דת | יהדות

ראש ממשלת פולין, מינה וועדה לפתרון משבר השחיטה הכשרה

0
0

למרות הצהרתו הנגטיבית של ראש ממשלת פולין, מר דונלד טאסק, כי לא יתנגד לאיסור על השחיטה הכשרה בפולין, מסתמן עתה פתרון לבעיה המסעירה את העולם היהודי באירופה, כמו גם את דעת הקהל הפולנית ◄ השר שיעמוד בראש הוועדה, מיכאל בוני, ביקש ממנכ”ל איגוד הארגונים היהודיים באירופה, הרב מנחם מרגולין להיות חבר בוועדה.
ראש ממשלת פולין, מינה וועדה לפתרון משבר השחיטה הכשרה
ראש ממשלת פולין, מינה וועדה לפתרון משבר השחיטה הכשרה

שגריר פולין לאיחוד האירופי, מר מארק פראוודה, הודיע היום (חמישי, י”א אב, התשע”ג) למנכ”ל איגוד הארגונים היהודים באיחוד האירופי (EJA), הרב מנחם מרגולין, כי ראש הממשלה מר טאסק, נענה לפנייתו והורה על הקמת וועדה מיוחדת למציאת פתרון לבעיית ’השחיטה הכשרה’ ב’פולין’. בראש הועדה הממשלתית, יעמוד שר האדמיניסטרציה הפולני, מר מיכאל בוני, הממונה גם על ענייני הדתות בפולין. השגריר, ציין, כי השר בוני, ביקש את הרב מרגולין, ללוות את עבודת הוועדה.

הרב מרגולין, נענה כמובן מיד להזמנה, והבהיר, כי לאור הנחישות שבה פועל הממשל הפולני לפתרון הבעיה החמורה, אין לו ספק, כי ממש כפי שציין מלכתחילה, לא מדובר במניעים אנטישמיים חלילה, אלא בצירוף של נסיבות פוליטיות ובורות באשר למהות ’השחיטה היהודית’.

שחיטה הכשרה

השיחה בין השגריר פראוודה לרב מרגולין היא פועל יוצא של הפעילות הנמרצת של איגוד הארגונים היהודיים באירופה, למול ראשי הממשל בפולין, וכמו גם למול הנציגים הפולנים בפרלמנט האירופי, ובהמשך לפגישות שקיימו מרגולין, ורבנים חברי “מרכז רבני אירופה” בימים האחרונים עם שגרירי פולין ברבות ממדינות האיחוד האירופי.

השגריר פראוודה, עדכן עוד את הרב מנחם מרגולין, כי הממשל הפולני, הורה ליועצים המשפטיים לבחון גם את הסוגיות המשפטיות שהועלו בשיחות, על כך שהחקיקה האוסרת את המשך השחיטה הכשרה בפולין מנוגדת לקבוע בחוקת המדינה, האוסרת פגיעה בחופש הדת וזכויות הפולחן של המיעוטים בפולין.

“בתוך ימים אחדים”, הבהיר השגריר לרב מרגולין; “יתקבלו חוות הדעת המשפטיות, וייתכן שהאיסור על השחיטה, יבוטל כבר מטעם זה”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן