ימים טעימים

“חדרוכל: סיפורים – מתכונים – קיבוץ”, ספר חדש של שני עיתונאים, בקרוב

0
0

על כל פנים מי שסקרן לדעת איך קצת חריף ב”פלפלים הממולאים” כמעט פילג קיבוץ שלם? ואיך חסרונה של “פשטידת ימי שישי” המיתולוגית בשבוע אחד, גרם לכל חברי משק להתעורר לעבודה בשבת? וגם, האופה-העיתונאי שחילק החלות המתוקות בנייר עיתון, וקציצות הבשר, של חדר האוכל עם המרכיב הסודי שעובר מדור לדור – ימתין עוד קצת, וישביע גם את סקרנותו בספר “חדרוכל: סיפורים – מתכונים – קיבוץ”.

“חדרוכל: סיפורים – מתכונים – קיבוץ”, ספר חדש של שני עיתונאים, בקרוב

בימים אלה, מבשלים ומשלימים שני עיתונאים אסי חיים ועמיתו עופר ורדי, את יציאתו לאור של ספר חדש; ’חדרוכל: סיפורים – מתכונים – קיבוץ’, על מנות אוכל, וכן מתכונים מיתולוגיים ברחבי הקיבוצים.

בתוך כמה חודשים, ייצא אל אוויר העולם או ליתר דיוק בכל בעל מטבח המכבד את עצמו הספר; “חדרוכל: סיפורים – מתכונים – קיבוץ”, הנחשב פרויקט מסע בו מלקטים שני הכותבים, מתכונים ומנות “מיתולוגיות” בקיבוצים בהם הם מבקרים ופוגשים את המבשלים.

“עקשנים שכמונו, משוכנעים שגם חברות המשק, וחבריו יודעים לבשל ולאפות, יצאנו לקיבוצים כדי לאכול” – אומרים החברים; ורדי, ועמיתו חיים, לדובר התנועה הקיבוצית, החבר אביב לשם, שהביא את בשורת יציאתו של ספר המתכונים החדש.

השניים, ממשיכים ומספרים, כי; “גילינו שמסתתרים שם חברים עם מתכונים מעוררי תיאבון, אבל בעיקר מצאנו שנחבאים שם סיפורים שהגיע הזמן לחשוף אותם…”.

על כל פנים, מי שסקרן לדעת איך קצת ’חריף’ ב”פלפלים הממולאים” כמעט פילג קיבוץ שלם? ואיך חסרונה של “פשטידת ימי שישי” המיתולוגית בשבוע אחד, גרם לכל חברי משק, להתעורר לעבודה בשבת? וגם, האופה-העיתונאי שחילק את החלות המתוקות בנייר עיתון, וגם קציצות הבשר, של חדר האוכל עם המרכיב הסודי שעובר מדור לדור. ימתין עוד קצת וישביע גם את סקרנותו בספר “חדרוכל: סיפורים – מתכונים – קיבוץ”.

אסי חיים הוא עיתונאי, צלם ואוהב אוכל פשוט וביתי שנעשה באהבה. עופר ורדי הוא עיתונאי ואיש של אוכל, המוכר כמחבר של רב המכר “גולאש לגולש” – מטעמי המטבח ההונגרי. ולמי שלא יכול להתאפק, עד לצאת הספר החדש, הינה מצאנו מתוך ספרו “גולאש לגולש”, את המתכון הבא;

פלפל ממולא – Töltött Paprika

מצרכים (6 מנות);

12 פלפלים ירוקים-בהירים
1/2 ק”ג בשר בקר טחון
1/2 ק”ג בשר עוף טחון
1 כוס אורז
2 ביצים
1 בצל קצוץ
2 כפות שמן
2 כפות קמח
2 קופסאות קטנות (100 גרם) של רסק עגבניות
3 כפות סוכר
מלח לפי הטעם
1 כפית פפריקה מתוקה
פלפל שחור לפי הטעם
1 ליטר מים

הכנה;

1. חותכים את כיפתם של הפלפלים ומנקים את תוכנם.
2. מכינים את המילוי: מערבבים בקערה את שני סוגי הבשר הטחון, האורז, הביצים והבצל הקצוץ.
3. מתבלים את התערובת במלח, בפפריקה מתוקה ובפלפל שחור לפי הטעם. מערבבים היטב.
4. ממלאים כמחצית מחלל הפלפלים בעיסה כדי שהמילוי לא יגלוש החוצה בעת הבישול.
5. בסיר רחב יוצקים רסק עגבניות. מתבלים במלח ובסוכר. מוסיפים מים ובוחשים.
6. מניחים את הפלפלים הממולאים בנוזל שנוצר כך שיכסה אותם, ומבשלים על אש קטנה מעל משטח מפריד ותחת כיסוי חלקי במשך כ-25 דקות עד שהפלפלים מתרככים.
7. שולים את הפלפלים בעדינות מן הסיר.
8. מכינים רביכה; בתוך סיר נוסף מזהיבים את הקמח בשמן. מסירים את הרביכה מן האש, ומוסיפים תוך כדי ערבוב מתמיד את הנוזל ממוך סיר הפלפלים. משיבים לקלחת את הפלפלים הממולאים. מביאים לרתיחה, ומבשלים עוד כ-5 דקות לקבלת רוטב סמיך.

הצעות שדרוג; ברוטב, אפשר להטביע בעת הכנסת הפלפלים הממולאים גם שניים-שלושה גבעולי סלרי נטולי עלים ושורש, להעשרת הטעם.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן