דיני עסקים

התחנה המרכזית החדשה בתל אביב: בעלי העסקים, הגישו תביעה של כ- 150 מיליון ₪

0
0

תביעת החוב נגד התחנה המרכזית החדשה בתל אביב, והחברה לניהול התחנה כיכר לוינסקי בע”מ ◄ עו”ד צבי שוב, המייצג את התובעים; “התמח”ת, מוליכה שולל את התובעים, עושקת את קניינם, ופועלת בדרכי מרמה וכחש מעת שקיבלה לידיה את הפרויקט”.
התחנה המרכזית החדשה בתל אביב: בעלי העסקים, הגישו תביעה של כ- 150 מיליון ₪
התחנה המרכזית החדשה בתל אביב: בעלי העסקים, הגישו תביעה של כ- 150 מיליון ₪

תביעת חוב בהיקף של כ- 150 מיליון שקל נגד חברת ’התחנה המרכזית החדשה תל אביב’ (המכונה בקיצור; תמח”ת, וידועה גם בכינוי קניון תל אביב), ונגד החברה לניהול התחנה המרכזית החדשה בתל אביב, הוגשה הבוקר (שני), על ידי ארגון בעלי עסקים בתחנה המרכזית בת”א (בת”ם), בדרישה לפצות אותם, לאחר שרכשו חנויות במתחם לפני למעלה מ- 40 שנה, ועד לימים אלו, טרם קיבלו חזקה בחנויות, ולטענתם חנויות אלו סגורות בשל מעשיהן ומחדליהן של הנתבעות.

תביעת החוב, הוגשה לנאמנים; רו”ח חיים קמיל, ורו”ח עליזה שרון, אשר מונו ע”י בית המשפט במסגרת הליך הפירוק ובעקבות החלטת בית המשפט המחוזי במחוז מרכז, מינואר השנה, במסגרתה ניתן צו הקפאת הליכים לנתבעות ומונו להן נאמנים.

161 התובעים (הם או מורישיהם), רכשו בשנות ה-60 המאוחרות, שטחי מסחר ב’פרויקט התחנה המרכזית בתל אביב’ מאת החברה שיזמה את הפרויקט; חברת ’כיכר לוינסקי בע”מ’.

התובעים, כחלק מקבוצה של כ- 700 בעלי החנויות, רכשו את החנויות במיטב כספם בסכום כולל של למעלה מ- 130 מיליון דולר. במהלך שנות ה- 70, נקלעה חב’ ’כיכר לוינסקי בע”מ’ לתוך קשיים כלכליים, ומונו לה מפרקים.

התמח”ת, רכשה את הפרויקט, תוך התחייבות להשלים את בניית החנויות עבור הרוכשים, ומסירתן כשהן מהוות חלק מאזור מסחרי כשיר להפעלה מסחרית.

עד לימים אלו עומדות חנויות הרוכשים בלתי גמורות, רובן באגפים שוממים סגורים ומסוגרים של הפרויקט, ללא כל גישה סבירה אליהם.

כמו כן, עד לימים אלו טרם עמדה התמח”ת בהתחייבותה החוזית לרשום החנויות על שם הרוכשים בלשכת רישום המקרקעין, ולמעלה מכך טרם השלימה רישום הזכויות בפרויקט על שמה היא.

בכתב התביעה נכתב: תכנית בניין העיר התקפה, התירה בנייה של 40,000 מ”ר בייעוד מסחרי, אך התמח”ת, בסדרת מהלכים, להם נתנו יד גם עיריית תל אביב – יפו, וועדות התכנון, בנתה ושווקה למעלה מ- 35,000 מ”ר של שטח מסחרי נוסף תוך חריגה מתכנית וההיתר שניתן, תוך שהיא הופכת שטחים שהיו מיועדים לרציפי תחבורה ציבורית חניונים ושטחי ציבור לשטחים מסחריים, פעולות אלו, הביאו לפגיעה קשה בקניינם של התובעים ורוכשי חנויות אחרים. בסופו של דבר בפרויקט שאמור היה להכיל כ- 750 בתי עסק, נבנו ושווקו למעלה מ- 1000 בתי עסק.

התחנה המרכזית החדשה של תל אביב (התמח”ת), בסדרת פעולות, הסיטה את תנועת הנוסעים שהיו אמורים לעבור בסמוך לחנויות התובעים, לחלקים בפרויקט ששווקו ונבנו על ידה, הכל בניגוד להתחייבויות ולמצגים שהוצגו בפני הרוכשים, תוך שהיא חוסמת מעברים ומבטלת גרמי מדרגות, דרגנועים וכניסות לתחנה המרכזית החדשה, ומותירה את קניינם של התובעים בחלקים שוממים של הפרויקט אליהם אין כל גישה או תנועת נוסעים.

לדברי עו”ד צבי שוב, המייצג את התובעים; “התמח”ת, מוליכה שולל את התובעים, עושקת את קניינם ופועלת בדרכי מרמה וכחש מעת שקיבלה לידיה את הפרויקט. בשל מעשיהן ומחדליהן של התמח”ת, וחברת הניהול נגרם לקניינם של התובעים הפסד ונזק כבד, והם זכאים להטבתו הן בשל ירידת שווי הנכס והן בשל הפסד דמי שימוש שהיו ראויים להתקבל במהלך כל השנים”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן