דת | יהדות

השר לשירותי דת, נפתלי בנט וסגנו הרב בן דהן, מבטיחים: נשבור הריכוזיות בשירותי הדת

0
0

השר לשירותי דת, נפתלי בנט, וסגן השר, הרב אלי בן דהן, מבטיחים; “מהפכה בשירותי הדת- זה לא בשמיים” ◄ צמצום מספר המועצות הדתיות, שינוי שיטת המינויים הקיימת’ וסוף למסע התלאות לקראת החתונה ◄ בנט: אין תחרות ביהדות, אבל יש תחרות בשירותי הדת ואנחנו עושים היסטוריה”.
השר לשירותי דת, נפתלי בנט וסגנו הרב בן דהן, מבטיחים: נשבור הריכוזיות בשירותי הדת
השר לשירותי דת, נפתלי בנט וסגנו הרב בן דהן, מבטיחים: נשבור הריכוזיות בשירותי הדת

במסיבת עיתונאים שקיימו אתמול (ראשון, 19.05.13), השר לשירותי דת, נפתלי בנט, וסגן השר, הרב אלי בן דהן, הכריזו השניים על 3 מהפכות בשירותי הדת; “בחר לך רב” – פתיחת אזורי רישום נישואין, ניתוק הפוליטיקה מן הדת – בחירה של ראשי מועצות דתיות על ידי מכרז פומבי, ובאופן פתוח לציבור.

● צמצום מספר המועצות הדתיות – היום פרושות ברחבי הארת 132 מועצות דתיות, כאשר בעוד שרשויות מקומיות אוחדו, מועצות דתיות פועלות בנפרד וקיימת כפילות.

● כ-80 מועצות דתיות צפויות להתאחד ולהתייעל, הכסף שייחסך יופנה לשיפור ’שירותי הדת’ באותן ערים.

במהלך מסיבת העיתונאים, אמר השר לשירותי דת, מר נפתלי בנט; אין תחרות ביהדות, אבל יש תחרות ב’שירותי הדת’ ואנחנו עושים היסטוריה”.

אידית דרויאן דוברת כב’ הרב אלי בן דהן, מסרה לפורטל ’כאן נעים kan-naim אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; “יוזם המהלך, סגן השר לשירותי דת, הרב דהן, אמר; “זהו יום של בשורה עבור כלל אזרחי ישראל.

המהפכה הזו היא היסטורית, והיא רק הראשונה בשורה של צעדים, שבעזרתם נפרק את הריכוזיות שקיימת היום בשירותי הדת. זה שינוי אמיתי, אנו עושים צעדים אמיצים שעשרות שנים לא עשו בתחום, לא יהיה יותר קהל שבוי לרישום נישואין.

בנושא המועצות הדתיות, אמר סגן השר לשירותי דת, אמר בן דהן; “אנו מחויבים לציבור, המועצה תיהפך לגוף מקצועי ולא פוליטי. יו”ר המועצה, ייבחר במכרז או ועדת איתור – ללא שיוך פוליטי, אלא דרך אמות מידה מקצועיות. מהיום “בחר לך רב” היא לא סיסמה, אלא מציאות.

המשרד לשירותי דת, יהפוך את שירותי הדת לידידותיים עבור כלל האזרחים ותקרב כל יהודי אל מסורת מבית סבא וסבתא”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן