גינון

משתלות חישתיל, פיתחו: עץ בזיל, בטכנולוגית הרכבה ייחודית

0
0

תבלין הבזיל, מעתה גם על עץ… הוא מצטיין בחוזק ועמידות למחלות, ולכן לא נזקק לחומרי הדברה. עלי עץ הבזיל של ’חישתיל’ הם ארומטיים וטעימים במיוחד, ויכולים לעשיר כל סלט, מרק ותבשיל.
משתלות חישתיל, פיתחו: עץ בזיל, בטכנולוגית הרכבה ייחודית
משתלות חישתיל, פיתחו: עץ בזיל, בטכנולוגית הרכבה ייחודית

עץ הבזיל הוא פיתוח חדש של משתלות חישתיל, מגדלי ויצואני צמחי הנוי והחקלאות הגדולים בישראל. עץ הבזיל, יוצר בטכנולוגיה ייחודית של הרכבת צמח הבזיליקום על גבי כנה – מערכת שורשים חזקה של צמח אחר. התוצאה היא צמח חזק, בעל טעם ייחודי, וכושר התחדשות משופר אחרי קטיף העלים. הודות לעמידותו הגבוהה למחלות ופגעי אקלים הוא אינו נזקק לשימוש בחומרי הדברה, כך שמי שמגדל אותו יכול ליהנות מתבלין זמין, נקי ובריא.

עלי עץ הבזיל של ’חישתיל’ הם ארומטיים וטעימים במיוחד ויכולים לעשיר כל סלט, מרק, ותבשיל.

בקיץ, העץ מתקשט בפרחים לבנים יפים. מומלץ לגדל את הבזיל בונסאי עם חשיפה לשמש, אך גם חדר מואר בטמפרטורה של מעל 6 מעלות, יתאים לכך. בערבים קרים ובתקופת החורף, כדאי להכניס אותו פנימה לתוך הבית או חלל מחומם אחר.

חישתיל, החלה לייצא את עץ הבזיל לשוק חובבי הגינון, בארצות; גרמניה, צרפת, בריטניה, ומדינות נוספות. תחום ’חקלאות ההובי’ מפותח מאוד במדינות אירופה, והמגדלים החובבים מחפשים צמחים מעניינים מבחינת המראה, והשימוש הקולינרי שלהם, בד בבד עם צמצום עד ביטול מוחלט של השימוש ב’חומרי הדברה’.

עץ הבזיל, יכול להמשיך לצמוח במשך מספר שנים ולהוציא עלים במשך כל עונות השנה. כיסוח העלים אינו מזיק לעץ, לעומת שיחי בזיל, אשר עלולים להיפגע מקטיף יתר. המלצת חישתיל, היא לקצוץ את העלים מדי פעם – אך לא יותר משליש מהנוף בכל פעם. עץ הבזיל, מתאים לגידול בחממת נוי או בשטח חיצוני בהתאם לעונה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן