ימים טעימים

השף שאול בן אדרת, שליח ’ערוץ האוכל’ בישל היום בשידור חי בטלוויזיה הטורקית

0
0

השף שאול בן אדרת (“התרנגול הכחול”, ערוץ האוכל), טס לתורכיה כאורח של השף איופ קמאל סבינק וערוץ ’TurkMax’, כחלק מיוזמה תורכית ישראלית לקרוב תרבותי בין המדינות ◄ השף הישראלי בן אדרת; “אוכל טוב, מגשר בין תרבויות ומפשר אחרי כעסים וברמה האישית.
השף שאול בן אדרת, שליח ’ערוץ האוכל’ בישל היום בשידור חי בטלוויזיה הטורקית
השף שאול בן אדרת, שליח ’ערוץ האוכל’ בישל היום בשידור חי בטלוויזיה הטורקית

הטרקים שונאים אותנו? אבל על האוכל שלנו הם “מתים”, הינה היום נרשם תקדים טלוויזיוני: שף מסעדת “התרנגול הכחול”, ו”קימל”, ואחד מכוכבי ערוץ האוכל, שאול בן אדרת, טס אמש (רביעי) ל-24 שעות לאיסטנבול, תורכיה, ובישל שם היום (ה’) מספר מנות, בשידור חי בטלוויזיה התורכית.

מדובר ביוזמה תורכית ישראלית לה שותפות חברת ’ענני תקשורת’, מפעילת ’ערוץ האוכל’ הישראלי, המשודר בכבלים ובלווין ולערוץ TurkMax של רשת DigiTurk הלווינית, אחד מערוצי הלייף סטייל המובילים בטלוויזיה הטורקית. השף בן אדרת, ישתתף בתכנית Her Sey Tadinda.

השף בן אדרת, אמר טרם צאתו, כי: “יצא לי כבר לבשל בהרבה מדינות, ואני לא חושש לבשל גם בתורכיה, למרות המתח המדיני, מאחר וזה ידוע ששפים מסתדרים ביניהם במטבח, למרות שיש שם סכינים. מה שיפה במטבח הוא שאפילו לא צריך לדבר או להבין איש את שפתו של רעהו.

לדברי השף הישראלי בן אדרת; “אוכל טוב, מגשר בין תרבויות ומפשר אחרי כעסים וברמה האישית, החלום שלי הוא לבשל לראש הממשלה הטורקית רג’פ טאיפ ארדואן”.

לנסיעתו של בן אדרת, נלווה מנכ”ל ערוצי הלייף סטייל של “ענני תקשורת”, מר שרון למברגר; “אוכל ותרבות הם מסוג הדברים שמגשרים גם כשיש מתח פוליטי בין מדינות, והרגשנו שאנחנו יכולים לתרום ולפעול לקרוב בין העמים למרות המתח שנוצר בשנה החולפת”.

בינתיים, בן אדרת ולמברגר, נפגשו עם השף איופ קמאל סבינק (Eyüp Kemal Sevinc), ועם חברים מצוות ההנהלה של DigiTurk על מנת לדון בפרוייקט הנוכחי ובמיזמים עתידיים. השף איופ קמאל סבינק, יליד איסטנבול, משמש כשף הראשי של מלון המריוט אסיה איסטנבול.

השף קמאל סבינק, מכהן כחבר באיגוד השפים האירופאי וקונפדרציית השפים העולמית. באמתחתו 80 פרסים מתחרויות בישול יוקרתיות בהן לקח חלק.

השף בן אדרת, סייר במהלך ביקורו בטורקיה בקדיקו בזאר, השוק הגדול ביותר באיסטנבול, יחד עם השף איופ קמאל סבינק, והתארח באקדמיה הקולינרית של השף. זמן קצר לאחר שידורה של התכנית, היום בשעה 11:30, ישובו למברגר, והשף בן אדרת לארץ ישראל.

◄ מי זה שאול בן-אדרת

שאול בן-אדרת (נולד ב-1964), בעיר פתח תקוה, וגדל בעיר תל אביב. רכש את אהבתו למטבח מאמו וסבתו שהגיע מעיראק, וקיבל חיזוק מהצד היווני של אביו. הוא למד בתיכון “ליידי דייויס” במגמת מכניקה, ושירת בצבא כטכנאי מטוסים. לאחר שחרורו מהצבא פתח את המועדון-מסעדה-בר “צצה” בעיר רמת השרון, שפעלה כ-6 שנים. במקביל ל”צצה” פתח אדרת, במתחם הבורסה של רמת גן את “קפה סול”, בית קפה איטלקי חלבי, אותו ניהל כשנתיים.

בשנת 1991, פתח את מסעדת “קימל” – מסעדת מעדנים כפרית ששוכנת מול כלבו שלום בעיר תל אביב, שמגישה מטבח צרפתי כפרי.

במרץ 2010, נפתחה “קימל בגלבוע” – ביסטרו כפרי עם נוף המשקיף אל עמק יזרעאל.

בינואר 2011, פתח את מסעדת “התרנגול הכחול” – מטבח עונתי עם בר גדול, בקניון G שבלב מתחם צמרת.

השף בן-אדרת, השתתף בתוכנית “קרב סכינים” המשודרת בערוץ 10, שם העפיל לגמר, ועונה אחר-כך, היה שופט בתוכנית. כמו כן, הוא השתתף בתוכנית “השף הבריא” בהנחיית תיקי דיין בערוץ 10.

נכון לנובמבר 2011, מנחה את סדרת התוכניות “מפגש השף” שמשודרת בערוץ 10, ובערוץ האוכל. במסגרת התוכנית צולמו כ- 40 פרקים בהם בן-אדרת מטייל בישראל ומבקר במסעדות, במפעלי מזון שונים, ויצרני אוכל מיוחדים.

תוכניתו האישית משודרת ’בערוץ האוכל’ ונקראת; “מתכון לחופשה”, בה הוא מבקר במקומות שונים בעולם ומעביר מהם טעמים ומתכון לחופשה המושלמת באותו האזור. בן-אדרת, משתתף בתוכנית נוספת הנקראת “קולינריה מקומית” על ערים בארץ כפתח תקווה, רמלה, חבל מודיעין, ואזור הגלבוע.

בן-אדרת, משתתף בעונה השנייה של התוכנית “ארוחת שבת” בהגשת קובי אריאלי.

במסגרת עבודתו כשף, נסע לייצג את ישראל דרך משרד החוץ לארצות ברזיל, אורוגוואי, יפן, שם ערך אירועי אוכל גדולים, פסטיבלי אוכל ישראלים, ארוחות גאלה, ואירועי צדקה והדגמות.

השף בן-אדרת, מעביר סדנאות בישול, ייעוץ קולינרי, כותב טור על אוכל בעיתון גלובס, ומקיים אירועי קייטרינג עם חברת קימל אירועים.

שאול בן-אדרת, נשוי לאורית, שעובדת עמו במסעדות, יש להם ארבעה ילדים והם מתגוררים בתל אביב. המידע על השף שאול בן-אדרת, הובא מתוך ויקיפדיה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן