אריאל שרון 1928-2014

דר’ איתן לסרי: הייתה לי הזכות לעבוד לצדו ולשמש כיועצו הבכיר של ראש הממשלה שרון

0
0

לאריק, היה את האומץ והיכולת לקבל החלטות קשות בימים קשים ולסחוף את העם אחריו… היה בעל חוש הומור ציני וסרקאסטי לעיתים אך מחודד ומבדר שהפך עם השנים לכלי עבודה עבורו! חם ואנושי, רומנטיקן ללא תקנה (מול לילי רעייתו) הייתה לי הזכות לשמש כיועצו ולעבוד אתו כמה שנים, הערכתי אותו מאוד כאדם, כלוחם וכמנהיג ויש לי זיכרונות רבים וטובים משנות עבודתי עימו”.
דר’ איתן לסרי: הייתה לי הזכות לעבוד לצדו ולשמש כיועצו הבכיר של ראש הממשלה שרון
דר’ איתן לסרי: הייתה לי הזכות לעבוד לצדו ולשמש כיועצו הבכיר של ראש הממשלה שרון

“אריק שרון, היה יהודי גאה! פרגמטיסט מושבע! שהתמודד עם המציאות בצורה טובה, שהוביל את התפיסה הביטחונית לפיה אל לנו לסמוך על אף צבא אחר שישמור עלינו אלא רק על עצמנו! בכוחנו! ובאדמתנו בישראל. כמנהיג, הוא היה שייך לזן של מנהיגים שהשרו ביטחון על מי שנמצא סביבם בפרט ועל הציבור בכלל.

לאריק, היה את האומץ והיכולת לקבל החלטות קשות בימים קשים ולסחוף את העם אחריו.. היה בעל חוש הומור ציני וסרקאסטי לעיתים אך מחודד ומבדר שהפך עם השנים לכלי עבודה עבורו! חם ואנושי, רומנטיקן ללא תקנה (מול לילי רעייתו) הייתה לי הזכות לשמש כיועצו ולעבוד אתו כמה שנים, הערכתי אותו מאוד כאדם, כלוחם וכמנהיג ויש לי זיכרונות רבים וטובים משנות עבודתי עימו”.

הייתה לי הזכות לעבוד לצדו ולשמש כיועצו הבכיר של ראש הממשלה מר אריאל שרון מספר שנים, גדלתי על סיפורי הגבורה שלו כלוחם בצנחנים והתנדבתי לשירות ביחידה, הכרתיו אישית במסגרת פעילותי ב’צעירי הליכוד’ בתחילת שנות ה-90 ועבדתי אתו מספר שנים כיועצו (לתקשורת ופוליטיקה בתחילה ולאחר מכן, כיועצו לענייני הכנסת, ועדות שרים ורשויות מקומיות) בתפקידיו כראש הממשלה וכיו”ר תנועת הליכוד.

הוא היה איש של ביצוע משימות ותמיד דחף אותנו לעסוק בעניינים תחת אחריותנו במילותיו; “שכל אחד יתמקד באחריות ובמשימות שלו” והוא דרש; “ביצוע מידי!” לא פעם קרא אליי, הטיל עליי משימה והוסיף; “אתה המפקד בשטח, תפעל בעצמך ותביא לי פתרון”, הוא דרש תוצאות בכל מחיר!

לאחר ההפסד של מר בנימין נתניהו בבחירות 99’ בהן זכה שרון למקום נמוך בעשיריה הראשונה, נקראתי ללשכתו של שר החוץ והתשתיות הלאומיות מר אריאל שרון ובפגישה זו, הציע לי להצטרף אליו ולשמש כיועצו הבכיר. הייתי לצדו בימים הקשים של האופוזיציה עת ניסינו עם 19 מנדטים בלבד! שהיו לנו בליכוד ללכד קובץ סיעות למאבק משותף מול מדיניות ’ממשלת העבודה’ בראשות מר אהוד ברק, ניצחנו במערכת בחירות של 2001 בתוצאה שלא נראתה עד אז! ועברתי לשמש כיועצו במשרד ראש הממשלה.

אריאל שרון, יובא למנוחות ביום שני ב’גבעת הכלניות’ בחוות השקמים

אריק, ביקש ממני אישית שאשמור על הזירה שלו בכנסת (לטענתו, ראשי הממשלה לפנינו לא ממש ייחסו לזירה זו חשיבות ולא מינו יועץ מיוחד לתחום זה ועקב כך, חוו קשיים רבים בזירה זו). עד אז לא היה תפקיד מיוחד ל’יועץ לענייני הכנסת’ ועם בקשתו זו, נטלתי על עצמי את האחריות לבנות את התפקיד יחד עם נציבות שירות המדינה, יו”ר ונשיאות הכנסת ולנהל אותו בשמירה על ההרכב הקואליציוני תוך קידום מדיניות הממשלה בצורה מוצלחת מאוד בכנסת.

בבחירות 2003 ריכזתי את המטה המוניציפלי במטה הבחירות וסייעתי לו להיבחר בשנית בניצחון סוחף מול מועמד העבודה ח”כ עמרם מצנע. לאחר מכן, סיימתי את תפקידי ועברתי ללימודי הדוקטורט שלי באוניברסיטת בר-אילן.

• ייצגתי אותו בכל ענייני המפלגות, הכנסת, הקואליציה, ועוד קודם ענייני הליכוד והתקשורת.
• שימשתי כנציגו בדיוני ועדת הכנסת לנושא ועדת טל וסוגיית הגיוס של בחורי ישיבות.
• שימשתי כנציגו בוועדת השרים לענייני מועצות דתיות.
• ייצגתי אותו (נאמתי בשמו) באירועים שונים לרבות כנסי מאבק 3 החיילים החטופים, כנסי חלוקת מחשב לכל ילד ברחבי הארץ ועוד.

דר’ איתן לסרי

לוויתי אותו ברגעים אישיים לא קלים החל מאשפוזה של רעייתו לילי ועד לכתה מאיתנו טרם זמנה, עובר לאירועים החשובים שהתרחשו בתקופת עבודתי עמו והמשברים כיו”ר הליכוד והאופוזיציה וכראש הממשלה.

בשבועיים האחרונים, כשהודיעו שמצבו קריטי המחשבות שלי היו עם בני משפחתו… חיזקתי את בנו עמרי והתפללנו לטוב. אריק, היה אדם שהכרתי קרוב מאוד כמנהיג שנלחם על חייו ובכל תפקידיו נלחם למען הציבור כשליחו.

יש לי זיכרונות רבים וטובים באופן אישי משנות עבודתי אתו ואשמח לשתף חלק מהם בכדי להזכיר מי הוא היה בעבורי ובעבור רבים! תהא מנוחתו עדן”.

________

* הכותב הוא דר’ איתן לסרי – כלכלה חברה והפרטה בשלטון המקומי מטעם המכון לשלטון מקומי באוניברסיטת בר אילן. משמש מנכ”ל אתגר פתרונות אסטרטגיים ויזמות.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן