נזיקין - פסקי דין

אוהדת מכבי חיפה, נפצעה בתום משחק, ביהמ”ש המחוזי, קבע: המשטרה לא אחראית

0
0

ביהמ”ש המחוזי בעיר חיפה; בהתחשב בעובדה, כי האוהדת רבקה כדורי, נפגעה כתוצאה מהתפרעויות שהתחדשו מספר דקות לאחר שכוחות המשטרה,עזבו את המקום, לא ניתן להטיל על המשטרה את האחריות לנזק ◄ האוהדת רבקה כדורי, טענה, כי מטרת הערעור היא לקעקע פסק דין שהמדינה אינה רוצה בקיומו, למרות שבנסיבות המקרה רשלנותה זועקת.
אוהדת מכבי חיפה, נפצעה בתום משחק, ביהמ
אוהדת מכבי חיפה, נפצעה בתום משחק, ביהמ”ש המחוזי, קבע: המשטרה לא אחראית

בית המשפט המחוזי בעיר חיפה, קיבל את ערעור משטרת ישראל על חיובה בפיצוי אוהדת מכבי חיפה, שנפגעה לאחר שהושלכה עליה אבן בסיום משחק מול בית”ר ירושלים, וקבע, כי המשטרה, נערכה כראוי למשחק ופעלה בסבירות. רבקה כדורי, אוהדת קבוצת הכדורגל מכבי חיפה, נפגעה מאבן שהושלכה לעברה לאחר שהסתיים משחק של מכבי חיפה נגד בית”ר ירושלים, בעת שהמתינה בתחנת האוטובוס הסמוכה לאצטדיון מכבי חיפה, בו נערך המשחק.

תביעה שהגישה האוהדת נגד מועדון הכדורגל של מכבי חיפה, קשר ספורט, עיריית חיפה החברה לאומנות תרבות, ו-ספורט חיפה (אתו”ס), ו-משטרת ישראל, נדחתה ברובה, ולמעשה, התקבלה רק התביעה כנגד המשטרה, אשר חויבה לפצות את האוהדת ב-113,000 ש”ח.

בערעור שהגישה המדינה בשם המשטרה אל ביהמ”ש המחוזי בעיר חיפה, ביקשה לבטל את פסק הדין או לחילופין להטיל את האחריות על מכבי חיפה וקשר ספורט.

המדינה, טענה, כי הטלת האחריות על המשטרה בגין האירוע מרחיבה באופן מרחיק לכת את אחריותה בנזיקין, עד כדי הפיכתה למוחלטת, וזאת במיוחד לאור העובדה שהיה זה אירוע פתאומי ובלתי צפוי, ולאור היקפם המוגבל של משאבי המשטרה.

המדינה, הוסיפה, כי המשטרה פרסה בשטח 254 שוטרים, ו-160 מאבטחים אשר מטרתם הייתה למנוע את העימותים במהלך המשחק ובתחומי המגרש, והכוחות נשארו בשטח עד השעה 23:00 למרות שהמשחק אמור היה להסתיים בשעה 22:20.

לפיכך, טענה, כי המשטרה, נהגה באופן סביר ולא נפל פגם בפעולותיה.

האוהדת רבקה כדורי, טענה, כי מטרת הערעור היא לקעקע פסק דין שהמדינה אינה רוצה בקיומו, למרות שבנסיבות המקרה רשלנותה זועקת.

כן, טענה, כדורי, כי השוטרים, עזבו את סביבת המגרש דקות ספורות לאחר סיום המשחק, שהוגדר כ”רגיש ובעל פוטנציאל לאירועי אלימות”, וכי מחדלה של המשטרה, היה בהתנהלותה בסיום המשחק, באי הפרדת האוהדים, ובאי פיזורם באופן שקט.

מכבי חיפה, ו-קשר ספורט, טענו בין היתר, כי האירוע התרחש לאחר סיום המשחק ומחוץ לכותלי האצטדיון, ועל כן, אינן אחראיות לו.

כב’ השופט עודד גרשון, קיבל את הערעור, וקבע, כי המשטרה לא התרשלה. נקבע, כי המשחק אכן הוגדר כרגיש ובעל רמת סיכון גבוהה, ולפיכך, המשטרה, נערכה בכוחות גדולים ומתוגברים, שנותרו בסביבה גם כחצי שעה לאחר שהמשחק אמור היה להסתיים, ובהתחשב בעובדה, כי האוהדת רבקה כדורי, נפגעה כתוצאה מהתפרעויות שהתחדשו מספר דקות לאחר שהכוחות המשטרה, עזבו את המקום, לא ניתן להטיל על המשטרה את האחריות לנזק.

נפסק, כי הקביעה לפיה היה על השוטרים לשהות באזור תחנת האוטובוס בה שהתה האוהדת לזמן נוסף, אינה עומדת ב’מבחן הסבירות’ או המציאות שבה פועלת המשטרה ולנוכח משאביה המוגבלים.

עוד, נקבע, כי הטלת חובת זהירות, במקרה זה על המשטרה, אכן, יהא בה, כטענת המדינה, משום הטלת אחריות מוחלטת על המשטרה בגין כל פגיעה באזרח, דבר שאינו מתיישב עם המציאות, שכן לא ניתן להפקיד שוטר על כל אזרח מחשש שמא אזרח אחר יפגע בו.

● ב”כ המערערת;: עו”ד איתן צור.
● ב”כ המשיבות; עו”ד ירון בן-ארי, עו”ד דני לנדס.

אל פסק הדין בעניין מדינת ישראל נגד רבקה כדורי ואח’.

_______

• הידיעה הובאה באדיבות אתר המשפט הישראלי פסקדין.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן