דת | יהדות

שר הדתות מר נפתלי בנט, הכריז על מהפכה ב”כשרות זה לא בשמיים”

0
0

שר הדתות, בנט; המרכיב של ניתוק הקשר בין המשגיח לבעלי המסעדות לא מוסדר. נכון להיום המשכורת של המשגיח משולמת ע”י בעלי המסעדות… במצב החדש, יש ניתוק קשר. הרבנות קובעת סטנדרטים והיא הופכת לכתובת” ◄ סגן השר לשירותי דת, הרב בן דהן; “אני פועל לשלב נשים בתחום שירותי הדת, בכללן העסקת משגיחות כשרות” ◄ הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו; “אנו נעשה כל מה שניתן כדי שאזרחי ישראל ירגישו שהכשרות של הרבנות הראשית היא הטובה ביותר”.
שר הדתות מר נפתלי בנט, הכריז על מהפכה ב
שר הדתות מר נפתלי בנט, הכריז על מהפכה ב”כשרות זה לא בשמיים”

במעמד מכובד, הכריזו היום (יום שני | ג’ אדר התשע”ד), כב’ הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, שר הדתות ח”כ נפתלי בנט וסגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן, על מהפכה בתחום ה’כשרות’. זאת לאחר שנים שבהם מערך הכשרות, קפא למעשה על שמריו, ועקב כך אמון הציבור הרחב ב’כשרות של הרבנות הראשית’ וב’משגיחי הכשרות’ ירד.

השר לשירותי דת, מר נפתלי בנט, אמר; היום עושים סדר ב’כשרות’ במדינת ישראל. היינו פה לפני שנה והבטחנו מהפכה ב’רישום אזורי נישואין’, היום היא כבר נמצאת בתוקף בכל המועצות המקומיות ברחבי הארץ. הבטחנו וקיימנו. הבוקר, יוצאים לדרך עם המהפכה הבאה – המרכיב של ניתוק הקשר בין המשגיח לבעלי המסעדות לא מוסדר. נכון להיום המשכורת של המשגיח משולמת ע”י בעלי המסעדות.

אנחנו מעמידים מכשול בפני עיוור. במצב החדש, יש ניתוק קשר. ה’רבנות’, קובעת סטנדרטים והיא הופכת לכתובת. זה דבר דרמטי שלא קיים בשום ארגון אחר במדינה. אנו צופים השפעה על מחירי מוצרי המזון, אך נדע יותר מדויק את ההשפעה ככל שנתקדם עם הרפורמה.

אני חושב שהציבור מגוון, והצרכים של הציבור מגוונים. יהיו אנשים מסוימים, הקהל המסורתי יותר יסתפק בכשרות הבסיסית – מגן דוד אחד. כוחות השוק יפעלו בצורה הזאת. צריך לראות איך הדבר מתגלגל ונעשה את ההתאמות בנדרש.

סגן השר לשירותי דת, כב’ הרב אלי בן דהן, אמר; ידעתי שחובתי הציבורית היא להביא בשורה בתחום הכשרות ועליה אני שוקד בחודשים האחרונים. המטרה העליונה של ’המהפכה בכשרות’ היא החזרת אמון הציבור בכשרות של הרבנות ע”י שקיפות מלאה, הסדרת יחסי עבודה תקינים, ניתוק אינטרסים זרים, שדרוג טכנולוגי של המערך וקביעת רמות כשרות מחייבות.

המהלך נעשה בשיתוף עם בעלי עסקים, צרכני כשרות, התאחדות המלונות וכמובן הרבנות הראשית והרבנים. יותר לא ישלמו בעלי העסק את משכורתם של המשגיחים.

סגן השר לשירותי דת, הרב בן דהן, סיכם; “אני פועל לשלב נשים בתחום שירותי הדת, בכללן העסקת משגיחות כשרות. לאחרונה, הוצאנו חוזר מנכ”ל של משרד הדתות בנוגע להעסקת המשגיחות. כפי שהצלחתי בהכנסת טוענות הרבניות ל’בתי הדין הרבניים’ כך נצליח גם כאן”.

כב’ הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, אמר במסיבת העיתונאים, כי; “אנו נעשה כל מה שניתן כדי שאזרחי ישראל ירגישו שהכשרות של הרבנות הראשית היא הטובה ביותר. היוזמה היא לבצע מהפכה בכשרות וחלילה לא בהלכה.

כאשר בנשואים מהותיים מאוד, כדוגמת יחסי משגיח ובעל עסק, יהיו שינויים. עשיתי זאת בעבר כרב העיר מודיעין במשך 17 שנים, ובעזרת ה’ נעשה זאת גם כעת”.

הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו, שר הדתות נפתלי בנט וסגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן, על מהפכה בתחום כשרות | צילום: דוברות משרד הדתות

אידית דרויאן, יועצת תקשורת סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן, מסרה לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; “ב’מערך הכשרות’ לאורך שנים, היה בעל העסק, משלם ישירות ל’משגיח הכשרות’ דבר שהיה יוצר אצל משגיח הכשרות “חוסר מוטיבציה” לבקר את העסק עליו הוא משגיח, שכרם של המשגיחים, נקבע לפי העסקה שסוגר בעל העסק ישירות מול המשגיח; כשרוצים להתלונן על תפקוד המשגיח או על מערך הכשרות המקומי, אין כתוב ואין מי שיטפל; בנוסף, דרישות הכשרות בין עיר לעיר משתנות, בהתאם לדרישותיו של רב ספציפי.

מעתה עם הכרזת “מהפכה בכשרות”, כל זה עומד להשתנות; יוסדרו יחסי עבודה תקינים בין ה-משגיח ל-בעל העסק, ייקבעו תעריפים אחידים לשעת השגחה ויינתנו למשגיחי הכשרות תנאים סוציאליים בתלוש משכורת מסודר.

’החברה הכלכלית’ תהיה אחראית לטפל בתלונות על המשגיחים והיא זו שתנהל את הקשר מול בעל העסק. ייקבעו ’שלוש רמות כשרות ארציות אחידות’ שיחייבו את הרבנים ברחבי הארץ. במקביל, מערך האכיפה ב’רבנות הראשית’, יקבל כלים נוספים על מנת שיוכל לאכוף את ’חוק איסור ההונאה בכשרות’”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן