נזיקין - פסקי דין

שופרסל, תזכה לקוחה בפיצוי של 5,000 ₪ בגין בדיקה משפילה וחשד, שווא, כי גנבה מוצרים

0
0

כב’ השופט פאול שטרק, מבית המשפט לתביעות קטנות בעיר ירושלים; האופן בו בוצעה הבדיקה, בלקוחה הגב’ חיה קרפ נעמן, שהועמדה לבדיקה משפילה בשל חשד, שווא, כי גנבה מוצרים, כמו גם משך הזמן שארכה, פגעו בכבודה של הלקוחה כאדם ◄ הלקוחה, תפוצה מכוח חוק איסור לשון הרע, האוסר הלבנת פני אדם ברבים.
שופרסל, תזכה לקוחה בפיצוי של 5,000 ₪ בגין בדיקה משפילה וחשד, שווא, כי גנבה מוצרים
שופרסל, תזכה לקוחה בפיצוי של 5,000 ₪ בגין בדיקה משפילה וחשד, שווא, כי גנבה מוצרים

לטענת הלקוחה הגב’ חיה קרפ נעמן, היא הגיעה עם שני נכדיה, תאומים בני שנה, לסניף שופרסל דיל בשכונת גבעת שאול בעיר ירושלים. לאחר שסיימה את קניותיה שילמה באמצעות קופה בשירות עצמי, בעזרת דיילת שנכחה במקום. כשיצאה מהחנות, גילתה, כי לא קיבלה את אחד המוצרים שקנתה ושבה לקופה הראשית כדי לקבלו. כאשר יצאה בפעם השנייה, עברה התובעת דרך גלאי מגנטי שהחל לזמזם, לכאורה עקב פריט שלא שולם.

לדבריה, בודק הסניף, ביקש ממנה לפרוק את כל הפריטים והחל להעבירם דרך הגלאי. לטענתה, הליך הבדיקה נערך בפני קהל הלקוחות, ללא מקום ישיבה, וארך כ-35 דקות. ברגע מסוים, טענה, הבודק ניגש לתיקה האישי, הוציא שתי פרוסות גבינה, מעך אותן, ואמר לה; “תגידי לי מה זה”, בעוד הלקוחות חולפים על פניה. לטענתה, היא חשה מושפלת מן המעמד.

בתביעה, שהוגשה לבית המשפט לתביעות קטנות בירושלים, ביקשה הלקוחה פיצוי כספי מרשת שופרסל ומהבודק מטעמה, בשל הלבנת פניה והמבוכה שנגרמה לה. לטענתה, הבודק עיכב בכוונה את משך הבדיקה ואף ניהל במהלכה שיחות חבריות עם מכריו, מה שהעצים את תחושת ההשפלה והבושה שהיו מנת חלקה במעמד זה. יש לציין שלבסוף, לא נתגלתה הסיבה לזמזום הגלאי.

מנהל הסניף, שהעיד מטעם ’שופרסל’, טען, כי מדובר בבדיקה רגילה, שאורכת 5 דקות בלבד, והדגיש, כי לא הייתה כל כוונה לפגוע בתובעת. הוא ציין, כי אין בסניף מקום לבדיקה פרטית המרוחקת מעיני הציבור.

◄ פגיעה בכבוד האדם

כב’ השופט פאול שטרק, מבית המשפט לתביעות קטנות בעיר ירושלים, קבע, כי האופן בו בוצעה הבדיקה, כמו גם משך הזמן שארכה, פגעו בכבודה של חיה קרפ נעמן הלקוחה כאדם.

לעניין משך זמן הבדיקה, ציין, כב’ השופט, כי אל נוכח הלחץ והמתח בו שרוי אדם במשך בדיקה שכזו, הערכת הזמן שלו משתנה, במיוחד כאשר מייחסים לו מעשה על לא עוול בכפו, והוא נתון בתחושות אי וודאות וחוסר הבנה.

כב’ השופט שטרק, דחה את הטענה כאילו הבדיקה אורכת 5 דקות בלבד, וקבע, כי לא ניתן לבצעה בפרק זמן כה קצר. בכל מקרה, גם אם הבדיקה ארכה פחות מ-35 דקות, הוא קבע, הרי שפניה של הלקוחה הולבנו ברבים.

לבסוף נפסק, כי גם אם לא הייתה כוונה רעה מצד הבודק, היה עליו לערוך את הבדיקה במקום מבודד ומרוחק מעיני הציבור על מנת לשמור על כבודה של הלקוחה הגב’ חיה קרפ נעמן. משזה לא נשמר, יש לפצותה.

לפיכך, חויבו שופרסל, והבודק לפצות את הלקוחה ב- 5,000 שקל. הסכום כולל הוצאות משפט.

● אל פסק הדין בעניין קרפ נעמן נגד ’שופר סל דיל’ ואח’.

_______

• הידיעה הובאה באדיבות אתר המשפט הישראלי פסקדין.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן