קנין רוחני - פסקי דין

אסף אמדורסקי, פרסם באינטרנט תמונות מהופעה שלו, ללא קרדיט – הצלם יפוצה

0
0

הזמר אמדורסקי, כך נפסק, ע”י כב’ השופטת שושנה אלמגור, ידע, כי יש לציין את שמו של הצלם בצד התמונות, ומשלא עשה כן, הפר את זכות היוצרים של הצלם ואת זכותו המוסרית ביצירה לפי החוק.
אסף אמדורסקי, פרסם באינטרנט תמונות מהופעה שלו, ללא קרדיט - הצלם יפוצה
אסף אמדורסקי, פרסם באינטרנט תמונות מהופעה שלו, ללא קרדיט – הצלם יפוצה

בית משפט השלום בעיר תל אביב, חייב את הזמר אסף אמדורסקי, לפצות ב- 30,000 ש”ח אדם, אשר תמונות שצילם, הופיעו באתרי אינטרנט הקשורים לזמר זאת ללא ציון שמו.

התובע, אמנון שוחט, באמצעות בא כוחו עו”ד יריב קדם, טען, כי הוא עוסק בצילום בשעות הפנאי, והוא צילם את אסף אמדורסקי במהלך הופעה בתיאטרון ’תמונע’. לטענתו, הוא הסכים שחברת ההפקה אשר ייצגה את אמדורסקי, תעשה שימוש פרסומי בתמונות, בתנאי ששמו יופיע עליהן.

למרות הבטחה זו, גילה הצלם, כי התמונות מתנוססות הן באתרו של אמדורסקי והן ברשת החברתית MySpace מבלי שניתן לו קרדיט. בתביעה שהגיש הצלם, טען, כי חברת ההפקה ואמדורסקי, הפרו את זכות היוצרים שלו.

אמדורסקי, הגיש תביעה נגדית בה טען, כי הצלם אמנון שוחט, צילם אותו מבלי לקבל רשותו, ולכן, הפר בכך את הוראות חוק הגנת הפרטיות.

סגנית הנשיא, השופטת שושנה אלמגור

סגנית הנשיא, השופטת שושנה אלמגור, קיבלה חלקית את תביעתו של הצלם שוחט, ודחתה את תביעתו של אמדורסקי.

הזמר אמודורסקי, כך נפסק, ידע, כי יש לציין את שמו של הצלם בצד התמונות, ומשלא עשה כן, הפר את זכות היוצרים של הצלם ואת זכותו המוסרית ביצירה לפי החוק.

עם זאת, התביעה נגד חברת ההפקות, נדחתה לאחר שנקבע, כי הצגת התצלומים באתרים לא נעשתה מטעמה.

אשר לתביעתו של אמדורסקי, נקבע, כי לא הוכחה פגיעה בפרטיותו, שכן מאחר ואמדורסקי, בחר לפרסם את הצילומים, היה הצלם רשאי להניח, כי הוא מסכים לצילום.

עו”ד יריב קדם

לעניין הפיצוי, נקבע, כי למרות שהתפרסמו מספר רב של תמונות, אין לראות בכל תמונה הפרת זכות יוצרים, והצלם זכאי לפיצוי בגין שתי הפרות – האחת, באתר האינטרנט של אמדורסקי; והשניה, ברשת החברתית.

לפיכך, נפסק, כי אמדורסקי, יפצה את הצלם אמנון שוחט, בסכום כולל של 30,000 ש”ח.

• ב”כ התובע: עו”ד יריב קדם
• ב”כ הנתבעים: עו”ד רפי שפטר
______

• לפסק הדין בעניין שוחט נ’ שמש ואח’
______

• הידיעה הובאה באדיבות אתר המשפט הישראלי “פסקדין”

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן