הריון | לידה | תינוקות

ביה”ח כרמל, מאפשר בחירה אופטימלית של עוברים להפריה ע”י מכשיר אמבריוסקופ

0
0

מנהלת יחידת ה-I.V.F בכרמל פרופ’ מרתה דירנפלד; “מכשיר האמבריוסקופ, טכנולוגיה רובוטית חדשנית, נמצאת רק ב 10% מיחידות ההפריה בעולם ואני שמחה שהוספנו אותו לטובת הנשים בצפון” ◄ טכנולוגיה רובוטית חדשנית בכרמל, מאפשרת לזוגות המנסים להרות, בחירה אופטימלית של עוברים להפריה ומציגה אחוזי הצלחה מרשימים.
ביה
ביה”ח כרמל, מאפשר בחירה אופטימלית של עוברים להפריה ע”י מכשיר אמבריוסקופ

ב’מרכז הרפואי כרמל’ בעיר חיפה, אחד מ-14 בית החולים של ה’כללית’ בכל רחבי הארץ, רואים את הנולד, תרתי משמע; זאת באמצעות מכשיר האמבריוסקופ (Embryoscope) החדשני שהוצב לאחרונה בביה”ח, המהווה את המילה האחרונה בסיוע לבחירת ואבחון העובר “החזק והמוצלח” וקיצור של הליך ההפריה של עוברים המתאימים להפריה, כשעד היום, זוגות שנזקקו להפריה ועברו את התהליך הפקידו את העוברים שלהם ביחידת ה-IVF של ביה”ח שם בחנו אותם המומחים בעין אנושית.

עד היום היה הצוות הרפואי בביה”ח כרמל, כדי לבחור את העוברים המתאימים להפריה צריך להוציא בכל פעם את העוברים מהאינקובטור בו הם נמצאים, ולהסתכל על התפתחות כל עובר ועובר בנפרד דרך מיקרוסקופ מתאים.

האמבריוסקופ הוא למעשה מעין ’אינקובטור’ חדשני המורכב ממערכת סופר אופטית של ’מצלמות HD’ מתקדמות ביותר אשר בשילוב של ’רובוטיקה מיקרוסקופית’ שיש באפשרותן לצלם עד כ-12 עוברים בו זמנית מרגע ה’הפריה’ שלהם במשך 72 שעות רצופות כשזה נעשה בתנאים האופטימליים לעובר וללא מגע אדם.

מכשיר אמבריוסקופ, יודע גם לזהות ולאתר איזה עוברים הם בעלי הסיכוי הטוב יותר מבין כולם להצלחת ההפריה והוא מסמן אותם עבור הצוות הרפואי.

מנהלת המעבדה ל-IVF בבית החולים כרמל, דר’ שירלי להב, יודעת לספר, כי; “כידוע, פתיחה חוזרת של האינקובטורים בהם מגדלים את העוברים יכולה לשנות טמפרטורה וריכוזי הגזים החיוניים ולירידה באיכות העוברים המתפתחים. למכשיר אמבריוסקופ, יש יתרון כפול, גם גידול העוברים בתנאים הכי טובים, וגם צפייה רצופה במשך כל שעות היממה ב’התפתחות העובר’ וקצב גדילתו.

הצילום, מגלה באופן ברור, אלו מבין העוברים שהתקבלו לאחר שאיבת הביציות מהמטופלת ותהליך ההפריה, התפתח טוב יותר. ואותו בוחרים להשתיל ברחם בתקווה שיתפתח להריון מוצלח ובריא”.

מסתמן, כי טכניקה זו, תוכל גם לקבוע מי מהעוברים הם בעלי מטען גנטי לא תקין ותפסול אותם להחזרה. כמו כן, מסר לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, דובר ’מרכז הרפואי כרמל’, מר אלי דדון; “לראשונה, הוחלט ב’מרכז הרפואי כרמל’ לעקוב במכשיר האמבריוסקופ אחר עוברים של מטופלות אשר לא הצליחו להרות במחזורים קודמים גם כדי לתת לעוברים שלהן תנאים טובים במיוחד וגם כדי לנסות להבין מדוע לא הייתה הצלחה בטיפול קודם”.

עולה, כי בבדיקה של 100 המקרים הראשונים של שימוש באמבריוסקופ אחוזי ההריונות עומדים על 46%, עליה יפה של כ- 6% בהצלחות כולל מקרים של כישלון קודם בטיפולי IVF” – מציינת ד”ר להב מנהלת המעבדה.

פרופ’ מרתה דירנפלד בית החולים כרמל בעיר חיפה | צילום: אלי דדון

“למרות שהמכשיר יקר ועלותו מעל 400 אלף יורו, בראיה לטווח רחוק הוא משתלם גם לנו כביה”ח ובעיקר למטופלות – מסבירה פרופ’ דירנפלד; “המכשיר מגדיל בצורה משמעותית את אחוז ההריונות המוצלחים וחוסך את הניסיונות והטיפולים הכושלים – הן מהצוות ובעיקר מהזוגות והמטופלות וכך כולם מרוויחים”.

פרופ’ דירנפלד, הסבירה, כי; “במיוחד היום לאור ההנחיות החדשות של משרד הבריאות המגבילות את הטיפולים עד 8 טיפולים לאשה חשיבותו של האמבריוסקופ גדולה יותר ואנו נדרשות ליותר מאמצים כדי להצליח כבר בטיפולים הראשונים”.

מכשיר האמבריוסקופ מקושר און ליין מיחידת ה- IVF של כרמל, ישירות למטה החברה בדנמרק שם מנטרים את ביצועי המכשיר וגם מאפשרים ניתוח התוצאות של כל היחידות בעולם להם יש אמבריוסקופ להשגת שיפור תוצאות לאורך זמן.

“מכשיר האמבריוסקופ מאבחן מצוין את כל העוברים לכל הנשים ובכל הגילאים – אבל יתרונו של המכשיר, באה לידי ביטוי גדולה יותר בנשים מבוגרות מעל גיל 38, מעדכנת פרופ’ דירנפלד.

בדרך כלל בנשים צעירות בגילאי 25-35 הסיכוי להיכנס להריון מההפריה הראשונה הוא כ- 45% בנשים מבוגרות מעל גיל 38 הסיכויים יורדים בחצי. כאן בא מכשיר האמבריוסקופ ומגדיל את אחוזי ההצלחה למרות העליה בגיל, בנוסף המכשיר מונע גם הקפאה מיותרת של עוברים שנראים טוב” – אומרת פרופ’ דירנפלד.

יחידת ה-IVF בכרמל הוקמה בשנת 85 והיא כיום עם מעל 6,000 תינוקות שנולדו כתוצאה מטיפולים מוצלחים.

לזוגות המתמידים בטיפולים בכרמל סיכוי של 70-80 אחוזי הצלחה כדי השיג הריון, מספרים גבוהים ומכובדים מאוד בכל קנה מידה בינלאומי.

המעבדה ב’מרכז רפואי כרמל – ליידי דיויס’, מומחית גם ב-הקפאת ביציות בשיטת ה’וטריפיקציה’. השירות ניתן למטופלות המעונינות לשמר את פוריותן לפני טיפולים כימותרפיים העלולים לפגוע בשחלה וכן ולנשים בריאות הרוצות להקפיא ביציות לשימור פוריותן.

“מדינת ישראל, היא מעצמת פריון בכל קנה מידה”, מסכמת פרופ’ דירנפלד; “בכל שנה עוברים אצלנו בביה”ח כרמל כ- 2000 זוגות מכל רחבי הארץ ומכל קופות החולים ואחוזי ההצלחה שלנו מרשימים מאוד ומשמחים אותנו מאוד. אני בטוחה, כי באמצעות הטכנולוגיה המתקדמת והחדשה של האמבריוסקופ נוכל לגביר את ההצלחה של הזוגות להביא ילדים לעולם, וזה האושר הכי גדול שלנו”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן