נזיקין - פסקי דין

אישה שגורשה ע”י בעלה באמצעות הודעת מסרון (SMS), תקבל פיצוי של 95,000 ₪

0
0

הבעל, טען, כי לא התכוון לגרשה באמצעות המסרון, אלא רק להפחיד את אימא שלה על מנת שתחדל מלהתערב ביניהם ◄ כב’ השופט דניאל טפרברג מבית המשפט לענייני משפחה בירושלים; “השקפת העולם המבוססת על שמירת כבודו של האדם ושוויון בין המינים אינה יכולה לשאת את הפגיעה האנושה וההשפלה שהן מנת חלקה של אותה אישה
אישה שגורשה ע
אישה שגורשה ע”י בעלה באמצעות הודעת מסרון (SMS), תקבל פיצוי של 95,000 ₪

בית המשפט לענייני משפחה בעיר ירושלים, חייב גבר אשר גירש את אשתו בעל כורחה באמצעות הודעת מסרון (SMS), ששלח לאמה, לפצות את גרושתו ב- 95,000 שקלים.

מתברר, כי זמן קצר לאחר נישואי הצדדים (בני זוג מוסלמים) עלתה מערכת היחסים על שרטון, והתובעת עזבה את בית הצדדים כשהיא הרה, ועברה להתגורר בבית אמה. כעבור זמן, שלח הבעל מסרון (SMS), לטלפון הנייד של אם התובעת ולאחיה, בו כתב; “עם כל הצער, בתך גרושה משום שאני התארסתי. תודה”.

עובר לשליחת המסרון, הגישה התובעת, תביעה למזונות אישה אל בית הדין השרעי, ולאחר זמן, קבע בית הדין השרעי, כי שליחת המסרון, יצרה גירושין תקפים.

בתביעה נזיקית שהגישה כנגד בעלה לשעבר, טענה האישה, כי כתוצאה ממעשה כפיית הגירושין, נגרמו לה נזקים כספיים ונפשיים, ולפיכך, דרשה פיצוי של 125,000 שקלים.

הבעל, מגד, טען, כי התובעת עזבה את בית הצדדים ללא הצדקה, וכי הוא מצידו ניסה פעמים רבות להשיבה אליו, אך היא סירבה.

עוד טען, כי לא התכוון לגרשה באמצעות המסרון, אלא המטרה הייתה להפחיד את אימא שלה על מנת שתחדל מלהתערב ביניהם.

כב’ השופט דניאל טפרברג: יש צורך במיגור נורמה פסולה זו

כב’ השופט דניאל טפרברג, קבע, כי הוכח, כי נעשה מעשה גירושין ללא החלטה מקדימה של בית דין מוסמך, ומשאין ספק, כי המעשה התבצע בכל כורחה של האישה, הרי שמתקיימת עוולה של הפרת חובה חקוקה – הפרת סעיף 181 לחוק העונשין, לפיו התרת קשר נישואין על כורחה של האישה, ללא פסק דין סופי, מהווה; עבירה.

“השקפת העולם המבוססת על שמירת כבודו של האדם ושוויון בין המינים, אינה יכולה לשאת את הפגיעה האנושה וההשפלה שהן מנת חלקה של אותה אישה שבן זוגה, אותו אדם שבא איתה בברית נישואין, מחליט לפעול באופן חד צדדי, לשנות את מעמדה ולגרשה מחייו ללא הבעת הסכמה מצידה, ומשכך חוקק סעיף 181 לחוק העונשין, והוכרה העוולה של הפרת חובה חקוקה בהקשר זה” – כתב השופט. כב’ השופט טפרברג.

לעניין הפיצוי, נקבע, כי יש לקבוע את סכום הפיצוי בהתאם למשך זמן הנישואין, המצב הכלכלי שנוצר עם הגירושין, וכדומה, בצירוף הצורך במיגור נורמה פסולה זו, ובנסיבות המקרה, נקבע, כי האישה זכאית לפיצוי של 95,000 שקלים.

• ב”כ התובעים: עו”ד מרואן ג’דעון
• ב”כ הנתבעים: עו”ד אשרף שריף

לפסק הדין בעניין ס.ד נגד מ.ר

• הידיעה, הובאה באדיבות אתר המשפט הישראלי פסקדין.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן