כדורגל

עמנואל שפר מאמן כדורגל לשעבר של נבחרת ישראל, הלך לעולמו בגיל 89

0
0

שפר, המאמן ה-12 של נבחרת ישראל, משנת 1968 ועד 1970 והיה המאמן הלאומי בקדנציה נוספת, בשנים; 1978-1980), הוביל את נבחרת ישראל למשחקי ’המונדיאל’ היחיד בו השתתפה, ישראל, במקסיקו 1970 ◄ בהדרכת שפר, השתתפה נבחרת ישראל ב’אולימפיאדת מקסיקו’ בשנת 1968 והצליחה להעפיל לשלב רבע הגמר, שם התמודדה מול נבחרתה החזקה של בולגריה ◄ שפר, זכה ב-2010 לתואר יקיר העיר רמת השרון, בה מתגורר למעלה מ-30 שנה.
עמנואל שפר מאמן כדורגל לשעבר של נבחרת ישראל, הלך לעולמו בגיל 89
עמנואל שפר מאמן כדורגל לשעבר של נבחרת ישראל, הלך לעולמו בגיל 89

עמנואל שפר, מאמן הכדורגל האגדי בישראל, הלך היום אחר הצהריים (שישי), לעולמו בגיל 89, בעיר רמת השרון, שפר, היה המאמן ה-12 של נבחרת ישראל, משנת 1968 ועד 1970 והיה המאמן הלאומי בקדנציה נוספת, בשנים 1978-1980. בהדרכתו הצליחה נבחרת ישראל להעפיל בפעם היחידה בתולדותיה לטורניר הגמר של גביע העולם בכדורגל, מונדיאל 1970, שנערך במקסיקו. שפר, יובא למנוחות ביום ראשון הקרוב, בבית העלמין של רמת השרון בצומת מורשה.

◄ שרת התרבות והספורט, לבנת; “שפר, מאבני היסוד של הכדורגל הישראלי”

שרת התרבות והספורט ח”כ לימור לבנת, הגיבה אמש (שישי) על פטירתו של המאמן עמנואל שפר ז״ל; “הספורט הישראלי, מרכין הערב את ראשו בצער,ומתאבל על מותו של אחד מגדולי וחשובי המאמנים ומאבני היסוד של הכדורגל הישראלי. עמנואל שפר ז״ל, היה לאגדה עוד בחייו לא רק בשל כישוריו והישגיו כמאמן אלא גם נוכח אישיותו יוצאת הדופן. עבור דורות רבים של שחקנים ומאמנים הוא היה מודל וסמל למקצוענות ללא פשרות. יהי זכרו ברוך״.

◄ מכבי נתניה; המאמן שפר, היה אייקון ישראלי

הנהלת מועדון הכדורגל של מכבי נתניה, שחקנים, צוות מקצועי ואוהדים, הגיבו אמש (שישי); “אנו מרכינים הערב ראש עם לכתו של מאמן הכדורגל האגדי עמנואל שפר ז”ל.

עמנואל שפר, מי שהיה חתום על הישג השיא של הכדורגל הישראלי בהעפלה היסטורית לגמר גביע העולם מקסיקו 70, בה ייצגה אותנו נבחרת ישראל בכבוד רב. המאמן שפר, היה אייקון ישראלי, בכלל ובתחום הספורט בפרט.

בשעה קשה זו, אנו מבקשים לשלוח את תנחומינו למשפחה ולחזקה.

יהי זכרו ברוך”. מסר דובר המועדון של מכבי נתניה מר קובי ברדה.

◄ ביוגרפיה של עמנואל שפר

עמנואל (“מונדק”) שפר (נולד ב-1 בפברואר 1924, בגרמניה, היה מאמן כדורגל ישראלי. נדד עם משפחתו מפולין לגרמניה ומשם לצרפת. בגיל 11, חזר לפולין ובגיל 16 נמלט לרוסיה.

בתום מלחמת העולם השנייה, חזר לוורוצלב שבפולין, שם הקים, שיחק ואימן קבוצת כדורגל יהודית. הקבוצה הגיעה עד לליגה השנייה בפולין, אך השלטון הקומוניסטי לא ראה בעין יפה קיום קבוצה יהודית, ולכן, עלה לישראל בשנת 1950, והחל דרכו כשחקן במועדון הפועל חיפה, ולאחר מכן, בקבוצת הפועל כפר סבא. שימש כעוזר מאמן ומאמן נבחרת ישראל.

שפר אשר נחשב כגדול מאמני הכדורגל בישראל, היה המאמן ה-12 של נבחרת ישראל, משנת 1968 ועד 1970, והיה המאמן הלאומי בקדנציה נוספת, בשנים 1978-1980. בהדרכתו הצליחה נבחרת ישראל להעפיל בפעם היחידה בתולדותיה ל’טורניר הגמר של גביע העולם בכדורגל’, במסגרת מונדיאל 1970, שנערך במקסיקו. אף על פי שנבחרת ישראל לא העפילה לשלב רבע הגמר, נחשב הטורניר הצלחה מבחינתה לאחר שסיימה בתיקו עם שבדיה, ועם איטליה, שסיימה את הטורניר במקום השני לאחר שנוצחה במשחק הגמר.

הישג נוסף של נבחרת ישראל בהדרכת שפר, היה הופעתה בטורניר הכדורגל של אולימפיאדת מקסיקו בשנת 1968. הנבחרת, הצליחה להעפיל לשלב רבע הגמר, שם התמודדה מול נבחרתה החזקה של בולגריה. המשחק לא הוכרע גם לאחר הארכה, ובהטלת מטבע, שנערכה זכתה בולגריה, והעפילה לשלב חצי הגמר.

שפר, החליף את מילובן צ’יריץ’, בתפקיד מאמן הנבחרת הישראלית. משחקה הראשון של ישראל בהדרכתו היה באצטדיון בלומפילד, בספטמבר 1968, כנגד נבחרת צפון אירלנד (המשחק נסתיים בניצחון האורחים 3:2). משחקו האחרון עם הנבחרת בקדנציה הראשונה שלו כמאמנה היה המשחק מול איטליה במסגרת גביע העולם ב-1970 (המשחק נסתיים בתיקו 0:0).

לאחר הטורניר הוא הוחלף על ידי המאמן אדמונד שמילוביץ’. בסך הכול, הדריך את הנבחרת ב-24 משחקים בין-ארציים.

עמנואל שפר מאמן נבחרת ישראל

שפר היה ידוע בדרישתו למשמעת קפדנית מצד חניכיו, וכן על נושא הכושר הגופני, דבר אשר הביא לא פעם להתמרמרות מצד השחקנים והיה אחת מהסיבות לסיום תפקידו כמאמן הנבחרת למרות ההישגים, שהיו חסרי תקדים בכדורגל הישראלי.

כמו כן, הוא דרש משחקניו רמה גבוהה של כושר גופני. לשם כך מינה את סא”ל עמוס בר חמא, קצין הכושר הקרבי של צה”ל, כמאמן מיוחד לכושר גופני, דבר אשר היווה חידוש בכדורגל הישראלי באותה עת.

שפר היה הראשון בארץ, שערך האימונים עם שעון עצר, מדידת יכולת ההתאוששות השחקנים וכוח מתפרץ. שפר, אף דרש כי לקראת הגביע העולמי, יערכו השחקנים שנה שלמה מחנות אימונים.

את האימונים ערכו במכון וינגייט ובשפיים. המאמן שפר הבין, כי עליו לקחת את השחקנים למקומות הגבוהים בעולם כדי שאלו יתרגלו לנשום אוויר דליל, כדי שבזמן האמת יוכלו לתפקד ב’מונדיאל 1970’. תחילה נסעו לקלן אשר בגרמניה, לאחר מכן, לאדיס אבבה באתיופיה בגובה של 2,600 מטר, המשיכו לאלאמוסה במדינת קולורדו בארצות הברית בגובה של 2,500 מטרים, ובטולוקה שבמקסיקו.

כמו כן, עברו השחקנים בדרך את; סטוקהולם, מנשנגלדבך, סידני, הונג קונג, ניו יורק’ ודנבר, ושיחקו משחקים רבים, רובם לא רשמיים. שפר, היה נוהג לבדוק את דופק השחקנים ומדרג אותם, כאשר שיאן הכושר היה מרדכי שפיגלר, עם 39 פעימות לדקה שהקדים רק את יוחנן וולך, עם 42 פעימות לדקה. כמו כן, הייתה הקפדה מסיבית על תזונה, והמאמן שפר, אשר הביא משקל אדם לכל מקום אשר הלך, היה בודק מדי כמה ימים את משקלם של השחקנים.

הסיבה לשחררו הייתה כנראה, שמלבד מהישגי הנבחרת באולימפיאדה, במשחקי קדם הגביע העולמי, ובטורניר הגביע העולמי עצמו, בשאר משחקי הנבחרת, היא השיגה תוצאות ירודות, והרבתה לספוג שערים.

בהקשר זה, סיפר שפר למקורביו, כי הכדורגל, השתנה עד היסוד, ו”השחקן נהיה יותר מפונק, וכבר לא מוכן לעבוד כל כך קשה”. אותה נבחרת ייחודית שעמדה לרשותו ב-1970, שהיו מוכנים לערוך שלושה אימונים ביום בכל מזג אוויר, וערכה את מחנה האימונים שלה קרוב לשנה במקביל למשחקי הליגה, כדי לייצג את המדינה בכבוד, היא לא הנבחרת שעומדת לרשותו היום, וכך לא ניתן להגיע ל’גביע העולמי’.

שפר, היה ידוע בקשריו הטובים עם מאמנים אירופאים ובמיוחד היה מקורב ל-הנס וייסווילר, מאמנה של קבוצת הפאר הגרמנית בורוסיה מנשנגלדבך. קשרים אלו, התברר, סייעו גם למעבר כדורגלן הנבחרת, שמואל רוזנטל, לקבוצה הגרמנית.

בשנת 2010, זכה עמנואל שפר, לתואר “יקיר העיר רמת השרון”, בה מתגורר למעלה מ-30 שנה. המידע אודות עמנואל שפר, הובא מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן