רשויות מקומיות

ראשי הרשויות המקומיות, גיבשו רשימה ראשונית לדרישות מן הממשלה

0
0

ראש עיריית ראש-העין, מר משה סיני, המכהן כיו”ר ועדות ההדרכה, החוץ והחשיבה האסטרטגית של השלטון המקומי, וחבר הנהלת המרכז, הציג לאחרונה, בפורומים שונים את רשימת הדרישות שהוגשה לפרופ’ מנואל טרכטנברג, יו”ר הוועדה, שהוקמה על ידי הממשלה על רקע המחאה החברתית
ראשי הרשויות המקומיות, גיבשו רשימה ראשונית לדרישות מן הממשלה
ראשי הרשויות המקומיות, גיבשו רשימה ראשונית לדרישות מן הממשלה

לאחרונה, גיבשו, יו”ר המרכז השלטון המקומי, וראשי הרשויות המקומיות את רשימת הדרישות שלהם אל ממשלת ישראל על רקע המחאה החברתית.

ראש עיריית ראש-העין, מר משה סיני, המכהן כיו”ר ועדות ההדרכה, החוץ והחשיבה האסטרטגית של השלטון המקומי, וחבר הנהלת המרכז, הציג לאחרונה, בפורומים שונים את רשימת הדרישות שהוגשה לפרופ’ מנואל טרכטנברג, יו”ר הוועדה, שהוקמה על ידי הממשלה.

להלן, עיקרי הדרישות של ראשי הרשויות;

1. שינוי מדיניות הממשלה בנושא הדיור הציבורי ומצוקת הדיור, בדגש על העברת סמכויות לראשי ערים, ושינוי קריטריונים לקביעת זכאות לדיור ציבורי ולסיוע לשכר דירה, כולל לסטודנטים, חידוש שדרוג-שיקום שכונות ותיקות.

2. הפחתת מיסים ע”י שינוי במדיניות המס.

3. העברת 8 מיליארד שקל לסגירת פערים בחינוך, החל מהגיל הרך.

4. סבסוד מעונות יום.

5. הורדת מחיר המים.

6. הורדת מחירי המזון.

7. חיוב חברות ציבוריות להפריש 10% מהונן למען הקהילה, כדוגמת ארה”ב.

8. ארגון מחדש של תפקוד משרדי הממשלה, כולל הפחתת הבירוקרטיה, ובמקביל חיזוק הוועדות לתכנון ובנייה כדי שיתאפשר קידום מהיר של תוכניות ופרויקטים.

9. שורת מהלכים לחיזוק הפריפריה בתחומי התעסוקה והחינוך.

ראש עיריית ראש-העין, מר סיני, ציין, כי; “יש טעם לפגם, ואפילו מוזרות בכך שרשימה כזו, צריכה להיות מוגשת לוועדה שמוקמת ע”י הממשלה, במקום לממשלה עצמה, שאמורה לקבל החלטות ולקחת אחריות על הטיפול במשבר.

עם זאת, חשוב שדרישות אלו מועלות כחלק מהליך חשיבה של השלטון המקומי שתכליתו לסייע לציבור הרחב מול הקשיים העצומים של שכבות רבות בציבור”. סיכם סיני.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן