מבצע צוק איתן

חדרה חרדה ומאשימה: למה לא נשמעה אזעקה אמש בעת נפילת הרקטה בעיר

0
0

שרידי הרקטה שטיילה בשמי ישראל כ- 110 ק”מ מרצועת עזה, עד שנמצאו בעיר חדרה, הכניסו ללחץ רבים מתושבים הדורשים לדעת למה לא פעלה האזעקה. ראש עיריית חדרה, מר צבי “צביקה” גנדלמן; “מערכת האזעקה, נבדקה ונמצאה תקינה, פיקוד העורף, מפעיל את המערכת לפי שיקול דעתו. בבוקר תתקיים הערכת מצב. ההנחיות הן להמשיך בשגרת החיים. אם יהיו שינויים – נעדכן לגביהם”.
חדרה חרדה ומאשימה: למה לא נשמעה אזעקה אמש בעת נפילת הרקטה בעיר

חדרה חרדה ומאשימה: למה לא נשמעה אזעקה אמש בעת נפילת הרקטה בעיר

מה יש להם לטרוריסטים עם העיר חדרה, מה יש בה לכל הרוחות אשר מצית את דמיונם שאם הם רק יצליחו להגיע אליה בפיגועים ובטילים? יש אומרים, כי כאשר טיל ’זלזאל 1’ (زلزال) שבידי ארגון הטרור השיעי חיזבאללה שבלבנון, שוגר ב-4 באוגוסט 2006, ונפל ליד העיר חדרה ואמש סמוך לשעה 11:00, התגלו חלקי הרקטה המכונה; “R-160” על שמו של הטרוריסט הפלסטיני ד”ר עבד אל-עזיז רנטיסי, אחד משני מייסדי תנועת החמאס שחוסל ע”י צה”ל ב-17 באפריל 2004, לא נבעו משנאת המתנחלים החדרתים – אלא בשל העובדה שבחוף העיר חדרה, נמצאת תחנת הכוח החבויה “אורות רבין והיא לכשעצמה מהווה מטרה אסטרטגית חשובה, לכל אויביה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’.

מבצע “צוק איתן” שהחל אתמול (ג’), הגדיל גם את אתגר להוכיח את יכולותיו של ארגון הטרור של חמאס ואת שיגור הרקטות הרצחניות וההרסניות שלו לטווח הירי שברשותו כ- 110 ק”מ מרצועת עזה, ואשר עד אמש היה מעבר להערכות של המודיעין הישראלי.

אמש בשטח פתוח בחניון פרטי מאובטח ליד אחת היציאות מהעיר חדרה. התגלו חלקי רקטה מאיימת, מעט לפני 23:30, אך לא ברור מתי בדיוק לאורך הערב, הייתה הנפילה שלה.

אל זירת הנפילה של הרקטה העלובה אך המסוכנת מאד, הוזעקו כוחות כיבוי אש מתחנת חדרה, הסמוכה למקום מציאת שרידי הטיל-רקטה ויחד עם אנשי משטרה וכוחות הביטחון, סגרו את האזור ובדקו את הרסיסים שנמצאו.

ראש עיריית חדרה, מר צבי “צביקה” גנדלמן, הזדרז כמתבקש לפרסם ב’דף הפייסבוק’ שלו סמוך לאחר חצות, כי; “בסביבות השעה 22:00 נפל חלק של טיל במזרח העיר. לא היה פיצוץ ולא נגרם נזק. אנחנו מתואמים כל העת עם ’פיקוד העורף’. אני נמצא בשטח עם צוותי העירייה”.

ראש העיר מר גנדלמן, הוסיף וציין, בפוסט שלו, כי; “מערכת האזעקה, נבדקה ונמצאה תקינה, פיקוד העורף, מפעיל את המערכת לפי שיקול דעתו. בבוקר, תתקיים הערכת מצב. ההנחיות הן להמשיך בשגרת החיים. אם יהיו שינויים – נעדכן לגביהם”. סיכם ראש העיר מר גנדלמן, קצין צה”ל במילואים בדרגת תת אלוף, שאף התפנה כג’נטלמן מחויך, ניחוח ורגוע, אחר כך לראיון באחד מערוצי הטלוויזיה.

אולם בכל זאת בקרב תושבים רבים של העיר חדרה ניכרה חרדה, כשאלה, טענו, כי לא נשמעה האזעקה המתבקשת בעקבות שיגור הרקטה אשר טיילה בשמי ישראל, כ- 110 ק”מ מרצועת עזה עד לעיר חדרה, מבלי ש”כיפת ברזל” מיירטת אותה.

עשרות תגובות של חדרתיים אחוזי חרדה ותמיכה ושיתופי דף, נרשמו בדף הפייסבוק של ראש העיר חדרה מר גנדלמן, הצטברו עד מהרה – הינה לקט אקראי;

■ הגולשת אורלי פינטו-נסים, הגיבה – העירה לראש העיר, כי “אזעקה מופעלת לפי מכ”ם לא נפילה…”.

■ הגולשת טלי עמרם ברדה, הודתה וברכה; “יישר כח”.

■ הגולשת חנה יוסף, הגיבה במילים; “אל תספר סיפורים שהמערכת הייתה תקינה… התקשרנו ונמסר לנו שהיא לא הייתה תקינה… על איזה שיקול דעת אתה מדבר??… זה מחדל!”

■ הגולשת ספיר יהודה, הגיבה במילים; “פשוט ביזיון. לנסות להוציא את האזרחים מטומטמים. להתקשר למוקד עירוני ולקבל תשובה טיפשית: ״לא הייתה אזעקה, כי זה לא היה טיל שלם – רק חלק קטן ממנו״. מחזקת את דברייך אורלי, פשוט זלזול באינטליגנציה שלנו…”.

■ הגולש נאור ליברנט, הגיב בכעס רב; “לא רק שלא נפלו רסיסים אלא שחדרה זה המקום היחיד שערוץ 22, הראה שנפל טיל שלם… לא הייתה שום אזעקה אתה צריך להתבייש שאתה משקר לתושבים של העיר שלך, ככה תצא גבר, ותגיד שהייתה טעות!! פחדן.. מצטער ששמתי לך את הקול בקלפי לפחות לפעם הבאה אני יודע שאני את הטעות הזאת לא יעשה שוב!!!”

■ הגולשת לילך כרמון, הגיבה במילים; “בחדרה לא שומעים. איך ישמעו בישוב אליכין?”

■ הגולשת דניאלה חדד, הגיבה; “קצת הגיון לא יזיק לאף אחד.. מה נראה לכם שהוא יושב ומפעיל צופרים בשביל זה יש את פיקוד העורף…! באמת מישהו מכם חשב בכלל שחדרה על הכוונת?! צביקה, עושה עבודה טובה ולכל אלה שטובים להתלונן נראה אתכם במקומו!”

■ הגולש אלון שגב, הבהיר; “צאו קצת מהסרט שאתם חיים בו, אין שום קשר בין העירייה לבין הפעלת הצופרים באירועים כאלה. דברים כאלה נשלטים אך ורק על ידי – פיקוד העורף – בשלט רחוק שכנראה לא מצאו לנכון מסיבה כלשהי להפעיל את הצופרים. כל ההאשמות כאן מוגזמות ולא קשורות למציאות. רק פיקוד העורף ופיקוד העורף בלבד… השולטים היחידים מתי נשמעת אזעקה ומתי לא”.

■ הגולשת קרן וענונו-הכהן, הגיבה; “למה האזעקה לא פעלה??? מיקום הנפילה מאד קרוב לביתי ואני ממש חוששת איך להעביר את הלילה בידיעה שיש סיכוי שתהיה נפילה ואנחנו לא נקבל התראה לפניי. לא פשוט להיות בשגרה באזור שלא מורגל ומתורגל למצבים כאלו המינימום הנדרש הוא הביטחון שבמקרה חירום תהיה התראה מבעוד מועד!”

■ הגולשת שירן גז, תמכה במילים; “אנו גאים בך מאוד מר ראש העיר, תודה על המסר המרגיע שלך וסומכים עליך!!!”

עוד עשרות תגובות של חרדה ותמיכה ושיתופי דף, נרשמו בדף הפייסבוק של מר צביקה גנדלמן ראש העיר חדרה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן