מבצע צוק איתן

כוח ’שייטת 13’ פשט הלילה על מתחם אחסון רקטות בעזה, 4 לוחמים נפצעו קל

0
0

הפלסטינים, דיווחו מנגד, כי הזרוע הצבאית של חמאס, טמנה מארב לכוח הישראלי שהגיע מן הים אל חוף הים בצפון הרצועה ◄ לאחר חשיפת כוח הקומנדו הגיעו לזירת ההיתקלות מסוקים וספינות חיל הים אשר נטלו חלק גם הם בחילופי האש ◄ דובר צה”ל; “צה”ל, ימשיך ויפגע בכל גורם אשר מפעיל טרור כנגד מדינת ישראל”.
כוח ’שייטת 13’ פשט הלילה על מתחם אחסון רקטות בעזה, 4 לוחמים נפצעו קל

כוח ’שייטת 13’ פשט הלילה על מתחם אחסון רקטות בעזה, 4 לוחמים נפצעו קל

על סיכת לוחם ב’שייטת 13’, נכתב; “כעטלף המגיח בעלטה, כלהב המבתר בדומיה, כרימון המנפץ בזעם”. הלילה (יום ראשון | ט”ו תמוז התשע”ד), ביום השישי ל’מבצע צוק איתן’, חשו את המסר היטב על בשרם הטרוריסטים של ארגון החמאס, אשר הותקפו על ידי אנשי ’שייטת 13’ של צה”ל במתחם אחסון בחוף סודניה שבצפון רצועת עזה שהכיל רקטות ארוכות טווח.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’.

דובר צה”ל, הודיע, היום לפנות בוקר, כי במהלך הלילה פשט כוח מיוחד על מתחם ממנו נורה מספר גדול של רקטות ארוכות טווח. באירוע נפתחה אש לעבר הכוח, שהשיב באש. היעד של מתחם אחסון רקטות, הותקף ונפגע על תכולתו ואנשיו.

בחילופי האש עם המחבלים, נפצעו קל ארבעה לוחמי צה”ל אשר פונו לבתי חולים בארץ.

דובר צה”ל, הוסיף בהודעתו, כי צה”ל, ימשיך ויפגע בכל גורם אשר מפעיל טרור כנגד מדינת ישראל.

מנגד מקורות הפלסטינים, דיווחו, כי הזרוע הצבאית של חמאס, טמנה מארב לכוח הישראלי שהגיע מן הים אל חוף הים בצפון הרצועה. לאחר חשיפת כוח הקומנדו הגיעו לזירת ההיתקלות מסוקים וספינות חיל הים אשר נטלו חלק גם הם בחילופי האש.

על הפשיטה פיקד אל”ם ג’ מפקד שייטת 13, שנכנס לתפקידו בשלהי שנת 2013, מאז נכנס לתפקידו, חייליו ביצעו את הפעולה בעוז ובתעוזה תחת אש כבדה.

אל”ם ג’, שגדל בשייטת 13, ומילא בה תפקידי פיקוד שונים, כולל מפקד פלגת לוחמים, נחשב כאחד המפקדים האמיצים והנועזים של השייטת והיה בין המשתתפים בהשתלטות על כלי השיט במשט לעזה במאי 2010.

אתמול אחה”צ צה”ל, תקף משגר טילים בצפון רצועת עזה, הממוקם בסמוך לבית אחותו של איסמעיל הניה (إسماعيل عبد السلام أحمد هنية) מי שהיה ראש ממשלת הרשות הפלסטינית ה-5, ראש הלשכה המדינית של חמאס בעזה ואחד מראשי הנהגת ארגון החמאס, בהתקפה חוסלו פעילי טרור, ביניהם; נידאל אל-מלש, אחיינו של הניה. כמו כן, חוסלו ראטב ציפי ו-ראסן מסרי.

לדברי דובר צה”ל, שלושתם היו מעורבים בדרך זו או אחרת בירי הרקטות לעבר מדינת ישראל.

הנייה, עצמו, פרסם הודעה ראשונה מאז החל מבצע “צוק איתן”, והצהיר, כי אנשיו מוכנים להמשך המאבק; “האיומים של ישראל לא מפתיעים אותנו, נמשיך להילחם עבור המטרות שהצבנו לעצמנו”.

אין ספק, כי צעדיו הנואשים של ארגון החמאס בימים ובלילות האחרונים לצוד במה שמכונה; “תמונת ניצחון”, באמצעות ירי מאסיבי של הרקטות על הדרום ועל תל-אביב וערי המרכז, מחריפים מנגד את תגובות צה”ל שתקף כ- 1,300 מטרות, ביניהן מעל 632 משגרים, 130 מחנות צבאיים ו-97 בכירים.

בנוסף, בוצעו כ-220 תקיפות על מנהרות ברחבי הרצועה. מאז תחילת המבצע בוצעו למעלה מ-108 יירוטים של כוחות “כיפת ברזל” כנגד רקטות שכוונו לריכוזי אוכלוסין, עד היום במסגרת מבצע “צוק איתן”.

דובר צה”ל, מסר, כי מפקד אוגדת עזה, תא”ל מיקי אדלשטיין, הפיץ אגרת ללוחמים הנערכים על גבול עזה לאפשרות של כניסה קרקעית ואמר, כי; “המציאות בימים האחרונים, מלמדים שנידרש לפעולה בעוצמה משמעותית יותר, מאמץ הגנה לצד מאמץ התקפי, שתכליתם להשיב את השקט ואת תחושת הביטחון ששררו במרחב עוטף עזה מאז מבצע “עמוד ענן” ועד לפני שבועות ספורים”.

תא”ל אדלשטיין, הדגיש, כי; “השקט הוא זכותם הטבעית של תושבי עוטף עזה בפרט ומדינת ישראל ככלל, ועלינו, חיילי ומפקדי צבא ההגנה לישראל, מוטלת האחריות והשליחות להשיבו. נמשיך לפעול מתוך דבקות במשימה, לאור המטרה. נידרש לפעול בתחבולה, ביוזמה ובהתקפיות, המבוססים על שיתוף פעולה איכותי ומקצועי בין הכוחות השונים”.

צה”ל החל לפנות אזורים נרחבים מאזרחים פלסטינים לאחר שכרז להם לפנות את מקום מושבם לקראת תקיפה רחבה נגד יעדי טרור ואתרי שיגור רקטות לטווחים ארוכים ומטות פיקוד ושליטה של ארגון חמאס, שמפקדיו והנהגתו המדינית מסתתרים במעמקי האדמה באזורים מאוכלסים בתושבים מפוחדים.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן