הריון | לידה | תינוקות

מהפיכת ה’פונדקאות’ של משרד הבריאות יוצאת מההקפאה, גם הביקורת בעד ונגד

0
0

עו”ד אירית רוזנבלום, מייסדת עמותת “משפחה חדשה” על אישור טיוטת החוק הידוע כ”חוק הפונדקאות”, מאשימה; “הצעת החוק של גרמן תקבור סופית את הפונדקאות בארץ” ◄ שרת הבריאות, יעל גרמן; “אנחנו מתכוונים כעת להניע את החוק במהירות כדי להביא לשוויון המיוחל בתחום הפונדקאות. הבטחנו וקיימנו!”
מהפיכת ה’פונדקאות’ של משרד הבריאות יוצאת מההקפאה, גם הביקורת בעד ונגד
מהפיכת ה’פונדקאות’ של משרד הבריאות יוצאת מההקפאה, גם הביקורת בעד ונגד

שרת הבריאות הגב’ יעל גרמן, אינה מסתירה את שביעות רצונה מעוד הישג של משרדה, היום (יום ראשון | ג’ סיון התשע”ד), אישרה הממשלה, אישרה את טיוטת חוק ההסכמים לנשיאת עוברים (הפונדקאות)!, אשר משמעותו; קידום השוויון בחברה הישראלית.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’.

משרד הבריאות, הודיע, כי היום מבחינתו עם החלטת הממשלה לאשר את טיוטת חוק ה’הסכמים לנשיאת עוברים’, הידועה יותר בשם; ’טיוטת חוק הפונדקאות’. היא החלטה היסטורית לקידום השוויון בחברה הישראלית.

כזכור, הצעת החוק, הוקפאה מזה חודשים לאחר ערר של שר השיכון, ח”כ אורי אריאל, חבר ועדת שרים לחקיקה. גם היום חברי סיעת ’הבית היהודי’ סיעתו של ח”כ אריאל, הצביעו נגד החוק.

שרת הבריאות, ח”כ יעל גרמן, יוזמת החוק, אמרה; “התחושה היא שה’ביציות’ הפשירו, וכעת נתכונן ליצירת התינוק וללידתו בכנסת. כעת כשהחוק יצא מן ההקפאה, אנו מתכוונים להניע אותו במהירות כדי להביא לשוויון המיוחל בחברה הישראלית. הבטחנו וקיימנו. זהו יום בשורה. הצעת החוק, מאזנת בין הרצון והזכות של כל אחד ואחת להיות הורה, לבין השמירה על הפונדקאית וזכויותיה”.

יצוין, כי הצעת החוק, מתייחסת הן להליך הפונדקאות בישראל והן להליך הפונדקאות בחו”ל.

בעוד שרת הבריאות הגב’ גרמן, חוגגת – יוצאת היום בתגובה עו”ד אירית רוזנבלום, מייסדת עמותת “משפחה חדשה” בטענות על אישור טיוטת החוק, הידוע כ”חוק הפונדקאות”, ומשביתה את השמחה במשרד הבריאות ואצל העומדת בראשה, כי לטענתה; “הצעת החוק של גרמן, תקבור סופית את הפונדקאות בארץ”.

עו”ד רוזנבלום; “מה שעד עכשיו היה בלתי אפשרי ייהפך על ידי הצעת החוק החדשה ללא קיים. לכאורה, אפשר לברך על החוק ולומר שסוף סוף נמצא מזור למשפחות הגאות, אבל המנגנונים שהצעת החוק, קובעת, מוכיחים שמדובר ב’מס שפתיים’ ל’קהילה ההומו-לסבית’, שגורם לה לחוש כאילו היא זכתה באפשרות להגשים את הזכות הבסיסית למשפחה, כשבפועל היא תישאר בידיים ריקות.

ההצעה החדשה, פשוט גרועה, לא רק שהיא לא מתקנת את החוק שהוביל לכך שהלכה למעשה אין פונדקאות אמיתית בארץ, אלא גם עושה נזק למעט שקיים ולא מטפלת בבקיעים האמיתיים הקיימים בחוק” – אומרת עו”ד אירית רוזנבלום, היוצאת בגלוי נגד הצעת החוק החדשה שנועדה לתקן את החוק הקיים”.

“500 ילדים ב-18 שנה זאת כל התוצאה שהשיג עד היום החוק המוכר כ’חוק הפונדקאות’. עם כל האהבה לילדים מדובר במספר שבטל בשישים לעומת כ-200 אלף הילדים הנולדים בשנה והצעת החוק החדשה, עם כל הועדות המשפילות, עם המנגנון המסורבל שמעורבות בו סוכנויות תיווך ומעבדות בחו”ל שצריכות לקבל אישור, יבטיחו שפשוט לא תהיה פונדקאות בארץ ושיישארו פה הרבה אנשים אומללים”.

“החוק הזה, יכול היה להיות גולת הכותרת של הליבראליות והסובלנות כלפי אנשים חשוכי ילדים” – מוסיפה עו”ד רוזנבלום; “אבל הוא הפך להיות מכבש בירוקראטי שהציבור לא יוכל לעמוד בו ואם הוא לא יעבור שיפוץ דרמטי הוא יעשה נזק תהומי לזוגות שרוצים להקים משפחה. האור היחידי הוא התיקון שיוצר החוק הזה עבור הלסביות.

אחרי שנים, בהן יכלה האחת לשאת הריון עבור בת-זוגה בשנת 2010, חיסל ’חוק הביציות’ את האפשרות הזאת – ועכשיו הן תוכלנה ליהנות מאפשרות זאת פעם נוספת.

אבל נקודת האור הזאת מחווירה לעומת הקושי הגדול של שאר הציבור”. הבהירה מייסדת עמותת “משפחה חדשה” עו”ד רוזנבלום.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן