הריון | לידה | תינוקות

המרכז הרפואי וולפסון: חיי אישה ניצלו לאחר שעברה הפלה בלתי חוקית בביתה

0
0

פרופ’ אברהם גולן, מנהל אגף הנשים והיולדות ב’וולפסון’: “לא נתקלתי במקרה כזה בישראל ב-30 השנים האחרונות” ◄ במהלך השנה החולפת, שנת 2012, אושרו ב’וולפסון’ 241 הפסקות הריון. לפי נתוני ’משרד הבריאות’, בשנת 2010 אושרו 97% מהפניות להפסקת הריון בכל הארץ: מדובר ב-21,363 פניות של נשים בכל הארץ.
המרכז הרפואי וולפסון: חיי אישה ניצלו לאחר שעברה הפלה בלתי חוקית בביתה
המרכז הרפואי וולפסון: חיי אישה ניצלו לאחר שעברה הפלה בלתי חוקית בביתה

המרכז הרפואי ’וולפסון’ בעיר חולון, מדווח, היום (שלישי), כי חייה של אישה תושבת יפו, אשר עברה הפלה בלתי חוקית בביתה, ניצלו הודות לטיפול שקיבלה במהלך הימים האחרונים. האשה, בשנות ה-20 לחייה, הייתה בשבוע ה-6-7 להריונה, כאשר החליטה למרות הסכנה הגדולה, לעבור הפלה בלתי חוקית. כתוצאה מכך, האשה סבלה מזיהום קשה שהתפשט ברחמה ובגופה, עד כי בריאותה וחייה היו בסכנה חמורה.

האישה אושפזה לפני כשבועיים במרכז הרפואי ’וולפסון’, שם הרופאים חרף מצבה הקשה, הצליחו להציל את רחמה, ואת פוריותה, וחשוב מכך – את חייה. כעבור כמה ימים נוספים של טיפול אינטנסיבי, אשר כלל טיפול באנטיביוטיקה, שוחררה האשה לביתה עם המלצה להמשך מנוחה.

פרופ’ אברהם גולן, מנהל אגף הנשים והיולדות ב’וולפסון’ בעיר חולון, סיפר, כי; “אני לא זוכר שנתקלתי במקרה כזה בישראל בשלושים השנים האחרונות. האישה, הגיעה אלינו במצב של זיהום מאוד קשה, כתוצאה משימוש בכלים בלתי סטריליים בביתה הפרטי. נלחמנו כאן על חייה, ועל רחמה, לא וויתרנו לרגע”.

עוד מסביר פרופ’ גולן, אומר, כי; “הפלה בלתי-סטרילית, שלא בתנאים של חדר ניתוח, מהווה סכנה לפוריות האשה ולחייה, וכתוצאה מכך, היא עלולה לאבד את רחמה, אך במקרה זה, הצלחנו להימנע מכך. רוקנו את הרחם, הוצאנו את כל יתר הרקמה ההריונית, טיפלנו בה בטיפול אנטיביוטי, השגחנו במשך כמה ימים ולבסוף, לאחר ששבה אל בריאותה, שחררנו אותה לביתה”.

במרכז הרפואי ’וולפסון’, בחולון, מדגישים, כי; “למרות שהפלות בלתי חוקיות אינן שכיחות בישראל, עדיין מאוד חשוב להדגיש את הסכנה הגדולה הכרוכה בכך”.

“הפלות, לאחר וועדת הפסקת הריון מסודרת ועל פי חוק, יש לבצע במרכזים הרפואיים בלבד, ובצורה מבוקרת”.

צילה וידברג, מנהלת השירות הסוציאלי ב’וולפסון’, ציינה, כי; “בביה”ח, פועלת ’וועדה להפסקת הריון’, אשר פעילים בה אנשי השירות הסוציאלי ורופאים בכירים.

לדבריה, של וידברג; “ע”פ החוק בישראל, ניתן לאשר הפסקת הריון כאשר מדובר בנערה בת פחות מ-17 שנים, אשה בת מעל 40, הריון שנובע מיחסים אסורים או לא מנישואין, במקרה של בעיה רפואית לעובר או לאם, הוא כאשר ההיריון עלול לגרום לנזק נפשי לאשה”.

מיכל ויינשל שיינמן, דוברת המרכז הרפואי ’וולפסון’, מוסיפה, ומציינת, כי במהלך השנה החולפת, שנת 2012, אושרו ב’וולפסון’ בסה”כ 241 הפסקות הריון. עוד יצוין, כי לפי נתוני ’משרד הבריאות’, בשנת 2010, אושרו 97% מהפניות להפסקת הריון בכל הארץ: מדובר ב-21,363 פניות של נשים בכל הארץ.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן