זוכי פרס ישראל

יעקב אחימאיר, חתן פרס ישראל לתקשורת, לשנת 2012, תשע”ב

0
0

העיתונאי הבכיר, ואיש טלוויזיה ורדיו וחתן פרס ישראל בתקשורת לשנת ה’תשע”ב (2012), קבעה, כי ועדת פרס ישראל; “יעקב אחימאיר, מעמודי התווך של השידור הציבורי מזה כחמישה עשורים. נמנה עם מייסדי הטלוויזיה בישראל. עיתונאי במובן הקלאסי. עשה שורה של תפקידים: כתב, עורך, מגיש, שליח בחו”ל, פרשן, פובליציסט ודוקומנטר” ◄ מנכ”ל רשות השידור, שיבח יושרו העיתונאי את הישגיו ומעבר לכל שמירתו על אתיקה עיתונאית וערכי האדם.
יעקב אחימאיר, חתן פרס ישראל לתקשורת, לשנת 2012, תשע
יעקב אחימאיר, חתן פרס ישראל לתקשורת, לשנת 2012, תשע”ב

שר החינוך, גדעון סער, הודיע היום (ראשון), כי אימץ את המלצת וועדת פרס ישראל בראשותו של פרופ’ איתן גלבוע להעניק את פרס ישראל בתחום התקשורת – תשע”ב, לעיתונאי ומגיש הטלוויזיה הישראלית מר יעקב אחימאיר.

ועדת פרס ישראל בראשותו של פרופ’ איתן גלבוע שבין חבריה; אורי אליצור, איילה חסון, ו-שמעון שיפר, נימקה את החלטה; “יעקב אחימאיר, מעמודי התווך של השידור הציבורי מזה כחמישה עשורים. נמנה עם מייסדי הטלוויזיה בישראל. עיתונאי במובן הקלאסי. עשה שורה של תפקידים: כתב, עורך, מגיש, שליח בחו”ל, פרשן, פובליציסט ודוקומנטר.

אחימאיר, הקפיד בעבודתו על הפרדה מוחלטת בין דעות ועובדות. סגנונו העיתונאי נטול פניות, אמין, מעמיק ורחב אופקים. סגנון זה, שימש השראה ומופת לדורות של עיתונאים”.

מנכ”ל רשות השידור, מר יוני בן-מנחם, בירך היום את העיתונאי והמגיש יעקב אחימאיר על זכייתו בפרס ישראל. המנכ”ל, שוחח בטלפון עם מר אחימאיר, ואמר לו, כי בעבודתו העיתונאית רבת השנים הביא כבוד רב לרשות השידור בפרט ולשידור הציבורי בכלל.

מנכ”ל הרשות, מר בן-מנחם, ציין לשבח את עבודתו המקצועית של אחימאיר, את יושרו העיתונאי, את הישגיו העיתונאיים, ומעבר לכל את העובדה ששמר במשך כל השנים על אתיקה עיתונאית, ועל ערכי האדם.

◄ העיתונאי יעקב אחימאיר

יעקב (שלמה) אחימאיר (נולד בשנת 1938) הוא עיתונאי ישראלי בכיר, איש טלוויזיה ורדיו וחתן פרס ישראל בתקשורת לשנת ה’תשע”ב (2012).

יעקב אחימאיר, נולד ברמת גן בשנת 1938. בנו של איש הזרם הימני בתנועה הרוויזיוניסטית אבא אחימאיר, מנאשמי משפט רצח ארלוזורוב שזוכו.

הוא נקרא על שמו של לוחם האצ”ל יעקב רז, שנפטר לאחר שזיהם במתכוון את פצעיו כדי לא ליפול בידי חוקרי הבולשת הבריטית. את יעקב רז, כינה המשורר אורי צבי גרינברג ’חייל בר כבוד’. שמו הפרטי השני, שלמה, נקרא על שם שלמה בן-יוסף, הרוג-המלכות הראשון, בתקופת המנדט הבריטי.

אחימאיר, גדל בירושלים. סיים את לימודיו בגימנסיה “דביר”. למד היסטוריה כללית ומדע המדינה באוניברסיטה העברית.

את דרכו בעיתונות החל ככתב “חרות לנוער”. בשנות השישים שהה בלונדון, שם שימש כשדר ב’שידור העברי’ של ה’בי בי סי’, שידור יומי קצר בשפה העברית של שרות השידור הבריטי – הבי בי סי, ששודר לישראל בגלים קצרים.

מראשית שנות השבעים, יעקב אחימאיר הוא שדר ב’קול ישראל’ וב’ערוץ הראשון’. שימש ככתב מדיני וכתב בוושינגטון.

יעקב אחימאיר, מגיש תוכנית הטלוויזיה רואים עולם

בעשרות שנות עבודתו, סיקר יעקב אחימאיר חלק ניכר מן האירועים המדיניים בישראל. בין היתר, היה ליד כבש המטוס שהביא לארץ את נשיא מצרים אנואר סאדאת ב-19 בנובמבר 1977.

אחימאיר היה בין הכתבים שסיקרו את ההתנתקות מגוש קטיף באוגוסט 2005.

במהלך שנות ה-90, הנחה אחימאיר מספר תוכניות אקטואליה, ביניהן “פוליטיקה”, ו”פופוליטיקה”.

כיום, עורך ומגיש אחימאיר את התוכנית רואים עולם, בערוץ 1, ולעתים את התוכנית “הבוקר הזה” ב’קול ישראל’. כמו כן, הוא נמנה בין מגישי התוכנית “יש עם מי לדבר” בתחנת הרדיו ’גלי צה”ל’, עד אשר הופסק שידורה. אחימאיר, פרסם מאמרים במדור “דעות” בעיתון מעריב, וכיום הוא מפרסם בעיתון “ישראל היום”.

אחימאיר, זכה בשורה של פרסים על עבודתו העיתונאית;

• חתן פרס סוקולוב לעיתונות האלקטרונית לשנת 2005, על “מפעל חיים ועבודתו היסודית והאחראית בסיקור מכלול נושאים בחברה הישראלית ובעולם”.

• חתן הפרס לביקורת התקשורת מטעם האגודה לזכות הציבור לדעת.

• פרס כנס העיתונות באילת, על מפעל חיים בשנת 2010.

• פרס-סמולר, מטעם ארגון הג’וינט, על סיקור נושאים יהודיים ב”רואים עולם”.

• פרס ישראל בתקשורת לשנת ה’תשע”ב (2012).

אחימאיר הוא עמית-בכיר במרכז לתקשורת בינלאומית באוניברסיטת בר-אילן.

אחיו הוא חבר הכנסת לשעבר יוסף אחימאיר. אחותו היא זאבה זבידוב.

המידע אודות העיתונאי יעקב אחימאיר, חתן פרס ישראל לתקשורת, הובא מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן