בת ים חדשות

לחיאני ראש עיריית בת ים: אמשיך להתמודד, כתב אישום נגדי חסר בסיס עובדתי ומשפטי

0
0

שלומי לחיאני ראש עיריית בת ים; “בחלום הכי שחור לא חלמתי, כי בחודש שבו אני מסיים עשור של שנים בעשייה ציבורית, שמי יוכתם בכתב אישום” ◄ פרקליטו עו”ד קנת מן; “לחיאני, מאמין, כי עשה עבודה טובה. בבית המשפט, תוכח אשמתו או זכאותו, אבל השאלה אם הוא ירוץ וייבחר – מה יהיה אחרי זה” ◄ איכות השלטון למועצת העיר בת-ים: “חובתכם להעביר את ראש העירייה, שלמה לחיאני, מתפקידו”.
לחיאני ראש עיריית בת ים: אמשיך להתמודד, כתב אישום נגדי חסר בסיס עובדתי ומשפטי
לחיאני ראש עיריית בת ים: אמשיך להתמודד, כתב אישום נגדי חסר בסיס עובדתי ומשפטי

בדיוק 3 שבועות לפני הבחירות לרשויות המקומיות (22.10.13), הוגש היום (שלישי | כ”ז תשרי | התשע”ד), על ידי הפרקליטות, כתב אישום חמור נגד ראש עיריית בת ים, וכיום אחד המתמודדים לראשות העיר מר שלומי לחיאני, שניים מן האישומים באשמת לקיחת שוחד מבעלי עסקים. אישום רביעי על ניגוד העניינים שבו היה מצוי ראש העיר כבעל מניות בחברה המפיצה מקומון בעיר בת-ים. שהן עבירות, לכאורה, של מרמה והפרת אמונים, עבירה על פקודת העיריות, וכן עבירה של עדות שקר. כמו כן, נודע, כי לאחר שימוע שנערך לו התיק בחשד לעבירות מס מצדו, נסגר נגדו מחוסר ראיות מספיקות.

לחיאני, צפוי להתפטר מתפקידו, כפי שעשה עמיתו צבי בר ראש עיריית רמת גן לשעבר, לאחר שמפסיקת בג”ץ באחרונה, עולה כי ראש עיר לא יכול להמשיך ולכהן לאחר שהוגש נגדו כתב אישום חמור.

אך ראש עיריית בת ים מר לחיאני, אמר מאוחר יותר, כי; “כתב אישום נגדי הוא חסר כל בסיס עובדתי ומשפטי. אני אמשיך להתמודד על ראשות עיריית בת ים”.

“בחלום הכי שחור לא חלמתי, כי בחודש שבו אני מסיים עשור של שנים בעשייה ציבורית, שמי יוכתם בכתב אישום”. סיכם ראש עיריית בת ים את הודעתו הקצרה.

◄ לחיאני נעצר בדצמבר 2009, כתב האישום היום

כזכור, נעצר לחיאני בדצמבר 2009, ברעש גדול ובכיסוי תקשורתי ענק ובחודש אפריל השנה (2013), הודיעה פרקליטות המדינה, כי בכוונתה להגיש נגדו כתב אישום בגין העבירות המיוחסות לו. למעט עבירות המס שלא הצליחה להוכיח אותן, ולכן סגרה היום את נגדו התיק.

לחיאני, מואשם שקיבל שוחד מבעלי עסקים בעירייה. הוא ואחיו אבי לחיאני, מואשמים, כי קיבלו כ-800 אלף שקלים מעסקים, להם היו קשרים עם העירייה. לטענת הפרקליטות השוחד בסך של 900 אלף ש”ח ניתן בשנת 2004-2005 כהלוואות. בתמורה, קידם עניינם של בעלי העסקים בעיר.

חברת “אלשב”, בבעלותם של לחיאני ורעייתו, נקלעה לחובות של עשרות מיליוני שקלים לבנקים. באותה תקופה, בעלי העסקים מר קריאף ומר דודטחי ביקשו לפתוח בעיר מסעדות והיו זקוקים לרישוי עסק.

לפי כתב האישום, מר קריאף ומר דודטחי העבירו ללחיאני סכום של 700 אלף שקלים, לכיסוי החובות לבנק הפועלים.

לטענת הפרקליטות לא נחתם בין הצדדים חוזה, וגם לא נקבע מועד הפירעון או שיעור הריבית של הלוואה זו.

לטענת הפרקליטות השיטה הזו עבדה גם עם מר עזרא דוש, איש עסקים ומקורב למשפחתו של ראש העיר, אשר העביר למר לחיאני סכום של 200 אלף שקלים, כהלוואה אשר מעולם לא נפרעה במלואה. התברר, לטענת הפרקליטות, כי לחיאני, בתמורה, העניק למר דוש רישיון להרחיב העסק.

כמו כן, ביקש מ- 9 עובדי עיריית בת ים, כי ייקחו הלוואות מבנקים ויעבירו לו את הכספים בשל חששו של לחיאני, להסתבך בפשיטת רגל. העובדים, שחלקם היו במצב כלכלי קשה בעצמם, לקחו הלוואות בעשרות אלפי שקלים, והעבירו בסך הכול 440 אלף שקלים לראש העיר לחיאני.
ראש עיריית בת ים, מר לחיאני, מואשם גם במצב של ’ניגוד עניינים’ כי בשל היותו בעל מניות בחברה שהפיצה מקומון בעיר, קיבלה החברה מן המקומון “גל גפן” שטחי פרסום.

נגד חשודים נוספים הוגש גם כתב אישום; מר אבי לחיאני, אחיו של ראש העיר בת ים, וכן כאמור, נגד; אבנר קריאף, עובד דודטחי, ועזרא דוש.

עדיין לא ברור האם אחד המועמדים או אחת מעמותות הציבוריות יגישו עתירה אל בג”ץ בדרישה להדיח את לחיאני מהתמודדות או להמשיך וכהן כראש העיר, משום הסמיכות של החלטה להעמידו לדין לקיום הבחירות לרשויות המקומיות בעוד כשלושה שבועות.

עורך דינו של מר לחיאני, עו”ד קנת מן, התייחס לאישומים, ואמר היום בצהרים ל’קול ישראל’ בשיחה עם המגישה העיתונאית אסתי פרז במשדר “בחצי היום”, כי; “העניין מורכב, אבל בשורה התחתונה לחיאני, לא קשור, לא ידע ולא שינה את דרכו. חרף כתב האישום, יתמודד מר לחיאני בבחירות לרשויות המקומיות בעוד שלושה שבועות”.

באשר להלוואות מן הבנקים לדברי עו”ד מן; “הן ניתנו באמצעות אחיו של לחיאני, אבי, ולדבריו שלומי לחיאני לא ידע על כך דבר.

באשר למשפט, הוסיף ואמר, עו”ד מן, מבכירי הפרקליטים בארץ, כי: “לחיאני, מאמין, כי עשה עבודה טובה. בבית המשפט, תוכח אשמתו או זכאותו, אבל השאלה אם הוא ירוץ וייבחר – מה יהיה אחרי זה”. בכך כיוון עו”ד מן להחלטת בג”ץ לגבי ראשי ערים שנגדם הוגש אישום, החלטה שמאפשרת להם להעמיד עצמם לבחירה לראשות העיר, אך ניתן יהיה להדיחם אם ייבחרו.
הוא הוסיף, כי יטען את טענותיו בבית המשפט, וכי הוא אופטימי לגבי התוצאה.

◄ התנועה לאיכות השלטון אל מועצת העיר בת-ים: חובתכם להעביר את ראש העירייה, שלמה לחיאני, מתפקידו

בעקבות הגשת כתב אישום נגד ראש מועצת בת ים, פנתה התנועה לאיכות השלטון לראש העירייה, בדרישה, כי יתפטר מתפקידו, ולמועצת העיר להעבירו מתפקידו במידה ויבחר להשאר בו

נוכח הגשת כתב האישום היום כנגד ראש עיריית בת-ים, מר שלמה לחיאני בגין קבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים בעת כהונתו כראש עיריית בת ים, פנתה היום (ג’) התנועה לאיכות השלטון לראש העיר ולמועצת העיר. בפנייה, קוראת התנועה למר לחיאני להתפטר מתפקידו. באם יבחר שלא לעשות זאת, קוראת התנועה לאיכות השלטון למועצת העיר להשתמש בסמכותה ולהעבירו מתפקידו.

פניית התנועה לאיכות השלטון לראש העיר ולמועצת העיר בת ים מתקיימת לאור פסק דין בעתירת התנועה שעסקה בהמשך כהונתם של שני ראשי עיריות שהוגש כנגדם כתב אישום.

פסק הדין, קבע, כי במקרה בו מיוחסות לראש העיר עבירות מן הסוג בהן מואשם מר לחיאני, חובה על מועצת העיר להתכנס ולדון בעניין העברת ראשי העיר מכהונתם, כאמור בסעיף 22 לחוק בחירת ראש הרשות וסגניו וכהונתם (להלן: החוק).

התנועה לאיכות השלטון, מדגישה, כי העבירות המיוחסות למר לחיאני, הינן חמורות ומהוות התנהגות שאינה הולמת. עמדת התנועה לאיכות השלטון היא כי בשל הקרבה לתאריך הבחירות לרשויות המקומיות, מוטלת על מועצת העיר חובה להתכנס עוד השבוע, ולהעביר את מר לחיאני מכהונתו.

זאת ככל שמר לחיאני, יבחר שלא להתפטר מתפקידו ביוזמתו. כל החלטה שלא להעביר את מר שלמה לחיאני מתפקידו אינה עולה בקנה אחד עם עקרון השמירה על טוהר המידות ושלטון החוק, ותהא בלתי סבירה באופן קיצוני.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן