דיני עסקים צרכנות

אינסטלטור הורשע בפרסום מטעה קיבל מאסר על תנאי וקנס

בית המשפט, ציין, כי טוב עושה התביעה הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן בכך שהיא אוסרת מלחמה על כאלה המתחזים למומחים שגופים ממלכתיים בדקו אותם ואישרו אותם ◄ עוד ציין, כב' השופט שמאי בקר מבית המשפט השלום בעיר תל אביב, כי הוא מטיל על הנאשם עונש של מאסר על תנאי, לבל יחזור על מעשיו.
0
0
שופט שמאי בקר, בית המשפט השלום בתל אביב | רקע: אינסטלטור | עיבוד: שולי סונגו ©
שופט שמאי בקר, בית המשפט השלום בתל אביב | רקע: אינסטלטור, הדמייה | עיבוד: שולי סונגו ©

עונשים של מאסר על תנאי וקנס כספי נגזרו שלשום (שלישי, (שלישי, א’ בטבת התשע”ח) בבית משפט השלום בעיר תל אביב, על בנימין שאול “אינסטלטור” שפרסם את עצמו בשמות שונים ופיקטיביים והציג מצג שווא על פיו נבדק על ידי המועצה הישראלית לצרכנות, הורשע בפרסום מטעה ונגזרו עליו עונשים של מאסר על תנאי וקנס.

 ■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

כבוד השופט שמאי בקר מבית המשפט השלום בעיר תל אביב, תיאר את המעשה הפלילי ואת ההטעיה וציין, כי; “ולא טוב הדבר בעיני בית המשפט, עניין פלילי הוא ללא ספק”.

הרשות להגנת הצרכן, הגישה כתב אישום כנגד אינסטלטור, בגין ‘פרסום מטעה’ שביצע באמצעות חלוקת מגנטים, בו פורסמו ארבעה בעלי מקצוע שונים, בתחומים שונים ובעלי מספרי טלפון שונים, שמאחורי כולם עמד האינסטלטור בעצמו.

סמנכלית אסדרה מינהל ואירגון של ‘הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן’ הגב’ ענת בן עזרא דוקן, מסרה, כי בראש הפרסום גם הוצג ‘מצג מטעה’ כי האמור ב”בעלי מקצוע שנבדקו על ידי המועצה לצרכנות” מבלי שהדבר היה נכון.

כן הואשם האינסטלטור בכך שלא התייצב בפני חוקרי הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן.

כבוד השופט שמאי בקר מבית משפט השלום בתל-אביב גזר על הנאשם בנימין שאול, עונש של חודשיים מאסר על תנאי לשנתיים, התחייבות וקנס כספי. כבוד השופט בקר, ציין, עוד, כי הקל בעונשו של הנאשם שאול, בין היתר הואיל ומדובר באדם קשה יום.

בית המשפט, ציין שטוב עושה התביעה בכך שהיא אוסרת מלחמה על כאלה המתחזים למומחים שגופים ממלכתיים בדקו אותם ואישרו אותם. עוד ציין בית המשפט בראשותו של כבוד השופט שמאי בקר, כי הוא מטיל על הנאשם עונש של מאסר על תנאי, לבל יחזור על מעשיו.

עוד קבע בית המשפט, ציין, גם כי נקבע, בהסכמה, שטווח הענישה בעבירות כאלה של ‘הטעיה’ בפרט מהותי בעסקה, הינו ממאסר על תנאי ועד ל-4 חודשי מאסר בפועל.

◄ אל פסק דין אינסטלטור 21-12-17

0
0



אודות הכותב

עורך דין אלירן נעים

הכותב, הינו עורך דין. בעל משרד אלירן נעים – משרד עורכי דין. בעל תואר ראשון במשפטים ומחזיק ברישיון עריכת דין בישראל.
עורך דין אלירן נעים, משמש בין היתר גם כיועץ משפטי של אתר האינטרנט כאן ישראל (כאן נעים). המשרד בבעלותו עוסק בתחומי המשפט האזרחי על כל נושאיו בדגש על תחומי המשפט המודרנים כמו; דיני אינטרנט, קניין רוחני, לשון הרע, ועוד. המשרד משרת מגוון לקוחות פרטיים ומהסקטור העסקי | להתקשרות; 050-7415351 | ‏‎@elirannaimlaw‎‏ | elirannaim@gmail.com.

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן