכיר בלוחות המשחקים שהן מפרסמות, כיצירה ספרותית מוגנת, וכי המועצה להסדר ההימורים, עושה בהם שימוש בטפסים שלה תוך הפרת זכויות יוצרים והתעשרות על חשבונה ◄ בית המשפט העליון; הלוחות המסודרים בסדר כרונולוגי, ללא עיצוב או סידור יוצא דופן, אינם מעידים על השקעה או יצירתיות בעריכתם, ועל כן, הן הלוחות והן הנתונים שבתוכם, אינם מוגנים בזכויות יוצרים
העליון: לוחות המשחקים של הליגות בבריטניה אינם מוגנים בזכויות יוצרים
העליון: לוחות המשחקים של הליגות בבריטניה אינם מוגנים בזכויות יוצרים

בית המשפט העליון, קבע, כי השימוש שעושה ’המועצה להסדר ההימורים בספורט’, בנתוני המשחקים של ליגות הכדורגל בבריטניה אינו מהווה הפרת זכויות יוצרים, שכן הלוחות אינם עומדים במבחני היצירתיות וההשקעה הנדרשים בדין.

המערערות;

1. The FA Premier League Limited
2. The Football League Limited
3. The Scottish Premier League Limited
4. The Scottish Football League
5. Football DataCo Ltd

– חברות המנהלות את ליגות הכדורגל בבריטניה והמוכרות משחקים וזכויות שידור, טענו, בערעורן על פסק דינו של בית המשפט המחוזי בעיר תל-אביב מיום 2.7.08 בתיק א 1022/04, שניתן על ידי כבוד השופטת ציפורה ברון, כי יש להכיר בלוחות המשחקים שהן מפרסמות (שמות הקבוצות, סדר המשחקים מועדם ומקומם), כיצירה ספרותית מוגנת, וכי על ביהמ”ש, לקבוע, כי ’המועצה להסדר ההימורים’, עושה בהם שימוש בטפסים שלה תוך הפרת זכויות יוצרים והתעשרות על חשבונה.

לטענתן, הלוחות, מהווים יצירה מקורית מוגנת, שכן בקביעת המשחקים, ובניהולם מושקעים מאמצים רבים, וגם אם מדובר רק בהעברת מידע, הרי שהדבר דומה למדריכי תיירות ולוחות זמנים ושידורים, שהוכרו כיצירות מוגנות.

מנגד טענה המועצה, בין היתר, כי יש להבחין בין המאמץ הגדול שהושקע בארגון המשחקים, ובין הפקת לוחות המשחקים, שאינה דורשת מאמץ.

כב’ השופט סלים ג’ובראן, קבע, כי המונח; “יצירה ספרותית” מתייחס גם לטבלאות וליקוטים, כאשר הלוחות הנדונים, מתאימים להגדרת ה”לקט”.

זאת, בכפוף להתקיימותם של מבחני היצירתיות וההשקעה, כאשר מבחן היצירתיות בוחן את ה”חותם” שהותיר המחבר או המלקט על היצירה ומבחן ההשקעה דורש; “השקעה מינימאלית של משאב אנושי כלשהו”. באשר ללקט, נקבע, כי ההגנה אינה ניתנת לפרטים המלוקטים, אלא רק לאופן בחירתם וסידורם.

לגופו של עניין נפסק, כי לוחות המשחקים המסודרים בסדר כרונולוגי, ללא עיצוב או סידור יוצא דופן, אינם מעידים על השקעה או יצירתיות בעריכתם, ועל כן, הן הלוחות והן הנתונים שבתוכם אינם מוגנים בזכויות יוצרים.

כן נדחתה טענת עשיית העושר, שכן פעולת המועצה, אינה פוגעת בעסקי המערערות ואין מדובר בתחרות בלתי הוגנת.

• ב”כ המערערות: עו”ד מאיר קלינגר
• ב”כ המשיבה: עו”ד אסף פוזנר; עו”ד טוני גרינמן; עו”ד אבישי פלדמן

לפסק הדין בעניין The FA Premier League Limited נ’ המועצה להסדר ההימורים בספורט

__________

הידיעה הובאה באדיבות אתר המשפט הישראלי “פסקדין”

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן